8.12.2006

Pırasalı Börek

Pırasayı çok severim pazara gidince almadan dönmem zeytinyağlı yemeğini yapar bıkmadan usanmadan yerim , eşim daha çok salata muamelesi yapsada pırasa benim için ana yemektir bu defa böreğini yapayım dedim bir kilo ile yaptım fırınım midi fırın olduğu için tepsimde küçük dolayısıyla bol pırasalı bir böreğim oldu siz artık tepsinizin boyutuna göre ayarlarsınız.

Malzemeler
3 yufka
2 tane kuru soğan
yarım çay bardağı sıvı yağ
bolca karabiber
tuz
pul iber
İç harcı için süt yağ ve yumurta karışımı.
üzrine bir yumurta sarısı
Pırasaları temizleyip ince halkalar şeklinde doğradım tencerede sıvı yağda soğanları kavurdum,pırasaları ekleyip kendi suyuyla pişmesini bekledim baharatlarını ekleyip soğumaya bıraktım.Soğuyunca tepsiye döşediğim yufkaların arasına iç harcı sürüp pırasaları döküp üzerine kalan yufkaları kapattım yumurta sarısı sürüp 180 derece fırında pişirdim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

5 yorum yazılmıştır
Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 8/12/2006
Konu: selamlar
elıne saglık ne guzel olmustur
Bağlantı »

Yazan: gulizce | Tarih: 9/12/2006
Konu: slm
oh çok güzel görünüyorlar yapılacaklara ekledim valla her gezdiğim sitede yapılacaklar ekliyorum da kilolarım nolacak
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 9/12/2006
Konu: pırasa
Pırasanın her halini her şeklini severim. Bu börekte çok güzel görünüyor. Denemeliyim denemeliyim :)
Bağlantı »

Yazan: gulizce | Tarih: 10/12/2006
Konu: slm
bayılırım pırasalı böreğe ellerine sağlık canım arkadaşım
Bağlantı »

Yazan: gulidem | Tarih: 27/4/2007
Konu: SElammm
Blogunuzu bastan sonainceledim. HErsey cok zevkli ve de guzel. Ellerinize saglik. DAha once de ziyaret etmistim blogunuzu ama yorum birakmis miydim hatirlamiyorum :-)
Benim forumdaki nickim de hosseda. Ayrica beyaz ustune yesil, kirmizi..cicekli masa orunuzden bende de var:-)
Keske Ankarada da pastacilik malzemelerini boyle kolay bulabilsek.
Zuhal hanima hazirladiginiz kahvalti sofraniza, seker hamurlu pasta ve kurabiyelerinize, bi de annenizin sipsak pogacasina bayildim. Ben de esime minik kurabiyelerle surpriz yapmak istiyorum.
Sevgiler.....