5.11.2008

Yeşil Mercimek Salatası

Misafir geleceği zaman iki gün önceden hazırlıklara başlıyorum ilk işim mönü belirlemek arkasından alışveriş listesi hazırlayıp mutfağa giriyorum ne yapacağımı bilince ve malzemeler elimin altında olunca işler hem kolay hem zevkli hale geliyor. Geçen haftalarda gelen arkadaşlarıma hazırladığım sofrada salatalardan biri yeşil mercimek salatasıydı hepimiz çok beğenerek yedik hatta o kadar bereketli oldu ki akşam çaya gelen annemlere bile yemek kısmet oldu işte soframız ve tarifi ;
sofrada olanlar ;
Malzemeler
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • yarım su bardağı pirinç
  • 2 adet orta boy havuç
  • 4 dal taze soğan
  • limon
  • tuz
  • zeytinyağı

Mercimeği üzerini geçecek kadar su ile haşladım süzdüm, Pirinci iki su bardağı suda haşladım süzdüm ikiside soğuyunca bir kaseye alıp üzerlerine havuç rendeledim, taze soğanı ince ince doğradım ekledim tuz,limon ve yağ ekleyip karıştırdım. Afiyet Olsun


19 yorum:

zeynep dedi ki...

İlk yorum yazan benim galiba :)salata nefis görünüyor en kısa zamanda deniycem ellerine sağlıkk.

Damak Tadı dedi ki...

Salatan ve masan harika görünüyor Seda'm...Ellerine sağlık canım benim..Yeni evinde güle güle otur tekrardan..)

Öpüyorum yanaklarından...Sevgilerle

sarımutfak-hande dedi ki...

ooo nefis bir menü
hepsi harika ellerine sağlık cnm
sevgiylekal

Disalce dedi ki...

bende ilk menümü hazırlarım...

salatalar,
tuzlular,
şekerliler...falan filan...

iyi oluyor böyle....

ellerine sağlık..herşey çok güzel...

Hülya dedi ki...

Mercimek ve pirinç hoş bir birliktelik oluşturmuşlar.
Ellerine sağlık

yemek dedi ki...

Ellerine saglik canim. Eminimki nefis olmustur. Haslanmis mercimegin tadini öyle severimki, tencerenin basinda kedi gibi beklerim.:))
Muhabbetle...

ebrulitatlar dedi ki...

Salata ve masadaki herşey nefis görünüyor Seda'cım. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

ozlemhan dedi ki...

Canım benim senin yaptığın herşey ayrı bir lezzetl oluyor Ellerine sağlık masa süper görünüyor.

Adsız dedi ki...

masanin uzerindekilere bayildim
ellerine saglik canim
afiyet bal seker olsun...

www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Canımmmm
Ellerine sağlıkkk...
Gene sofran harika gene tarifin süper...
Döktürmüşsün ...,
sağlık ve afiyetle

sevdamavisi dedi ki...

Sedacığım,
nefis bir sofra içim açıldı ellerine sağlık.
15 kasım da buluşacağız istanbulda . katılırsan çok sevinirim. sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR SALATA SEVGİKİ SEDA..
AFİYETLER OLSUN.
SEVGİLER nUnU

Adsız dedi ki...

Katılan arkadaslara ayrı ayrı teşekkür ediyorum iyiki sizleri tanımısım..kocaman öpüyorum sizleri..ve tekrarını diliyorum ..





Porselendemlik cay saati..(nasibim)

Adsız dedi ki...

Katılan arkadaslara ayrı ayrı teşekkür ediyorum iyiki sizleri tanımısım..kocaman öpüyorum sizleri..ve tekrarını diliyorum ..





Porselendemlik cay saati..(nasibim)

Sevil Şahin dedi ki...

SEDACIM GÜZEL BİR HAFTA DİLERİM TATLIM HARİKA VAKİT GECİRDİM SENLE BULUŞMAMIZA KATILDIGIN İÇİN ÇOK AMA COK TŞK EDERİM İNŞ. DEVAMLI GÖRÜŞÜRÜZ SEVGİYLE KAL BAK MEŞUR ETTİM SENİ :=))

Adsız dedi ki...

sağlık canım.. hem besleyici hem de leziz bir salata olduğu kesin.. sofradakilere de diyecek söz bulamıyorum.. harika görünüyor hepsi de..
Ellerine sağlık..

http://mutlulukdefteri.blogcu.com

berrin dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

nasılsın sedacım kendine iyi bak görüşmek dilegiyle sevgiler sevil

yaban mersini dedi ki...

slm..sedacığım sofraya baktım elinden çıkan lezzetli yiyecekleri hatırladım..mercimek nefis grünüyor..pirinç eklemek iyi fikir.slmlar.