20.12.2006

Havuçlı Kek

Bir kek hikayesi...
Geçen hafta bir arkadaşımız rahatsızlanmıştı ona götürmek için sık sık yaptığım çok sevdiğim havuçlu keki yaptım tarif sofra dergisi 2004 kasım sayısından tarife ilave bu defa zencefilde koydum pişerken çok güzel koktu fakat tadına bakamadım eve geldiğimde canım kek istedi yine havuçlu ama başka bir tarif ile yaptım sonuç hüsrandı ne pişti ne kabardı lezzetsiz bir kek oldu, cumartesi akşamı annemler arayıp pazar günü kahvaltıya davet edince sabah uyanır uyanmaz kendi bildiğim tarifle kek yaptım sonuç harikaydı annemlere götürdük afiyetle yedik fakat o kadar çok kek istemişki canım dilimli halini fotoğraflamayı unutmuşum ama hiç tereddütsüz yapabilirsiniz bu keki inanın çok güzeldi.

Malzemeler
4 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı süt
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı rendelenmiş havuç
isteğe bağlı fındık yada ceviz

Yumurtaları şeker ile iyice köpürene kadar mikser ile karıştırdım yağı ve sütü ekleyip karıştırmaya devam ettim ayrı bir yerde unu,kabatma tozunu,vanilyayı ,tarçın ve zencefili eledim sıvı karışıma ekledim kardeşim ceviz sevmediği için ben dövülmüş fındık ekleyip rendelenmiş havuçlarıda karıştırıp önceden ısıtılmış fırında 175 derecede hiç kapağını açmadan pişirdim.Afiyet olsun

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Havuçlu kekinizden tarife göre bende yaptım. Çok teşekkürler.
Sevgiler,
Gül :)

Adsız dedi ki...

22 yorum yazılmıştır
Yazan: Gülşah | Tarih: 20/12/2006
Konu: gerçek güzeldii..
ben dahil herkes çok beğendi abla ellerine sağlık.. her pazar bekleriz :)))
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 20/12/2006
Konu: :)
gülşah hanımcım bu haftada biz sizi bekleriz :)

damlacım teşekkür ederim tarifleri beğenmene sevindim.

Düzenleyen sedailhan gün: 20/12/2006 saat: 07:27
Bağlantı »

Yazan: gulizce | Tarih: 20/12/2006
Konu: canım
arkadaşım uğramışsın güzel birde yorum yazmışsın insana moral oluyo valla sevdiğinden haber gelmesi sağol canım ayrıca kek nefis deniyeceğim oğlumla kızıma
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 21/12/2006
Konu: slm
bu kadar ısrara dayanılır mı,yapacağız artık bu keki..selamlar..
Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 21/12/2006
Konu: slm
merhabalar ben havuçlu keke bayılırım eminimki buda çok güzel olmuştur enfes görünüyor .blogunua son eklediğin tariflerin hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık özellikle şeker hamurlu kurabiyelere bayıldım sevgilerr damla
Bağlantı »

Yazan: susam | Tarih: 21/12/2006
Konu: elinize sağlık
Seda hanım merhaba tesadüfen bloğunuza geldim herşey özenle ve çok güzel hazırlanmış elinize sağlık kekinizde süper.bende sizi beklerim 2 tane yemek sitem var sevgiler gönderiyorum size.
susam
www.blogcu.com/susam
pastacı kız
www.pastacikiz.com
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 21/12/2006
Konu: Selam
Görüntü harika. havuçda keke çok yakışmıştır. Ellerine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/12/2006
Konu: Hoşgeldiniz
özlem bende senin tariflerini çok beğendim her zaman beklerim.
esra, gerçekten mutfağın ve tariflerin büyülü seni de her zaman beklerim.
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 21/12/2006
Konu: slm
kek cok guzel olmus bellı oluyor elıne saglık
Bağlantı »

Yazan: diego | Tarih: 21/12/2006
Konu: canım
canım canım canım canım canıııııııısı canısı
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/12/2006
Konu: Selam...
gülizciğim seninle aynı fikirdeyim yapılan tariflere gelen her yorumda daha moralli oluyor insan.

süheyla deneyince sonucu bana bildir olurmu.

filiz teşekkür ederim.



Düzenleyen sedailhan gün: 21/12/2006 saat: 03:40
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 21/12/2006
Konu: becerikli
Sedacığım git gide profesyonelleştiğini bariz görüyoruz. Keki görünce inan birden damağımda hissettim ve ufak bir mutluluk kapladı içimi.Biz yemek yemeyi çok sevmeyizye ondan galiba. Haa sedoş BU PAZAR SİZİ KAHVALTIYA BEKLİYORUZ ihmal etme tamammı sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/12/2006
Konu: ??
Pazar günü kim davet ediyor bizi kahvaltıya isim yazmamış meraklandım doğrusu???
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 21/12/2006
Konu: güzel şeylerden bizde yemek istiyoruz
evet sedacım yorumuma isim yazmayı unutmuşum kusura bakma. sen anlamışsın ama yine de yazıyorum ismimi malikcim ben ayla ısrarla bir pazar sizi kahvaltıya bekliyoruz tamammı canım.
Ayla Üçer
Bağlantı »

Yazan: mutfaksepeti | Tarih: 21/12/2006
Konu: slm
Kek nefis görünüyor ellerine sağlık, kolay gelsin..
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/12/2006
Konu: slm
Ayla abla inşallah bir pazar geliriz ellerimizde kekler böreklerle :)

Ebru teşekkür ederim her zaman beklerim.
Bağlantı »

Yazan: tarifbahcesi | Tarih: 21/12/2006
Konu: MERHABA
ellerine sağlık, havuçlu keki çok severim. Güzel olmuş Nesrin
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 21/12/2006
Konu: :)
nesrin teşekkür ederim senin tariflerinde birbirinden güzel
Bağlantı »

Yazan: Pınar'ın Klubesi | Tarih: 12/1/2007
Konu: benim kekim
Merhaba Seda
dün tarifini denedim. Çok güzel oldu önce, piştikten sonra fırından çıkarmadım beklesin diye. Sabah baktığımda kekimin ortası çökmüştü:((( Oysaki yeni aldığım çiçek kalıbımı kullanmıştım. Ortası delikli kalıplardan kullanmak gerekiyor sanırım seninki gibi. Yada muffin yapılabilir bunlardan.. :( Uzun zamandır normal kek yapmıyordum. Bu çökme olayından sonra sanırım yine muffin olayına döneceğim.
tarif için çok teşekkürler
akşam tadına bakacağız:) ama kokusu çok güzel geliyordu
sevgiler
pınar
www.klubem.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 12/1/2007
Konu: merhaba
Pınar çok üzüldüm kekinin başına gelenlere ben bu keki mahçup etmeyen kek diye arkadaşlarıma tarifini veririm daha önce hiç böyle bir olay yaşamadım sürekli yaptığım bir kek fırında beklettiğin için olabilir belki bence pes etme ortası delik kalıpla dene bende piştiği gibi kalıyor aynı resimdeki gibi hiçbir sönme olmuyor ama fırında bekletmiyorum.
Bağlantı »

Yazan: Pınar'ın Kulübesi | Tarih: 13/1/2007
Konu: benim kekim 2
Merhaba Seda
bendeki sorun keki sıcak fırında bekletmemmiş. Pişince keki ızgara üstüne koymak gerekiyormuş. Yeni de ızgara almıştım bu işler için:(( Neden kullanmadı isem işte. Ama keki ters düz ederek bu durumdan kurtuldum. Çiçek kalıbımı hiç yağlamamış olmama rağmen kalıptan rahat çıktı, çöken kısım altta kaldığı için hiç belli olmadı:) Üzerini havuç marzıpanlarımla süsleyince çok güzel bir görüntü ortaya çıktı. Lezzeti de çok beğenildi:))) Tarif için çok teşekkür ederim. Ayrıca bu tarifle ilk defa zencefil de kullanmış oldum:))
sevgiler
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 13/1/2007
Konu: :)
Pınar içim ferahladı gerçekten eminim havuç süslemelerinle çok şık olmuştur