4.05.2007

Fınçın

Eski bir yemek kitabından almıştık bu tarifi pide tadında çok güzel oluyor denemenizi tavsiye ederim.Hatta annem bu hamurla içine kıyma koymadan poğaça bile yapıyor.

Malzemeler

Yarım paket yumuşak margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 tane kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un

İçi İçin

Yarım kg kıyma
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
kymayı kavurmak için yarım çay bardağı yağ
tuz,kırmızı biber,karbiber

Önce soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp kıymayı kavurdum tuzunu baharatlarını ekleyip soğuması için beklettim
Hamur için margarin,yağ,yumurta ve yoğurdu karıştırıp kabartma tozu ve tuzu ekledim üzerine azar azar un eleyip ele yapışmayacak bir hamur elde ettim.Mini fırın tepsisini yağlayıp hamuru iki eşit parçaya bölüp birini merdane ile tepsi büyüklüğünde açıp tepsiye kenarları yüksekçe olacak şekilde döşedim, üzerine kıymalı harçı yayıp diğer hamuruda açtım ve kıymalı harcın üzerine döşeyip diğer hamur ile kenarlarını kaqynaştırdım üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim.Afiyet Olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

26 yorum yazılmıştır
Yazan: yenitadlar | Tarih: 4/5/2007
Konu: :)
ILK YORUMA YETISTI:)
ELLERINE SAGLIK CANIM GORUNTU SUPER
OLSA DA YESEM
SEVGILER:NURCAN
Bağlantı »

Yazan: balsultan | Tarih: 4/5/2007
Konu: BALSULTAN'DAN GÜNAYDIN
BLOGUNU YENİ GEZME FIRSATI BULDUM.FINÇIN DA NE Kİ DİYE BİR GİREYİM DEDİM.İYİ Kİ DE GİRMİŞİM .BLOGUN HARİKA OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK.DEVAMLI ZİYARET EDECEĞİM.SAKINCASI OLMADIĞINI UMARAK
SENİ ARKADAŞ LİSTEME EKLİYORUM....GÖRÜŞMEK ÜZERE CANIM....BANA DA BUYUR GEL BEKLERİM.....
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
Seda'cım çok güzel görünüyor, hımm. ellerine sağlık, sevgiler, iyi hafta sonları..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 4/5/2007
Konu: süper
çok güzel gözüküyor...ama adının nerden geldiğini çok merak ettim ....ellerine sağlık...sağlıkla ve afiyetle...
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
cok guzel olmus canım elıne saglık
Bağlantı »

Yazan: Eylem | Tarih: 4/5/2007
Konu: Düşünce
Seda hanım..öncelikle sizi zamanım oldukça takip etmeye çalışıyorum..gerçekten çok başarılısınız sitenizin ilk zamanından bu zamanına kadar fazlasıyla ilerleme kaydettiniz...hergün farklı tarif ...yani 2 gün geçmiyor blogunuza hemen yeni bir tarif ekliyorsunuz...Maşallah size..Dün akşam En son yaptığınız Çilekli muzlu ve kivili tartınızı bende yaptım..Ben işte olduğumdan yiyemiyeceğim (misafirlerim için yaptım) ama görüntüsü,tadını ele veriyor. bence :)) Yiyenlerin yorumlarınıda yakında ekleyeceğim....
Bağlantı »

Yazan: Eylem | Tarih: 4/5/2007
Konu: Düşünce Paylaşımı
Seda hnm..Ayrıca bu sabah sabahın 6 sında patates salatanızıda yaptım ailem uyanınca görüntüsüne hayran kaldılar..Tarifi uygulamak 1.5 saatimi aldı ama deydi bence...Bu sabah ve dün akşam sitenizden 2 tari denedim ve memnun kaldım diyebilirim size..İyi günler dilerim..
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 4/5/2007
Konu: :)))
merhaba sedacım görüntüsü harika tadıda lezizdir eminim ellerine sağlık.hayırlı cumalar
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
sedacim ellerine saglik tarifini biliyorum ama fircin ismini hic duymamistim cok degisik geldi, ellerine saglik görüntüsü nefis canim yiyenlere afiyet olsun sevgilerimle...
Bağlantı »

Yazan: ufuksitki | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
Seda, ne güzel bir tarif üstelik kolay. Malzemeler her an evde olan şeyler. İlk fırsatta deneyeceğim, ben bu tarz şeyleri çok severim. Ellerine sağlık ve paylaşım için teşekkürler.....
Bağlantı »

Yazan: Zerrin | Tarih: 4/5/2007
Konu: adııııı
Adı nerden geliyor yada neden fınçın demişler bende bunu merak ettim açıkcası..Çok güzel bence denemeye deyecek bir tarif gibi duruyor seda ellerine sağlık...

hayatintatlari.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: mutfaktayim | Tarih: 4/5/2007
Konu: canımm
Seda'cım ellerine sağlık çok güzel ve pratik bir tarif hemen denemeyi düşünüyorum paylaştığın için teşekkürler. Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: sofra gardiyanı | Tarih: 4/5/2007
Konu: harika
çok güzel görünüyor,pazar günü denemeliyim.ellerinize sağlık.
Bağlantı »

Yazan: yesimmutfakta | Tarih: 4/5/2007
Konu: mm
süper olmuş görüntüde harika eline sağlık.
çok değişik bir tad kömbeye benziyor sanki ama farklı
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 4/5/2007
Konu: :)
Canım Sedam, bu fınçının adı ne kadar sevimli :))

Ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 4/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
nurcan keşke bende sana uzatabilsem :)

balsultan hoşgeldin herzaman beklerim bende seni arkadaş listeme eklerim teşekkür ederim blogumu beğenmene çok sevindim.

ebru çok teşekkürler

handeciğim adı dergide öyleydi neden bende bilmiyorum internettende araştırdım bulamadım malesef.

filiz teşekkürler

eylem yazdıklarını okuyunca inan bana çok mutlu oldum çok teşekkür ederim İnşallah yaptıkların misafirler tarafındanda beğenilir tariflerimin denenip beğenilmesi beni çok mutlu ediyor.

sibel teşekkürler

s******* dergide ismi fınçındı ama anlamını bilmiyorum ama lezzeti süper

ufukcuğum haklısın oktay ustanın değimiyle eldeki ve evdeki malzemelerle :)

zerrin adının anlamını malesef bilmiyorum dergide fınçın yazıyordu sadece

özlem teşekkürler

sofra gardiyanı sonucu banada bildirirmisin ?

yeşim teşekkürler
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 4/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
miss zerrinciğim sağol canımm
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
Becerikli arkadaşım İlk defa duydum sen beğendiysen çok güzel olduğuna eminim
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 4/5/2007
Konu: slm
İsimsiz benim canım
Bağlantı »

Yazan: Eylem | Tarih: 5/5/2007
Konu: Düşünce
Seda hnm..Dün akşam eve gidip salatanızdan ve tartınızdan kalmış mı diye bir bakayım dedim...ve gördüm ki hepsi afiyetle yenmiş..bana bile tadımlık kalmış...işte bu manzara size tarifinizde ne kadar başarılı olduğunuzun kanıtı...Benim için özel bir gündü.(kayınvalidem ve ailesi nişan için hazırıklarını getirmişti kız evine:)..hüzün ve sevinç karışımı bir gündü :)).kendim olmasamda, kendimden birşeyler bırakmak çok güzeldi.Sizinde payınız var tabiki..Tarifleri çok güzel bir zamanda eklemişsiniz ..Tartınızda salatanızda çok beğenildi..Tarifini bile isteyen oldu bende verdim...
Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 6/5/2007
Konu: slm
merhaba sedacım harika bir tarif hem kolay hem lezzetli bir tada benziyor en kısa zamanda deemeliyim adıda çok ilginç sevgilerr iyi pazarlar damla
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 6/5/2007
Konu: selam canım
harika bir tarif....ellerine sağlık...kıymalı hali tam benlik
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 6/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
özlem teşekkürler

Eylem ne güzel bir güne hazırlık yapmışsın beğenilmesine çok sevindim,umarım herşey çok güzel olur mutlu bir yuvan olur.Bende sana çok teşekkür ederim hem beğendiğin hemde düşücelerini benimle paylaştığın için.. sevgiler

damlacığım teşekkürler

disal kıymalı benimde favorim :)
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 6/5/2007
Konu: Fınçın dı di mi?
İlginç bir isim neden öyle demişler ki;)
Ama lezzetli birşey eminim;)Ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 6/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Hülyacığım teşekkürler
Bağlantı »

Yazan: yasemin | Tarih: 8/5/2007
Konu: cok guzel
cok lezzetli bir tarife benziyor hemde pratik. ellerine saglik.. en kisa zamanda ben de denerim..

http://yaseminmutfakta.blogspot.com