7.06.2007

Yumurtalı Ekmek

Pazar kahvaltısı için yaptım yumurtalı ekmeği pişerken lezzetinin ilk sinyallerini vermişti zaten, leziz mi leziz bir ekmek oldu.Dikkat edilmesi gereken tek nokta malum havalar ısındı içinde yumurta olduğu için aynı gün tüketmeyecekseniz dolapta saklamak.İşte tarifi;

Malzemeler

2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
2 yumurta
2/3 su bardağı ılık süt
3 bardak un
2 yemek kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı kuru maya

Ekmek makinasına ılık süt,eritilmiş yağ ve yumurtaları ekleyip unun bir kısmını üzerine döktüm şeker ve tuzu ekmek kabının iki ayrı köşesine döküp üzerine kalan unu ekledim unun ortasına mayayı koyup temel ekmek programında (benim makinamda 1. program) pişiridim 750 gr. mis gibi ekmeğim oldu.Afiyet Olsun.



1 yorum:

Adsız dedi ki...

35 yorum yazılmıştır
Yazan: ozlemhan | Tarih: 6/6/2007
Konu: süpeeeer
Sedacım kokusu buralara geldi ben ekmek kokusuna bayılırım .bu ekmeği gülşahamı yaptın hafta sonundan çok memun kalmış şana taşınmayı düşünüyor.
Ellerine sağlık canım
Bağlantı »

Yazan: elmasekerii | Tarih: 6/6/2007
Konu: selam
ellerine saglik benim hamarat arkadasim nefis görünüyor.....ayrica mis gibi koku sarmis blogcuyu sayende
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 6/6/2007
Konu: http://serinmavi.blogspot.com/
Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor.evde yapılan ekmeğin tadı da başka oluyordur eminim...Selamlar.....


http://serinmavi.blogspot.com/
Bağlantı »

Yazan: bestetadinda | Tarih: 6/6/2007
Konu: selam....
ellerine sağlık harika görünüyor.ne güzel kokmuştur ev.bende sabah yaptım.
Bağlantı »

Yazan: sencansen | Tarih: 6/6/2007
Konu: slm
eline sağlık cnm harika görünüyor ekmeğin..sabah sabah ne güzel kokmuştur ev...
sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: sofradakiler | Tarih: 6/6/2007
Konu: selam canım
ellerine sağlık harika görünüyor..
özlem
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 6/6/2007
Konu: slm
Seda'cım ekmeğin görünütüsü nefis, bende kokar diye hiç yumurtalı yapmadım, bide böyle deneyeyim, ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 6/6/2007
Konu: selamm
şahane olmuş ekmek ellerine sağlık
yumurtalı ekmek diyince kızartma sandım ama böylesi çıktı daha iyi oldu :)))))
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 6/6/2007
Konu: handeyle
amanda aman ne güzel gözüküyor bu ekmek..ne kadarda güzel kabarmış...nasılda bir güzel renk tonu almış.....ellerine sağlık....arkadaşımmmmmm....sağlıkla ve afiyetle canımmmmmmm
Bağlantı »

Yazan: yesimmutfakta | Tarih: 6/6/2007
Konu: mrb
bende ekmek makinası istiyommm
çok güzel olmuş eline sağlık
Bağlantı »

Yazan: kayserimutfagi | Tarih: 6/6/2007
Konu: selam
Seda'cigim merhaba. Mmh, yine ekmek yapmissin. Herkes aldida bir ben alamadim su ekmek makinesinden :-) Neyse ben ekmeginden bir dilim alip hemen kahvalti yapmaya gidiyorum. Ellerine saglik. canim, selamlar..
Bağlantı »

Yazan: senafomer | Tarih: 6/6/2007
Konu: tesadüf
öncelikle ellerinize sağlık
tesadüf bu olsa gerek bende pazar günü yumurtalı ekmek yaptım ve bugün bloğa koydum. tariflerimiz çok farklı ve sizinkisi daha lezizi duruyor. ekmeği bile kendiniz yaparak ne kadar özen göstrerdiğinizi kanıtlamışsınız
paylaşım için teşekkür ederim.
sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 6/6/2007
Konu: slm
merhaba sedacım alnadığım kadarıyla sendede ekmek makinası var ne güzelde olmuş ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 6/6/2007
Konu: :))
ellerine saglik harika bir goruntu..
Bağlantı »

Yazan: neslinur78/limondali | Tarih: 6/6/2007
Konu: ...
onceki yorum benimdi iyi gunler dilerim
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 6/6/2007
Konu: Merhaba
canım, yumurtanın getirisini merak ettim. Hiç yumurtalı tarif denemedim, ama görüntü on numara.
Ellerine sağlık.
Selamlar...
Bağlantı »

Yazan: guldenelkan | Tarih: 6/6/2007
Konu: Merhaba
Ekmek gerçekten şahane görünüyor.Ellerinize sağlık.Selamlar.
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 6/6/2007
Konu: merhaba :)
Seda'cım senin ellerine makinanın gücüne sağlık :) Ne güzel kabarmış öyle ekmeğin...
Bir yerde gördüm hamuru makinada yoğurup daha sonra küçük parçalara bölüp fırında pişiriyorlardı..Simdi niye kendime iş çıkarayım ki diyebilirsin tabii ki çıkarma :) ama olur da değişiklik iştersin diye not düştüm..
Ellerine sağlık canım
sevgilerle
Bağlantı »

Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 6/6/2007
Konu: merhaba
canım ellerine sağlık nasıl güzel bir ekmek olmuş öyle mis kokusu ta buralara geldi..Sonunda banada aldıracaksınız bir ekmek makinası:))))Böyle güzel ekmekler yapılıyorsa...
Bağlantı »

Yazan: pruvacatering | Tarih: 6/6/2007
Konu: pruvacateringten merhabalar
Harika olmuş...Ekmek kokusuda ne güzel olur...Ellerinize sağlık...
Bağlantı »

Yazan: yenitadlar | Tarih: 6/6/2007
Konu: :)))
CANIM COK GUZEL GORUNUYOR EKMEGIN SIZE AFIYET OLSUN BIZE DE AGIZIMIZIN SUYUNU SILMEK DUSER:))))))))
ELLERINE SAGLIK
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 6/6/2007
Konu: slm
Iyi aksamlar canim yumurtali ekmegin resmini göremedim ama yaptiklarindan biliyorum eminim oda lezzetli olmustur ellerine saglik canim sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: thesuuur | Tarih: 7/6/2007
Konu: Nefissss...
Hem pratik,hemde lezzetli.Eeee daha ne olsun,ellerine saglik canim,
Uzun zamandir bana ugramadin,sen de gel benim böregimden al..
Sevgiyle ve dostca kal.
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 7/6/2007
Konu: slmm
seda canım yumurtalı ekmeğe bayılırm..şahane olur,hele pazar kahvaltılarında selamlar..
Bağlantı »

Yazan: serap uzun | Tarih: 7/6/2007
Konu: merhabalar
sedacigim ekmegin cok guzel olmus.Benimde ekmek makinam var ilk firsatta deneyecegim.Ellerine saglik.

Selamlarimla.
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 8/6/2007
Konu: :)
Canım Seda, nefis bir ekmek olduğu belli. Ben de ekmeğin içinde yumurta seviyorum. Hamur içi havası veriyor. Ellerine sağlık canımın içi.

sıcacık sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 8/6/2007
Konu: merhaba
canım ekmekler süper ellerine sağlık
ne güzel kabarmış öyle
aynı gün tüketmemek mi
bu mümkün mü :):):)

Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 9/6/2007
Konu: slm
canım arkadaşım ekmek harika görünüyor ellerine sağlık sevgilerr damla
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 9/6/2007
Konu: Hımmm;)
Mis gibi taze ekmek kokusu aldım biran sanki;)O kadar gerçek fotoğraflamışsın ki;)
Hele bu arada o trufflelar nedir öyle kime gittiyse ne şanslıymış doğrusu;...
Ellerin dert görmesin,gülen yüzün hiç solmasın;)))
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 9/6/2007
Konu: selam canım
ekmek makinam yok ama sizin güzel ekmekleriniz sayesinde alıcam herhalde..

ellerine sağlık..makinana sağlık...çok nefis görünüyor
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 9/6/2007
Konu: sedaaaaaaaaaaaa
Sedaaaaaaaaaaaaaaa,
dün akşam ekmeği denedim. Müthiş oldu.. Canım benim tarif için çok teşekkür ederim.

Afiyetle yedik :))

sıcacık sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: mutfaktamuallim | Tarih: 10/6/2007
Konu: canım
ellerine sağlık
ne güzel kokmuştur misssssssss gibi.
yiyene afiyet olsun
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 11/6/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
özlemciğim evet gülşaha yaptım o da çok beğendi.

elmaşekeri teşekkürler

oya beğenmene sevindim sağol

bestetadında pişerken kokusu bile mutlu ediyor insanı :)

sencansen bizim ev fırın gibi kokmaya başladı zaten:)

özlem sağol canım

ebru hiç koku hissedilmiyor dene bence

aslıcığım diğerini kokusundan dolayı yapmıuyorum :( tembellim birazda

handeciğim sağol canım benim

yeşim valla çok kullanışlı al bencede bir tane :)

fatma sağol canım

senafomer ne güzel aynı ayna aynı ekmekleri yapmışız sizinde ellerinize sağlık

sibelciğim evet canım sağol

neslinur teşekkürler

lavantin yumurta dokusunu yumuşacık yapıyor hiç kokmadan nefis bir tat oldu denemeni öneririm

güldenelkan teşekkürler

yaman ayşe haklısın öyle daha güzel porsiyonlanmış olur ama asıl ben senin ekşi mayalı tarifini demeyi kafaya taktım bakalım ne zaman kısmet olacak sık sık sayfana uğrayıp inceliyorum :)

yermisinyememisin gerçekten çok faydalı bie makina tavsiye ederim

pruvacataring teşekkürler

nurcan teşekkürler

s******* yine blogcuda bakım vardı görememen bu yüzden teşekkürler

thesuur hemen uğrayacağım :)

süheylacığım sağol canım

serap beğeneceğine eminim

zerrinciğim teşekkürler

esra sağol canım

damlacığım teşekkürler

hülyacığım sağol canım iyi dileklerin için

disal teşekkürler

zerrinciğim afiyet bal şeker olsun canım beğenmenize çok sevindim harikasın :)

tülin teşekkürler



Düzenleyen sedailhan gün: 11/6/2007 saat: 09:44
Bağlantı »

Yazan: pastacimutfakta | Tarih: 12/6/2007
Konu: selam
ekmek harika olmuş ellerine sağlık bende kendi ekmeğimi yapıyorum yumurtalı denememiştim yakında denerim afiyet olsun
Bağlantı »

Yazan: ecemle | Tarih: 21/6/2007
Konu: ekmek süpper
ekmek çok süper