18.05.2007

Ye#22 Kurabiye Ye Medenki

Bu ayki etkinliğin sahibi sevgili Hülya, eminim birçok değişik tarifler gelecek ve geniş bir kurabiye arşivimiz olacak Hülyacığım kolaylıklar diliyorum sana ve tarifime geçiyorum.İsmi ilginç ama tadı nefis bir kurabiye ismi nedenki medenki :) demeyin bende bilmiyorum Bulgaristanda yapılan bir kurabiye imiş.Kardeşimin arkadaşının annesi yapmış kardeşimde çok beğenmiş banada tarifini aldı.Yapımıda çok kolay bu tarifle iki tepsi kurabiye oldu.

Malzemeler

2 yumurta
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı bal
1 çay kaşığı karbonat
1 çorba kaşığı tarçın
3,5 - 4 su bardağı un

Arasına

isteğe bağlı nutella, marmelat, çikolata sosu yada labne peynir ve pudra şekeri karışımı

Sıvılar başta olmak üzere malzemeleri yavaş yavaş karıştırarak ekledim un tarifte 3,5 - 4 bardak denmişti ama benim unumla tam 4 bardak aldı kıvamı elime hafif yapışıyordu ama un eklemedim ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlanmış kağıt serili tepsiye dizdim fakat pişerken yayılıyorlar biraz aralıklı dizerseniz iyi olur.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında rengi hafif değişene kadar pişiridim.Fırndan çıkıp suğuduklarında bir kurabiyenin arasına nutella sürüp diğeri ile birleştirdim, kiminin arasına marmelat kiminede labne peynir ile pudra şekerini karıştırıp sürdüm.Afiyet Olsun.



3 yorum:

Adsız dedi ki...

33 yorum yazılmıştır
Yazan: gulidem | Tarih: 17/5/2007
Konu: Selammm
Kurabiyeler cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik. Annenizin sipsak pogacalarini da denedim gecenlerde ve guzel oldu. Hatta bloguma koydum bile.
Sevgiler......
Bağlantı »

Yazan: takiperileri | Tarih: 17/5/2007
Konu: takiperilerinden merhaba
Merhabalar...Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...Sevgiler
Bağlantı »

Yazan: sofraozlemi | Tarih: 17/5/2007
Konu: SELAM CANIM
nedenki? medenki..çok hoşuma gitti sormayın demişsin ya dayanamadım .hahaha..
canım nefis olmuşlar belli..ellerine sağlık..etkinlik tarifin hayırlı olsun...çok değişik..
öpüyorum sevgiler..
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 17/5/2007
Konu: merhaba
Madem ki güzel denemek lazım değil mi Sedacığım ...

Etkinlik tarifin müthiş... Ellerine sağlık. Bakalım benim fırınım yapılacakmı etkinlik zamanına kadar.. :( En çok katılmak istediğim etkinliğe katılamayacağım sanırım :(

Olsn bende kurabiyeleri teker teker fırın yapıldıktan sonra denerim. Mesela bu kesin denenecek.. :)))

Sıcacık sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: SİBERELLA | Tarih: 17/5/2007
Konu: Slm
merhaba sedacım kurabiye hastası olarak bunların hepsini yiyebilirim ellerine sağlık nefis görünüyor.sevgilerle...
ayrıca babannem bizim memlekette yılın annesi seçilecekmiş bunu için oy gerekiyor http://www.tarbazhaber.com/anket/anket.asp bu siteye girip FİKRİYE YETİŞ'E oy vermen mümkünmü acaba....sevgilerle
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 17/5/2007
Konu: :)))))
aman da aman kurabiyelerde yaparmış....güzel güzelde süslermiş....seni bize götürsem gelirmisin..?benimle kurabiyeler yaparmısınnn ?.....
(canım benim lezzetli ellerinle gene süper kurabiyeler yapmışsın....ellerine sağlık...sağlıkla ve afiyetle )
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 17/5/2007
Konu: slm
Harikasın yaaa sedacım inanırmısın bu kurabiyeyi 97 yılında bulgaristanlı bir teyzede yemiştim tadı haala aklımda ama bir türlü tarifini bulamıyordum o 2 küçük kurabiyeyi arasına bal sürüp bir birine yapıştırıyordu Çok ama çok teşekkür ederim canım benim sağol
Bağlantı »

Yazan: sencansen | Tarih: 17/5/2007
Konu: mr
kurabiyelerin harika görünüyor eline sağlık bende bulgaristan göçmeniyim ama hiç yememiştim bu kurabiyeden sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: Zerrin | Tarih: 17/5/2007
Konu: slm
Etkinliğe yakışır değişik bir kurabiye olmuş seda ellerine sağlık..Resme ilk bakıldığında acıbadem kurabiyesi sandım :)

hayatintatlari.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sevdamavisi.blogspot | Tarih: 17/5/2007
Konu: selam
Sevgili Seda,
ellerine sağlık çok güzel olmuşlar. çatlak kurabiyeleri çok severim. ismi de ilginç geldi bana. sevgiler
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 17/5/2007
Konu: slm
Seda'cım çok güzel olmuş kurabiyelerin ellerine sağlık canım, sevgiler..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: Gözde | Tarih: 18/5/2007
Konu: Selamlar
Kurabiyenin malzemeleri çok hoşuma gitti. Lezzetli olacağından eminim mutlaka deneyeceğim.
Seda hanım ben ilk kez yazıyorum iki haftadır sitenizi hergün ziyaret ediyorum herşey çok güzel ellerinieze ağlık. Ben 5 yumurta 11 kaşık şeker 11 kaşık un tarifi ile pandispanya yaptım 26 cmlik kalıba döktüm. Az bir hamur oldu ve kabarıncada 2 parmak kadar falan oldu. Üçe bölmem imkansızdı ikiye böldüm bende. Yapılışına aynen uydum ama nerde yanlış yaptım acaba bilemedim.
Bağlantı »

Yazan: yesildomates | Tarih: 18/5/2007
Konu: meraba
ne kadar güzel görünüyorlar..kurabiyeye bayılırım...bunlarda harika olmuşlar..
ellerinize sağlık...sevgiyle kalın...
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 18/5/2007
Konu: selam canım
ellerine sağlık....

harika görünüyor..canım istedi..özellikle arasındaki nutellayı en son yemek istedi..

görüşmek üzere...
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 18/5/2007
Konu: Merhaba
Ellerine sağlık canım. tarçınlı va ballı nefis bir tadı olmalı.
Selamlar...
Bağlantı »

Yazan: esra | Tarih: 18/5/2007
Konu: bir fincan keyif
Merhaba ...Tarçının kurabiyeye çok yakıştığını arkadaşımdan öğrenmiştim ve tatları çok güzeldi onunkilerin.Bu kurabiyeler de onlara benziyor.Ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 18/5/2007
Konu: merhaba
canımcım
ne güzel bir isim ve ne güzel bir kurabiye
yerim ben onları :):):)
gerçekten çok hoş ve lezzetli görünüyorlar
ellerine sağlık
sevgiler
Bağlantı »

Yazan: yemek senligi hulya | Tarih: 18/5/2007
Konu: süpersin!
canım çok teşekkürler, yogun bir etkinlik olacak...katılımın için tekrar teşekkür ederim!
Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 18/5/2007
Konu: Neden ki Medenki?
Once ismine bayildim bu kurabiyenin. Iyi ki su etkinlikler var da, degisik degisik tarifler ogreniyoruz. Ellerine saglik, mutlaka yapacagim. Sevgilerimle,
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 19/5/2007
Konu: slm
canım bu medenki çok leziz olmuş belli..değişik ve ilginç bir kurabiyye.ellerine sağlık.bu arada merak ettim canım yunanistan kurabiyelerini satan dükkanın adresini verebilirsen çok sevinirim,ben yapmayı öğrendim ama bir de oradakileri deneyelim..selamlar..
Bağlantı »

Yazan: thesuuur | Tarih: 19/5/2007
Konu: merhaba....
Hem ismi hem de sunumu cok degisik bir kurabiye,eminim tadida öyledir.
Ellerine,yüregine saglik.Sevgiyle ve dostca kal.
Bağlantı »

Yazan: pastacikiz | Tarih: 19/5/2007
Konu: merhaba
Sedacım kurabiyelerin nefiss ellerine sağlık.İsmide gerçekten ilginç ve çok güzel eminim tadıda öyledir bu etkinlik çok iyi oldu :) sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 19/5/2007
Konu: Neden ki;))
Diyeceğini sanmıştım acaba yanlış mı yazıldı falan derken yazını okudum anladım;)Eminim lezzeti süperdir;)Kardeşine de teşekkürler....Senin de ellerine sağlık Seda'cığım;)))
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 20/5/2007
Konu: slm
adı degısık tadı degısık ne guzel bır tarıf
ellerıne saglık canım super gorunuyor
Bağlantı »

Yazan: nükhet | Tarih: 20/5/2007
Konu: slm
Tarçının kokusu buraya geldi :)) İçinde tarçın olan tatları çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler...
http://www.yemeksitesi.de/
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 20/5/2007
Konu: slm
Sedacim ellerine saglik kurabiyeler harika görünüyor canim ismi gibi degisik olmuslar ben tarcinli kurabiye denemedim hic ama en kisa zamanda medenki yi deneyecegim,
sevgiler güzel pazarlar...
Bağlantı »

Yazan: Baharcicegi | Tarih: 21/5/2007
Konu: nefiss
Kurabiyeler nefis görünüyor elinize saglik
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Gülidem poğaçayı beğenmene çok sevindim afiyet olsun.

takıperileri teşekkürler

özlem nedenki medenki bende öğrenemedim öğrenince sanada söylerim :)

zerrinciğim senin marifetlerini fırın bile engeleyemez :)

sibel babannene bol şans ben destek oyumu verdim bile

handeciğim gelirim size kurabiyelerde yaparım ama sende bana tırtıl kurabiye yaparsan :)

özlemciğim ne güzel bir tesadüf olmuş dene bakalım tadı aynı mı

sencansen teşekkürler

sevdamavisi teşekkürler

ebru sağol canım

gözde neden böyle oldu bilmiyorum yumurtaların mı küçüktü acaba ben hep bu tarifi kullanıyorum çokda kabarıyor yada pişerken fırının kapağını açtın mı başka neden olur bilemiyorum ama üzüldüm ben hep kullandığım ölçüleri yazıyorum


Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
yeşil domates teşekkürler

disal nutellalı olan süperdi gerçekten

lavantin evet tarçın ve bal muhteşem ikili

esra pişerken bile harika kokuyor

esra sağol canım

hülya kolay gelsin canım

süheylacığım sana detaylı adresi yazdım

thesuur teşekkürler

özlem sağol canım

hülyacığım sağol canım

filiz teşekkürler

nükhet kokusu bile mutlu ediyor insanı

s******* beğeneceğini umuyorum canım

baharçiçeği teşekkürler
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 21/5/2007
Konu: slmm
seda canım bakırköye ilk geldigimde ,seninle görüşmeyi çok isterim,bu hafta içinde bunu yapmak istiyorum,özellikle senin tarif ettigin pasta malzemeleri satan dükkanı merak ediyorum,mail adresim... sbeydili@gmail.com....,yazarsan sevinirim..selamlar
Bağlantı »

Yazan: lalecik | Tarih: 21/5/2007
Konu: Merhaba
Sedacığım kurabiyeler nefis görünüyor ellerine sağlık. Zaten yaptığın herşey harika, bu etkinlinliğede güzel tariflerinle katılacağını biliyordum.
Sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 21/5/2007
Konu: http://serinmavi.blogspot.com/
Eline sağlık canım,çaya çok yakışacak bir kurabiye olmuş....Selamlar....



http://serinmavi.blogspot.com/
Bağlantı »

Yazan: mayceto | Tarih: 7/1/2008
Konu: selam kızlar:)
bu kurabiyenin adı neden medenki olduğunu acıklamak istiyorum.ben bulgaristanlıyım.bulgarcada cicek balına "med" derler.kurabiyeler balla yapıldığı icin MEDENKİ de ballı anlamına geliyor :) yapılışı cok kolay...herkese iyi gunler

Adsız dedi ki...

arkadasim bulgarca med bal demek oluyo
kurabiyede bal ile yapildigi icin medenki bal ile yapilan anlamına geliyor

Adsız dedi ki...

ben de bulgaristan göçmeniyim ve medenki var yaa! haarika bişşey yaa.ben çok seviyorum
fırından çıkarınca arasına vişne reçeli sürüyorum,yarısına kadar da benmari usulü eritilmiş bitter çikolata sürüp bir kaba kapatıyorum. biraz bekledikten sonra yumuşacık ve ağızda dağılan bir kurabiye oluyor. mmmm...