22.06.2007

Köftesir

İnternette bir sayfam olmadığı dönemde Mekanımız Mutfak sitesinde görüp denediğim bir tarifti köftesir,sonra geçen ramazan eşimin iş arkadaşları her hafta 3-4 gün misafirimiz oldular onlara yaptım çok beğendiler her defasında "yarın yine yaparmısın" dediler o kadar çok yapmışımki ramazandan sonra uzun bir süre yapmadım ve geçen hafta gelen misafirlerimize zeytinyağlı yemeklerle beraber ortaya bu köfteyi yaptım ve yine çok beğenildi fakat misafirlerimiz ilk kez gelecekleri için öyle telaş yapmışım ki resmini çekmeyi unutmuşum köftesirin, son anda aklıma gelince masada yemek yenirken acelece çektim misafirler bile halime şaşırdılar :) resim pek iyi değil ama tadı süper, işte tarifimiz ;

Malzemeler

1 su bardağı köftelik ince bulgur
1 yumurta
2 yemek kaşığı tereyağı
1,5 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un (yaklaşık 2-3 yemek kaşğı)
haşlamak için sıcak su
250 gr. sotelik et
1 kase sarımsaklı yoğurt
yağda kızdırılmış kırmızıbiber

Önce ince bulguru üzerini geçecek kadar sıcak su ile ıslatıp üzerini kapatıp 15 dakika demlenmeye bıraktım , tereyağını erittim şişen bulgurların üzerine ekledim yumurtayıda ekleyip yoğurmaya başladım azar azar unu ekledim elime yapışmamaya başlayanca ufak ufak yuvarlaklar yaptım (fındık büyüklüğünde) arada bir elimi ıslatarak yaptım yuvarlakları sonra kaynamış suya biraz tuz ekleyerek 15 dakika haşladım. Bu esnada etleri biraz sıvıyağ ile soteledim iyice suyunu çekip pişince kırmızı biber ekledim ve ocaktan aldım. Köfteleri sarımsaklı yoğurt ile karıştırdım üzerine sotelen eti yağıyla beraber döktüm.Afiyet Olsun. (Bir gün önceden bile yapıp haşlamadan dolapta bekletebilirsiniz köfteleri)



2 yorum:

Adsız dedi ki...

24 yorum yazılmıştır
Yazan: isimsiz | Tarih: 21/6/2007
Konu: selam
ellerınıze saglık. çok ıştah açıcı görünüyor
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 21/6/2007
Konu: merhaba :)
Seda'cım ellerine saglık canım, bu kadar çok yaptığına göre kesin çok lezzetlidir.
Malzemelerde resimlerde zaten öyle söylüyor.
Misafirlerin yanında resim çekmek bazen gerçekten çok komik oluyor değil mi? he he :) Neyse resimler yine de çok güzel çıkmış.
Değişik yemek tariflerini mutlaka denemeye çalışıyorum, siteme sık sık yemek tarifi koymasam da bloglardan deneme yapıyorum. Sarımsaklı yoğurtlu her tarifi denemeye hazırım da.:)))
Tekrar ellerine saglık canim,
sevgiler selamlar
Bağlantı »

Yazan: Lama | Tarih: 21/6/2007
Konu: Cok leziz
Benim de gorur gormez vuruldugum bir tarifti ve denemistim.gercekten cok leziz:)
Bağlantı »

Yazan: http://nihanintarifleri.blogspot.com | Tarih: 21/6/2007
Konu: canim
ellerine saglik enfes bi r goruntu yarindan sonra istanbul uzeri izmire ucuyoruz arada girer bakarim sayfana artik ne mamalar yapmissin diye ellerine saglik canim gorusmek uzere iyi tatiller
Bağlantı »

Yazan: yenitadlar | Tarih: 21/6/2007
Konu: :)))
MMMMM
OLSA DA YESEM:))
ELLERINE SAGLIK ARKADASIM COK ISTAH ACICI GORUNUYORLAR
SIZE AFIYET OLSUN
Bağlantı »

Yazan: mutfaktayim | Tarih: 21/6/2007
Konu: :)
Ellerine sağlık canım tatilden döner dönmez hemen tarifini deneyeceğim. Harika görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 21/6/2007
Konu: günaydın
arkadaşım çok değişik bir yemek tarifi benim için mutlaka denenecekelr arasında yerini aldı bile...Ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: kizilciksurubu | Tarih: 21/6/2007
Konu: günaydin
Yemeginiz cok istah acici olmus,ellerinize saglik
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 21/6/2007
Konu: :)))))marifetli gacıııı :)
çok güzel gözüküyor o ayrı ....ama ne zahmeti yemekler varsa yapıyorsun yaaa..marifetlisin işt daha ne demeli :)ellerine sağlıkkk...çok çok güzel güzel gözüküyor...
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 21/6/2007
Konu: slm
Canım güzel olduğundan bahsetmiştin Bende tarifini bekliyordum bende yapıyorum ama üzerine et koymuyorduk kesinlikle denicem Ellerine sağlık canım benim
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 21/6/2007
Konu: offf
Canım isimsiz benim giriş yapmamışım
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 21/6/2007
Konu: selamm
off harika gözüküyor ellerine sağlık süperr walla süperr
ismide çok değişikmiş...

birde bana yaparmısınnnnn :)))
Bağlantı »

Yazan: zerrin | Tarih: 21/6/2007
Konu: soru :)
Sedacım merhaba bulgurlu tarifleri gerçekten seviyorum...Senin tarifinde çok değişik ve pratik geldi bana ama sormak istediğim bir iki sey var
1- bulgurun demlenme ve haşlama sürelerini yazmamışsın ???
2- üzeri için et sote yapmışsın ama et koymadan yani sadece yoğurtlada güzel olabilirmi merak ediyorum
sevgiler....
hayatintatlari.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/6/2007
Konu: mutfakta hoş seda
Zerrin bulgurun demlenme süresi yaklaşık 15 dakika yani kısırı ıslatıp beklediğimiz kadar haşlamada yuvarlaklar suyun üzerine çıkına kadar yani 15 dakika ve et koymadanda güzel olabilir tabi
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 21/6/2007
Konu: slm
Seda'cım çok güzel ve iştah açıcı, boş bir vakitte denemek lazım, ellerine sağlık, sevgiler..
Ebru
http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: gumuskasik | Tarih: 21/6/2007
Konu: hmmmmmmmm nefis
merhaba canim,ellerine saglik harika görünüyorlar...bu arada bloguna bayildim....banada beklerim....
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 21/6/2007
Konu: slmm
ismi de kendi de çok ilginç bir yemek..sanırım kıyma ile de yapılabilir..bu ara diyetteyim,biter bitmez ilk iş bu yemeği denemek isterim herhalde.çok canım istedi çooook..selamlar.
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 21/6/2007
Konu: slm
Sedacim köftesir benim cok hosuma gitti görüntüsü nefis mutlaka deneyecegim hem hafif hemde cok besleyici bir ögün canim ellerine saglik sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 22/6/2007
Konu: :))
Canım Sedam, ne güzel olmuş. İsmide pek ilginç..

Ellerine sağlık.

Yemek masasında fotoğraf çemeye çalışırken hep etraftakiler tarafından ilginç bakışlara maruz kalıyorum. :))) Senin ki de öyle olmuş anlaşılan..
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 22/6/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
teşekkürler

Ayşeciğim bende sarımsaklı herşeye bayılırım bu köftede çok güzel oluyor beğeneceğine eminim.

Lama gerçekten hem basit hem leziz bir tarif

nihancığım iyi yolculuklar

nurcan sağol canım

özlem beğenmene sevindim

yermisinyemezmisin dene bakalım sende bizim gibi beğenecekmisin

kızılcık şurubu teşekkürler

handeciğim bakma uzun anlattığıma aslında çok basit beraber yaparız bir gün :)

özlem etsiz denemedim ama öylede güzel oluyordur bunuda dene beğenirsin

aslı yaparım tabi :)

zerrin sağol atladığım yerleri hatırlattın cevapladım

ebru sağol canım

gümüşkaşık blogumu beğenmene çok sevindim teşekkür ederim

süheylacığım tabii kıyma ile de yapılabilir

s******* evet çok da doyurucu

zerrinciğim hele blog işini bilmeyenlere çok ilginç geliyor yemekleri fotoğraflamamız ama ne yapalım bizim işimiz de bu :))

Düzenleyen sedailhan gün: 22/6/2007 saat: 16:38
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman :) | Tarih: 22/6/2007
Konu: merhaba
Seda'cım yine ben :)
Etkisinde kalmısım senin bu güzel yemeğinin :) Simdi mutfaga yapmaya gidiyorum, son bir kez daha bakmaya geldim ama sanırım bulgurlu yapamayacağım biraz üşeniyorum da. Bulgur topu yerine vazgecılmez sebzem patlıcanı közleyip kullanırım artık. :)
Tekrar ellerine saglik canım, görüntü güzel olursa, blogumda yayınlar senide anarım :)
sevgiler canim
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 24/6/2007
Konu: Merhaba
Seda'cığım nede güzel tadı vardır. Ellerine sağlık canım.
Bulgurlu köfteyi çok yaparım ama bu halini hiç yapmadım.
Selamlar...
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 24/6/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Ayşeciğim eminim seninki daha güzel bile olur :)

Lavantin bu halinide beğeneceğini umuyorum
Bağlantı »

Yazan: serap uzun | Tarih: 25/6/2007
Konu: merhabalar
yemekler harika gorunuyor,ellerine saglik.Ayrica Kiac'in sarkilarini bende cok severim.
Selamlar

Kardeşim dedi ki...

et sote il hiç sunum yapmamıştım.Zaten lezzetli bir yemek birde etle buluşursa harika olur.