7.05.2007

Cheesecake...

Burcu kahvaltıya gelirken elleriyle yaptığı çilekli ve çikolatalı cheesecake getirmişti ilk defa o gün tadına baktım ve cheesecake'i çok beğendim, eşim ise damak tadına uygun bulmadı akşama annemler geldi onlar çok beğendi hele kardeşim bayıldı yani cheesecake kiminin çok sevdiği kmininde hiç sevmediği bir tatlı.İlk yapma girişimim tamamı afiyetle yensede pek başarılı olmadı çatlamalar oluştu ve kıvamıda tutmamıştı.Bu defa Martha Stewart'ın tarifi ile su dolu tepsi içinde pişirdim süper oldu işte tarifi ;
Alt Kısmı İçin

1,5 paket burçak bisküvi
100 gr eritilmiş tereyağı

Üst Kısmı İçin

6 paket labne peynir
1 su bardağı şeker
5 yumurta
yarım su bardağı un
yarım bardak ekşi krema (yarım bardak ılık süt içine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip hafif karıştırıp 10 dakika bekleyin)
1 paket vanilya

Önce bisküviyi robotta çekip eritilmiş tereyağı ile karıştırıp 26 cm lik kelepçeli kalıbın dibine bastırarak eşit şekilde yaydım ve suyun içerisinde pişireceğim için kenarlardan su sıçramasını önlemek için kalıbın kenarlarından yüksekçe çıkacak şekilde kalıbı dıştan folyo ile sardım dolaba koydum.
Labne peyniri mikser ile 3-4 dakika çırptım içine şekeri ekleyip çırpmaya devam ettim sonra unu eledim çırptım ve yumurtaları teker teker çırparak ekledim en son ekşi kremayı ekleyip dolaptan çıkardığım bisküvilerin üzerine karışımı boşalttım.Derin bir fırın tepsisinin içine(ben midi fırın tepsimi kullandım) kelepçeli kalıbın yarısına gelecek kadar sıcak su doldurup kalıbı içine oturttum önceden ısıtılmış 180 derecede 40 dakika sonra 150 derecede 10 dakika pişirdim.Piştikten sonra iyice soğuması için tezgahta bekletip sonra üzerini kapatıp bir gece dolapta dinlendirdim.Servisten önce üzerine hazır çilek sosu döktüm.Nefis bir tat oldu denemelerim sürecek limonlu,çilekli cheesecakler pişireceğimm...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

34 yorum yazılmıştır
Yazan: ozlemhan | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
Canım arkadaşım sen yaparsında güzel olmazmı. maşallah nazar değmesin.Ellerine sağlık.Görüntü harika
Bağlantı »

Yazan: SeldaErcan | Tarih: 7/5/2007
Konu: Merhabalar
Sedacım ben sevenler kısmındanım. Bugünlerdede nasıl canım istiyor bir cheescake. Bende bu sene 2 tarif denedim hiç çatlama olmadı. Yıllar evvel bir kez suda pişirmeyi denemiştim ama bende öyle becerememiştim. Ellerine sağlık sevgiler..
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman.blogspot :) | Tarih: 7/5/2007
Konu: merhaba
Seda'cım tarifini güzel yerden seçmişsin, sonuçta harika görünüyor. Eline sağlık. Eşin böyle bir lezzeti nasıl yemez hayret bişey :)
Artık benimde bir cheescake yapma zamanın geldide geçiyor.:)
Tekrar eline sağlık canim
sevgılerle
Bağlantı »

Yazan: bestetadinda | Tarih: 7/5/2007
Konu: selam...
bende bayılırım her türlü cheese cake'e.bende dün çileklisini yedim.resmi bloğumda.kelke yesem yine kocaman.bu hafta bende vişnelisini yapacağım.
ellerine sağlık canım.
sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 7/5/2007
Konu: http://serinmavi.blogspot.com/
Süper bir görüntüsü var.Ellerine sağlık canım....Tespitinde çok haklısın,ben de bayılıyorum cheesecakeke ama kızkardeşime hiç hitap etmiyor nedense.Seven ya sçok seviyor sevmeyende yemiyor :)

Selam ve sevgiler....

http://serinmavi.blogspot.com/

Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
nefis görünüyor cheesecake..ben de bir türlü bu keki yapmaya fırsat bulamadım,galiba iyi yapan birinden öğrenmeyi bekliyorum..ellerine sağlık.bu arada pogaça tariflerimiz çok benzemiş haklısın,selamlar..
Bağlantı »

Yazan: sofra gardiyanı | Tarih: 7/5/2007
Konu: mmmmm...
bu cheesecake ne kadar güzel görünüyor böyle.senin yaptığın kadar güzel olurmu bilemiyorum ama denemeliyim.haa fınçın harika oldu.pazar kahvaltısında hep seni andık.eline ve öğretine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
Seda'cım harika görünüyor, ellerine sağlık, yalnız piştikten sonra sabaha kadar beklemek şartmı, ben bekleyememde, bu lezzeti yemek için sabırsızlanırım, afiyet şeker olsun, sevgiler, selamlar..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 7/5/2007
Konu: oyyyyyyyyy oyyyy
oyy diyorumda başka bişey diyemiyorum baka kaldım şimdi burda ekrana bakarken....süper olmuş arkadaşım süper...elllerin dert görmesin...süper gözüküyor...ne diyim.....yapanların ellerine yiyenlerin dillerine sağlık......sağlıkla ve afiyetle gülümmmmmm.....
Bağlantı »

Yazan: GüLşAh | Tarih: 7/5/2007
Konu: yine istiyorummm
Abla gerçekten bu defaki cheesecake süper olmuştu. Şu an bir dilimcik olsa keşkede yesem yaa sabah sabah cheesecake krizim tuttu bak :)) Ellerine sağlık ablacım.. unutmadan yine istiyoruummmm :)))
Bağlantı »

Yazan: Nilay | Tarih: 7/5/2007
Konu: Test edildi onaylandı:)
Ellerine sağlık canım. tadına bakmış birisi olarak söylüyorum gerçekten harikaydı ... görünüşüde çok güzel... denemelerininde tadına bakmak dileğiyle:))) burdaki tariflerinin hemen hepsini deniyorum çok güzel şeyler çıkıyo ortaya bunuda mutlaka yapacağım... kolay gelsin...
Bağlantı »

Yazan: yenitadlar | Tarih: 7/5/2007
Konu: mmmmmmm
ellerine saglik canim nefis gorunuyor
biz bu tadi coook seviyoruz bende gecen yaptim sayfamda............ tarif biraz farkli ama seninkide baska guzel olmus
afiyetler olsun
sevgiler

Bağlantı »

Yazan: sofradakiler | Tarih: 7/5/2007
Konu: selam
ellerine sağlık bayıldım çok güzel görünüyor...
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 7/5/2007
Konu: selamm
aayy süper olmuş süperr ellerine sağlık harika gözüküyorr
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
merhabalar sedacim bende ceesecake düskünlerindenim, ellerine saglik görüntüsü nefis olmus eminim lezzetinede diyecek yoktur sizlere afiyet olsun canim sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: noktapasta | Tarih: 7/5/2007
Konu: :)
enfes görünüyor, ellerinize sağlık
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
merhaba sedacım harika olmuş ne güzel şeyler yapıyorsun..bayılıyorum valla...sevgiyle kal
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 7/5/2007
Konu: Selamünaleyküm
Bu nasıl bir görüntü böyle? Ellerin dert görmesin, nekadar güzel kabarmış.
Ekşi krema ilginç, böyle yapıldığını bilmiyordum.
Bağlantı »

Yazan: ufuksitki | Tarih: 7/5/2007
Konu: muhteşem
Tek kelime ile muhteşem bir görüntü. Ne çökmüş, nede çatlamış. Üstelik dilimini de çok muntazam kesmişsin. Bende su dolu bir tepsi içinde değilde, fırının bir köşesine su dolu küçü bir kap koyarak pişiriyorum. Oda etkili oluyor. Ellerine sağlık, sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: sofraozlemi | Tarih: 7/5/2007
Konu: selam
canım çok hoş görünüyor ben tadına denediğimde bayılmıştım.. hele pişmemiş hamurunun dibini sıyırdığımdaki lezzeti hala unutamıyorum ellerine sağlık canım...
yalnız 6 paket labne çok deilmi merak ettim doğrusu..
sevgiler .öptüm...
Bağlantı »

Yazan: yesimmutfakta | Tarih: 7/5/2007
Konu: mrb
görüntü çok güzel eminim tadı da öyle olmuştur eline sağlık
Bağlantı »

Yazan: borulce | Tarih: 7/5/2007
Konu: merhabaa
cheescake çok güzel görünüyor canım.. ben de şüpheyle yaklaşanlardanım sanırm:) ama bu süper olmuş ellerine sağlık..

Bağlantı »

Yazan: damak tadı | Tarih: 7/5/2007
Konu: ellerine sağlık canım..))
Seda'cığım ilk cheese kekimi 1975 yılında Almanya'da tatmıştım.O günden beri de büyük bir zevkle ve afiyetle yerim.Alman'ların Cheese kekleri üzerine de başka tanımam..Herkesin bir damak zevki vardır mutlaka.Bu zevkimi ben Almanya'ya gittiğimde her 2-3 dilim yiyerek giderip kiloları alıp geri dönerim..))

Senin yaptığın kekin resmini görünce birden ordakileri hatırladım tatlım.O güzel ellerine sağlık senin canım benim.Sen bi'tanecik tatlılar tatlısısın Seda'cığım..
O güzel yanaklarından öpüyorum ve güzel bir hafta diliyorum.

Sevgiyle kalın.

Gül
Bağlantı »

Yazan: 290405 | Tarih: 7/5/2007
Konu: merhaba
Yaptıklarınızı keyifle takip ediyorum seda hn.Herşey çok güzel..Paylaşımlarıza teşekkürler..

ON PARMAĞIMDAN
Bağlantı »

Yazan: zxc654 | Tarih: 7/5/2007
Konu: selam
merhabalar bloğunuzu yeni gördüm
herşey çok güzel bende beklerim
hoşçakalın
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 7/5/2007
Konu: harika olmus..
Seda'cigim, ben de cheesecake'e bayilanlardanim. Her gun olsa yemekten bikmam. Senin tarifin de benim yaptiklarima cok benziyor. Gorunusunden de nefis oldugu belli. Ellerine saglik, sevgilerimi gonderiyorum.
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 7/5/2007
Konu: slm
sahane bır goruntu cok guzel ellerıne saglık
ben cok sevıyorum 1 dılım aldım canım
Bağlantı »

Yazan: Lama | Tarih: 7/5/2007
Konu: Gercekten kivam harika olmus...
Icindeki unun da etkisi var sanirim, bircok tarifte un lmuyor...
Ellerine saglik

http://lamamutfakta.blogspot.com/
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 7/5/2007
Konu: :)
Canım Sedam, senin cheesecake müthiş görünüyor. Daha dün biten cheesecake tepsisini yeniden doldurma isteği duydum.. :)

Bir de bunu denemeliyim.

Sıcacık sevgilerimle...
Bağlantı »

Yazan: buradaherseyvar | Tarih: 8/5/2007
Konu: Eline sağlık
Ben de pek severim cheesecake. Ama evde yapılanı yemedim hiç, kendim de denemedim, eline sağlık Sedacığım, sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: Pınarın Kulubesi | Tarih: 8/5/2007
Konu: harika
Merhaba Seda
bir cheesecake delisi de benim. Ama hiç bu kadar üstü düzgün olarak görmemiştim. Ben artık çatlamasını normal kabul etmeye başlamıştım. Tarifi ilk fırsatta denemek istiyorum. Bizimle paylaştığın için de çok teşekkürler
Ellerine sağlık
sevgiler

Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 9/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
özlem teşekkürler

selda benimde ilk denemem hüsrandı ama bu tarif harika bir dene istersen

ayşe aslında eşimle damak tadımız çok benzer ama bunu sevmedi :(

oya evet kızkardeşim ve ben bayıldık gerçekten çok leziz

süheyla eminim sen bu kekide süper yaparsın

sofra gardiyanı eminim daha bile leziz olur fınçını beğenmenize çok sevindim ellerine sağlık

ebru inan iki gün bile bekleyince tadı daha oturuyor ama bizdede ikinci günü göremiyor malesef : (

handeciğim sağol canım beraberde yaparız

gülşahcığım hemde bu defa limonlusunu yapacağım ama Aslı gelsin haksızlık olmasın :)

nilay beğenmene sevindim tarifleri denediğini duyuyorum çok seviniyorum

yenitadlar seninde ellerine sağlık canım

sofradakiler teşekkürler

aslı sağol canım

s******* teşekkürler

noktapasta teşekkürler

sibel ne mutlu bana beğeniliyorsa

lavantin bende ekşi kremalı tarifleri okuyunca vazgeçiyordum halbuki ne kadar basitmiş değil mi



Düzenleyen sedailhan gün: 9/5/2007 saat: 10:13
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 9/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
ufukcuğum seninde beğenmen çok mutluluk verici teşekkürler arkadaşım

özlem banada çok gelmişti ilk başta ama inan tadına baknca çok değişmiş dedim

yeşim teşekkürler

ayşe dene bence çok lezzetli

gül canım yine ne güzel şeyler yazmışsın sağol canım.Günün birinde Almanyaya gidersem mutlaka deneyeceğim

onparmağımdan çok teşekkür ederim çok mutlu oldum

zx654 çok teşekkürler

tuba ne zamandır sesin çokmıyordu merak etmiştim tekrar yorumlarını görmek çok güzel

filiz afiyet şeker olsun :)

lama evet bazı tariflerde un yerine nişasta oluyor sanırım unun etkisi oldu

zerrinciğim inan bende yenisi yapmamak için kendimi zor tutuyorum

ece denemelisin nefis oluyor gerçekten

pınar senin kekinde çok güzel olmuş ama su içinde pişirince çatlamıyor dene bakalım
Bağlantı »

Yazan: fusununmutfagi | Tarih: 12/5/2007
Konu: SÜPER
nefis görünüyor bende daha yeni pişirdim ilk defa deniyorum tavsiyelere uyarak sabaha kadar dokunmayacağım nasıl duracaksam onuda bilmiyorum benim yaptığımın malzemeleri biraz farklı bakalım nasıl olacak siz başarmışınız darısı bana