29.05.2007

Çilekli Cheesecake ve Özlem'in Daveti :)


Yine Cheesecake yaptım fakat bu defa taban yapmadan sadece peynirli kısmını yapıp içine çilek parçaları koydum biz bu halini çok beğendik hem sade hemde çilek sosu ile çok lezzetli oldu tarifi diğer yaptığımla aynı aslında ama ben yinede yazayım ;

Malzemeler

6 paket labne peynir
1 su bardağı şeker
5 yumurta
yarım su bardağı un
yarım bardak ekşi krema (yarım bardak ılık süt içine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip hafif karıştırıp 10 dakika bekleyin
1 paket vanilya
200 gr ufak doğranmış çilek

Önce 26 cm lik kelepçeli kalıbı suyun içerisinde pişireceğim için kenarlardan su sıçramasını önlemek için kalıbın kenarlarından yüksekçe çıkacak şekilde kalıbı dıştan folyo ile sardım.
Labne peyniri mikser ile 3-4 dakika çırptım içine şekeri ekleyip çırpmaya devam ettim sonra unu eledim çırptım ve yumurtaları teker teker çırparak ekledim en son ekşi kremayı ekleyip çilekleri karıştırdım ve kalıba boşalttım.Derin bir fırın tepsisinin içine(ben midi fırın tepsimi kullandım) kelepçeli kalıbın yarısına gelecek kadar sıcak su doldurup kalıbı içine oturttum önceden ısıtılmış 180 derecede 40 dakika sonra 150 derecede 10 dakika pişirdim.Piştikten sonra iyice soğuması için tezgahta bekletip sonra üzerini kapatıp bir gece dolapta dinlendirdim.Servisten önce üzerine hazır çilek sosu döktüm.İki gün sonra tadı dahada güzeldi.
Geçen hafta Perşembe günü blogcu arkadaşlarımdan Özlem beni,Süheyla'yı (Diyalog Yemekleri) ve Özlem'i (Pastacı Kız) davet etti çok güzel bir gün geçirdik ortak noktası olan insanların bir araya gelmesi çok eğlenceli oluyor bol bol sohbet ettik çok güldük ve Özlemin hazırladığı harika yiyecekleri yedik hele bir su böreği yapmış eve bile gönderdi eşim bayıldı çok lezzetliydi. Özlem'e çok teşekkür ediyorum hem misafirperverliği için hemde iki değerli arkadaş daha edinmemi sağladığı için.





1 yorum:

Adsız dedi ki...

27 yorum yazılmıştır
Yazan: melisfulya | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm
bunların hepsi sadece sizin için mi yapıldı...wowww ellerine sağlık:)))
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm
sahane gorunuyor ellerıne saglık canım
sızde ne guzel bulusmussunuz ,cok tatlisiniz ,masada super olmus
ozlemin ellerine saglik
Bağlantı »

Yazan: yenitadlar | Tarih: 28/5/2007
Konu: :)))
CANIMCIM NOLUYOR BIZSIZ BULUSMALAR BOYLE SIMDI FILIZ ABLADAN GELIYORUM ODA BULUSMUS
YA KISKANIYORUM YAAAAAAA
BENI DE BEKLEYIN BIR AY SONRA ORADAYIM BENDE SIZINLEN TANISMAK ISTIYORUM
TATLIDA COK GUZEL OLMUS COK SEVIYORUM BU CESIT TATLILARI
ÖPT KOCAMAN
Bağlantı »

Yazan: sencansen | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm
valla harikasınız ya kıskanmamak içten değil yani sevgiler.....
Bağlantı »

Yazan: bonsaicicegi | Tarih: 28/5/2007
Konu: Merhaba
Hersey cok harika görünüyor. Ellerine saglik yapanlarin. Cok hos bir manzara...
Bağlantı »

Yazan: pastacikiz | Tarih: 28/5/2007
Konu: pastacı kız
Merhaba Sedacım resimleri görünce o güzel lezzetlerden canım çekti valla sanki ben yemedim onları :)) Özlemcim sağolsun bizleri davet eti ve güzel bir gün geçirdik birlikte.Sizleri tanımak beni çok mutlu etti özlem'le daha önce tanışıyorduk fakat sen ve Süheylayı da tanımış olmak çok güzeldi.Senin bıcır bıcır içten konuşmaların ve hep gülen yüzün,Süheyla'nın sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi sıcak sohbeti inanılmaz güzeldi ve umarım en yakın zamanda yine görüşürüz bende bekliyorum sizi ona göre :)
Çilekli Cheesecake nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: sofradakiler | Tarih: 28/5/2007
Konu: selam
sizleri tanımak süperdi ama isimler sağdan sola doğrumu...??
Bağlantı »

Yazan: kayserimutfagi | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm,
sedacigim merhaba, oh oh ne güzel bulusmussunuz yine, eminim cok güzel gecmistir..cheescake harika görünüyor, ellerine saglik.
Bağlantı »

Yazan: ozguluntarifleri | Tarih: 28/5/2007
Konu: selamlar sevgiler
ne guzel dostlarin bir araya gelmesi hepinizde cok tatlisiniz ikramlar mukemmel
marifetli hanimlarin tabiki ikramlarida bu kadar guzel olacak:) ellerine saglik canim bende sizlere kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 28/5/2007
Konu: merhaba
Seda'cım altınkızlar gibisiniz. Hepiniz çok tatlısınız, buluşma görüntünüze bayıldım ve canım çok çekti inan ki..Ama böyle uzaklarda da olsam sizin birarada olmanızı görmek cok güzel..
Canım cilekli cheesecake de nefis görünüyor ama 6 paket labne peyniri biraz çok degil mi? Ben de cilekli ve tartsiz olarak kucuk kek kalibinda denemek isterim bu tarifi, ellerine saglik canim...
Sevgilerle
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 28/5/2007
Konu: amannnnnnn çok güzelll
Canımcım önce bende seni burdan tanıyıp arkadaş olduğum için kendimi çokkk şanslı hissediyorum...İyiki seni tanımışım...İyiki varsın..e Özlemde maşallah döktürmüşte döktürmüş....O gün ben de davetliydim ama gelemedim...E kaçırmışım hem mamaları hem güzel sohbeti...Ama internetin kötü amaçlar için kullanıldığına işte koskaca güzel bir cevap bence bu tablo....İyilikle kullanırsan işte neler oluyor bu kanıtı......Hepinize sevgilerimle.....
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 28/5/2007
Konu: selamm
herşey harika gözüküyor ellerinize sağlık üper olmuş hepsi süperr
sşzşn resimlerinizde harika çıkmış :)))))))))
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm
Canım benim güzel anlatımın için çok teşekkür ediyorum .Benim içinde harika bir gündü asıl ben teşekkür ederim geldiğiniz için .
Bağlantı »

Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 28/5/2007
Konu: günaydın
arkadaşlar döktürmüşsünüz bu ne güzel bir sofra böyle ellerinize sağlık..Fotoğrafınız da düşman çatlatıyor hani..)))
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 28/5/2007
Konu: slm
Seda'cım cheesecake'in çok güzel olmuş, ellerine sağlık, Özlem'inde ellerine sağlık ne güzel şeyler yapmış böyle, sizlerede afiyetler olsun, sevgiler..

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 28/5/2007
Konu: süheyla
seda canım resimler,yazı her şey çok güzel,tıpkı senin gibi..şimdi anlıyorum ki sen şekerligini yazılarına tam olarak yansıtamıyorsun bile..seni tanımak çok güzel..selamlar..
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 28/5/2007
Konu: ..
Offf off Özlemciğimin ellerine sağlık. Enfes şeyler hazırlamış. keşke ben de orada olsaydım..

Sedacığım bu sırada yaptığın cheesecake enfes. Tabanı olmadan daha güzel olmuştur eminim. Bir de böyle denemeli.

Sıcacık sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: sofraozlemi | Tarih: 29/5/2007
Konu: SELAM CANIM
bu güzel görüntülere ve sımsıcak arkadaşlıklara imrenmemek elde deil..harika bir gün geçirmişsiniz bu her halinizden belli ..ne kadar güzel bende sizin adınıza mutlu oldum bana ne oluyosa:))
canım kekinde nefis olmuş sosu üstten akmış gitmiş öle gel beni ye diyor..
ellerine sağlık cnm..sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 29/5/2007
Konu: merhaba
sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
cheesecake bayıldım çok güzel
ama o görüntüler yani dostluk görüntüleri
beni ortadan çaaaaaaaaaaaaat diye çatlattı söyleyeyim
yoğunluktan blogları az gezer oldum
ben neler kaçırmışım böyle
hepinizi öptüm
çok şekersiniz
sevgiler

Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 30/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Melisfulya evet Özlem o kadar çok şey yapmışki hangisini yiyeceğimizi şaşırdık.

Filiz teşekkürler

Nurcan merakla bekliyoruz :)

sencansen kıskanma inşallah toplu bir buluşma ayarlayacağız o zaman senide bekleriz

bonsaiçiçeği teşekkürler

özlemciğim hepinizin sıcakkanlılığı karşısında bende çok mutlu oldum inşallah en kısa zamande tekrar görüşelim.

özlem uyardığın iyi oldu yazdım hemen resimlerin altına soldan sağa

fatma evet çok güzel bir gündü teşekkürler

özgül çok sağol ortak nokta yemekler olunca özlem bütün marifetlerini döktürmüştü

Ayşeciğim 6 paket labne çok olmuyor ben 26 cmlik kalıpta yapıyorum ama sen küçük bir kalıpta yapacaksan ölçüyü azaltabilirsin bende bu defa tabansız yaptım çok daha güzel oldu.

Handeciğim bencede iyi amaçlarla kullanırsan internet çok faydalı.Keşke sende gelseydin neyse bir dahakine seni zorla götüreceğim :)

Aslı teşekkürler

Özlemciğim ben börek için tekrar tekra teşekkür ediyorum çoook lezzetliydi.

Yermisinyemezmisin senide bekleriz

Ebru sağol canım

Süheylacığım bende seni tanıdığım için çok mutlu oldum herzaman güzel sohbetini dinlemek isterim.

Zerrin kesinlikle tabansız daha güzel

özlemciğim sağol canım cheesecake'i beğenmene çok sevindim

Esracığım teşekkürler canım ama ihmal etme sen yinede bizi :)



Bağlantı »

Yazan: ebru | Tarih: 30/5/2007
Konu: slm
canım cheescake harika görünüyor ,bu arada ne güzel arkadaşlarla oturmuş sohbetler etmişsiniz benimde süheyla ile tanışma imkanım olmuştu çok keyifliydi, ellerinize sağlık..
selamlar...
www.denizesintisi.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 31/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Ebru inşallah seninlede tanışma fırsatımız olur
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 31/5/2007
Konu: Supeeer, kiskandim yaaaa
Seda'cigim, hepiniz harika cikmissiniz. Resimlerinizi de gormek ne guzel oldu. Valla muhabbetinizi kiskandim, ben de istereeeeem. Ozlem de neler hazirlamis? Hele rejim de iken hic bakmamak lazim. Ozlem'le benim de mutlaka tanismam lazim:)). Hepinize sevgilerimi gonderiyorum.
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: halenze | Tarih: 5/6/2007
Konu: waoowwww
sofra öçlemim söylemese hiççç haberim omayacak vallaa. bi örgü işine daldıkk gidiyoruzzzz. bizim niye kimse davet etmiyoo
ben sofra öçlemini alıp çırağan sarayına gitmezsemmm . çatlaccam sizii:)))) hatta biz dünür ayşeye gitmeyi düşünüyoz öçlemle:))) isteyen takılsın bacım. yemekler nefisss. kızlar sizde harikasınız. tanıştığımıza çoooookkkk memnun oldummm.. öpiyom siziiiiii. aman ne kıskancam be hıh .....
Bağlantı »

Yazan: bestetadinda | Tarih: 6/6/2007
Konu: selam....
harikasınız ne güzel böyle dostluklar.demekki biraz güvenmek gerekiyor insanlara.hala iyiler var hayatta...
Bağlantı »

Yazan: yaren | Tarih: 23/8/2007
Konu: Merhaba
Ne kadar güzel dostluklar edinmisiniz,cok hosuma gitti.Senin resmine cok rastladim gezinirken,bu günde sayfanla tanistim.Seni yolda görsem artik tanirim:)
Eskiden bir dizi vardi "Yangin ayse" diye sen ordaki ayseye cok benziyorsun,o yüzden yüzün hafizamda.Ellerinize saglik güzel tarifleriniz icin,güzel tariflerle bulusmak dilegiyle.
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 24/8/2007
Konu: http://mutfaktahosseda.blogspot.com/
Yaren tarifleri beğenmene çok sevindim inşallah birgün yolda da karşılaşırız :))