4.12.2006

Zencefilli Kurabiye ve Şeker Hamuru İle Süsleme

Tarif pastacı Burcu'ya ait Burcu sadece şeker hamuru ile yapmıştı ben bir kısmını çikolataya batırdım,şeker hamurunu ilk kez denedim oyun hamuru ile oynar gibi eğlenceli lezzetide güzeldi ama bir dahaki sefere hepsini çikolata ile kaplamayı düşünüyorum zencefil ve çikolatanın uyumu mükemmeldi mutlaka deneyin çocukların bayılacağı büyüklerin kahvelerine eşlik edecek bisküvi tarzıçok hoş kurabiyeler.
Malzemeler:
1 yumurta
150 gr tereyağı (yumuşak)
1 su bardağı un
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 paket dr.oetker limon aroması (yada limon kabuğu rendesi)
hamuru yoğururken toparlamak için bir miktar buğday nişastası

Bütün malzemeleri kulak memesi yumuşaklığında yoğurdum buğday nişastası ekleyerek toparladım hamuru merdane yardımı ile açıp kurabiye kalıpları ile şekil verdim 180 derecede 20 dakika pişirdim.Hazır şeker hamurunu renklendirip kurabiye kalıpları ile şekil verip soğuyan kurabiyelerin üzerine (aslında glikoz sürülüyor ama evde olmadığı için ben yumurta akı kullandım bal da olabilirmiş)fırça ile azıcık yumurta akı sürüp şeker hamurunu yapıştırdım ve incilerle süsledim bir kısmınıda benmari usulü erittiğim bitter çikolata ile kapladım.Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

4 yorum yazılmıştır
Yazan: Nilay | Tarih: 5/12/2006
Konu: Test edildi onaylandı
Ellerine sağlık kurabiyeler çok lezzetliydi test etmiş birisi olarak sölüyorum:)) kızım özellikle şekillerinden dolayı severek yedi.. teşekkürler... kolaygelsin...
Bağlantı »

Yazan: Gülşah | Tarih: 5/12/2006
Konu: kurabiyeler süperdi..
ben ki tatlı sevmeyen biri olarak bu tatlı kurabiyeleri büyük bir zevkle tüketiyorumm.. ellerine sağlık ablamm..
Bağlantı »

Yazan: Nazmiye İlhan | Tarih: 5/12/2006
Konu: hayırlı olsun..
canım kızımm bunuda başardın seninle gurur duyuyorum.. ellerine sağlıkk..
Bağlantı »

Yazan: Tuğba Topaç | Tarih: 8/12/2006
Konu: süpper kurabiyelerr..
ben bugün yeme fırsatı buldum seda abla kurabiyeler süper olmuş gerçekten.. ellerine sağlık :)