25.05.2007

Portakal ve Kakaolu Minik Kek

Bu kekin başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmedi :)herşeyini hazırladım kalıplara yerleştirdim ,tabii fırını önceden ısıtmıştım keki fırına koydum ve o anda elektrik kesildi bizim elektriğimiz beş senedir beş defa ancak kesilmiştir genelde kısa zamandada gelir ama bu defa öyle olmadı bir saat gelmedi ne olacak diye düşünürken malzemeleri dolaba yerleştiriyordum kakao dolu kavanoz yere düştü heryer kakao oldu benim sinirlerim iflas etti elektrik yok nasıl temzileyeceğimi şaşırdım öyle böyle derken temizledim neyseki elektriklerde geldi bütün bu aksiliklere rağmen tadı çok güzeldi hele ertesi gün tadı dahada oturmuştu.Tarif annemin mutfak kokusu Evren hanıma ait ben badem aroması kullanmadım işte tarif;

Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
3,5 su bardağı un
1 portakal kabuğu rendesi
yarım portakalın suyu
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1,5 yemek kaşığı kakao
5 yemek kaşığı süt
süslemek için damla çikolata

Yumurta ve şekeri kabarana kadar çırptım şeker,süt,yağ ,portakal kabuğu rendesi,portakal suyu ve unu ekleyip karıştırmaya devam ettim.Karışımın yarısını başka bir kaba aktardım ve diğerine kakao ile sütü ekledim sonra muffin kalıplarına bir kaşık sade bir kaşık kakaolu olarak paylaştırdım üzerlerine damla çikolata serpip önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim. Afiyet Olsun.



1 yorum:

Adsız dedi ki...

15 yorum yazılmıştır
Yazan: musa67 | Tarih: 24/5/2007
Konu: slm
Nefis görünüyor,teprikler.
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 24/5/2007
Konu: merhaba
Canım Sedacığım, hani keki ortadan ikiye ayırmışsın ya içi öyleeee güzel olmuşki.. Ellerinize sağlık...

Burada elektrik kesintisine öyle alışığızki hatta hergün kesiliyordu bir sıra. Bir gün kesilmeyince alahalah bir sorun var niye kesmediler diye düşünüyorduk :)

Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 24/5/2007
Konu: selamm
süper olmuş süper ellerine sağlık harika walla
Bağlantı »

Yazan: yenitadlar | Tarih: 24/5/2007
Konu: mmmmmmmmmm
CANIMCIM GUNAYDIN BIR ELIMDE KAHVE ARKADASLARI DOLASIYORUM BIDE SANA GELDIM MIS GIBI KEK SANKI AGIZIMI ACSAM YIECEKMISIM GIBI:)))
ELLERINE SAGLIK COK GUZEL GORUNUYORLAR
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 24/5/2007
Konu: MERHABA
BENDE ZATEN TOPKKE MERAKI BAŞLADI
NERDE DEĞİŞİK BİŞEY GÖRSEM YAPMAYA ÇALIŞIYORUM
BUNLARDA HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIMCIM SEDACIM
TÜM ZORLUKLARA RAĞMEN HARİKA BİR KEK OLMASINA SEVİNDİM
ÇOK ÖPTÜM SENİ
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 24/5/2007
Konu: slm
Seda'cım bazen bütün aksilikler üstüstüe geliyor maalesef, ama sonucun güzel olmuş, ellerine sağlık, sevgiler..
Ebru
http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 24/5/2007
Konu: Merhaba
Seda' ellerin dert görmesin, çok güzel kabarmış. Geçenlerde bende badem aroması kullandım bir kurabiyede. Sanırım yarım şişe az geldi, tadı pek belli olmadı.
Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 24/5/2007
Konu: slm
canım sedacığım kekin başına ne gelirse gelsin,sonuç harika görünüyor.ellerine sağlık.selamlar..
Bağlantı »

Yazan: bonsaicicegi | Tarih: 25/5/2007
Konu: Merhaba
Ellerinize saglik, cok güzel görünüyor.
Bağlantı »

Yazan: pembeli | Tarih: 25/5/2007
Konu: :)
Sedacığım ne güzel bir görüntü bu böyle. Ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 26/5/2007
Konu: :)herşeye rağmen
her ne olursa olsun demekki senin yaptığın herşey enfes gözüküyor..ellerine sağlık....
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 27/5/2007
Konu: slm
Sedacim bazen insanin basina öyle seyler geliyor ama anneligin en büyük özelligi sabirli olmasi sende sabretip nefis sonuca ulasmissin ellerine saglik canim görüntüsü harika,
güzel bir pazar gecirmen dilegiyle sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 27/5/2007
Konu: slm
tüm aksiliklere göre çok güzel olmuş...ellerine sağlık.....

kakao pisliğide ne kötüdür..üzüldüm şimdi...yapışık yapışık....

iyi bari temizleyebilmişsin....

iyi pazarlar arkadaşım
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 27/5/2007
Konu: merhaba
Seda'cım demekki muffınler kalıplara döküldükten sonra 1 saat beklerse böyle lezzetli oluyorlar..:) Görüntü nefis, ellerine sağlık. Kırılan kavanoz olsun, camın kırılması iyidir derler.
Sevgilerle
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 28/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Musa67 teşekkürler

Zerrinciğim beğenmene çok sevindim canım.

Aslı sağol

Zerrin kahvenin yanına bir tanede kek uzatabilsem sana :)

Esra bendede topkek merakı oldu hem pratik hemde sevimli senin tarifleride deneyeceğim.

Ebru evet malesef üst üste geldi ama tadı güzeldi.

Lavantin inşallah bende Almanyadan sipariş verdim o zaman aroma kullanacağım.

Süheylacığım sağol canım

bonsai çiçeği teşekkürler

nazife beğenmene çok sevindim teşekkürler

Handeciğim sen güzel görmek istersin kıyamazsın bana :)

S*******ciğim evet büyüdükçe annelerimizin sabrına dahada hayran kalıyorum.

Disal hiç sorma kakao ıslanınca ayrı pis kuru ayrı pis ağlaya sızlaya temizledim.

Ayşeciğim bende kırılan cam olsun dedim ama keşke boş olsaydı :)