12.07.2007

Süslü Zencefilli Kurabiyeler ve Erik Hoşafı


Kardeşimin doğumgünü için yaptığım süslü kurabiyeler, kimini yazı şekeri ile kiminide çikolata ile süsledim kurabiye tarifi Burcu'dan.

Malzemeler

2 yumurta
150 gr yumuşak tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
2,5 su bardağı un (yaklaşık)
3 çay bardağı buğday nişastası
1 çay kaşığı zencefil
2 çay kaşığı tarçın
yarım çay kaşığı karbonat
Bütün malzemeleri karıştırıp azar azar un ekleyerek yumuşak bir hamur elde ettim 15 dakika dolapta dinlendirip şekilli kalıplar ile kestim önceden ısıtılmış fırında 175 derecede hafifi renk değiştirene kadar pişirdim.Sonra eriittiğim çikolata ve yazı şekeri ile süsledim. Afiyet Olsun
Ramazanda annemin yazdan yaptığı erik kompostosu sahurda tek içeceğimiz olurdu bende pazarda erikleri görünce hemen aldım hoşaf yaptım uzun zamandır gazlı içecekleri tüketmemeye çalışıyoruz hoşaf daha sağlıklı serin serin içiyoruz herkes biliyordur ama kabaca tarif edeyim yinede;

Malzemeler

1,5 kg kırmızı erik
isteğe bağlı miktarda şeker
su

Erikleri yıkayıp tencereye koydum üzerini geçecek kadar su ile kaynattım biraz kaynayınca şekeri ekledim şekeri isteğe bağlı dedim çünkü az şekerli seviyoruz biz ama tadı az gelirse sonra bile eklenebilir şekeri ekledikten sonra iki taşım kaynatıp ocaktan aldım soğuyunca süzgeçten geçirdim kabukları ve çekirdeklerini attım ,eğer kıvam koyu gelirse su ekleyebilirsiniz afiyet olsun.









3 yorum:

Adsız dedi ki...

guzel gorunuyor :-)

Adsız dedi ki...

16 yorum yazılmıştır
Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 12/7/2007
Konu: slm
Seda'cim kurabiyeler harika görünüyor süslemelerindede cok basarilisin masallah birde kizkardesinin gecmis dogum gününü kutluyorum,canim ellerine saglik sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: guzela | Tarih: 12/7/2007
Konu: merhaba
ben de iki gün önce yaptım erik hoşafı..serin serin ve sağlıklı çok güzel içiliyor bu mevsimde..yanına da tavuklu pilav:)
kurabiyeler çok şirin, çok hoş
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 12/7/2007
Konu: Mmmmmm
Ya super olmuş arkadaşım süper gözüküyor ellerine sağlık sık ve lezzetli gözüküyorlar en kısa zamanda kurabiye yapmak ümidiyle
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 12/7/2007
Konu: slm
merhaba sedacım kurabiyeler çok güzel olmuş.ayrıca süslemelerde mükemmel.ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 12/7/2007
Konu: ...
Canım Sedam, erik hoşafı bende yapıyorum. İçmesini pek sevmiyorum Mesut sağolsun içiyor. ben yapıcıyım, içici değil :)))


Bu sırada kurabiyelr enfes olmuş canımın içi... Ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: mutfaksaatim | Tarih: 12/7/2007
Konu: slm
Ne güzel kurabiye bunlae hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: Pastarda-Burçin Atmaca | Tarih: 12/7/2007
Konu: Kurabiyeler
Sedacım ellerine sağlık ! Yine şirin şirin ikramlar hazırlamışsın..Benide baştan çıkarıyosunuz vallahi :)
Bağlantı »

Yazan: kayserimutfagi | Tarih: 12/7/2007
Konu: selam
yine harika seyler yapmissin seda'cigim ellerine saglik. selamlar..fatma.
Bağlantı »

Yazan: http:\\nihanintarifleri.blogspot.com | Tarih: 12/7/2007
Konu: ..
harika gorunuyorlar canim ellerin saglik kardesinde bayilmistir bu kurabiyelere
Bağlantı »

Yazan: damak tadı | Tarih: 12/7/2007
Konu: çok şirinler..)
Seda'cığım,
Kurabiyelerin çok şirin olmuşlar canım,ellerine sağlık..Komposto'da nefis görünmesine rağmen benim hiç aram yoktur kendileriyle..))Sevenler için kurabiye ile güzel ikili oluşturduklarına eminim..Kocaman öpüyorum seni tatlı Seda'cığım..


Sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 12/7/2007
Konu: SLM
ÇOK AMA ÇOK MARİFETLİ ARKADAŞIM KURABİYELER HARİKA GÖRÜNÜYOR .PASTAYI KURABİYELERİ GÖRÜNCE BUGÜN HEMEN GİTTİM AMA İREM HANIMDAN BANA KALMAMIŞTI. BENDE HARİKA ERİK HOŞAFIYLA DAHA BİRSÜRÜ ŞEY YEDİM.CANIM ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 13/7/2007
Konu: merhaba :)
Seda'cığım
40 gün 40 gece güzel İrem'in doğum günü kutlanıyor sanırım. Pastalar kurabiyeler...hepsi de nefis görünüyor.
Bende süslü püslü kurabiye ve pasta yapmak için öyle sabırsızlanıyorum ki bilemezsin. :) Çok şirin olmuşlar ellerine sağlık, eminim kardeşin bu kurabiyelerden en keyif alan olmuştur. :)
Sevgilerle

Düzenleyen ayseyaman gün: 13/7/2007 saat: 05:02
Bağlantı »

Yazan: pastacikiz | Tarih: 13/7/2007
Konu: merhaba
Sedacım kurabiyelerin çok şeker ve cici olmuşlar tıpkı senin gibi :) ellerine sağlık canım İrem'ciğede afiyet şeker olmuş yani :) sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 14/7/2007
Konu: Zencefil ve hoşaf...
Bu baharatın kokusuna bayılıyorum.Nasıl bir güzel kokudur bilirim.Biz de çok seviyoruz bu kurabiyeleri.Ne güzel de süslemişsin.Yazı şekeri demişsin hazır mı almıştın canım?Bilemedim;)
Yaz gelince ne güzel olur erik hoşafı.Bizm bahçede de küçük bir erik ağacı var gözüm hınzır bir çocuk gibi eriklere takılı.Yemek için değil hoşaf yapıp içmak için...
Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 15/7/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
s******* sağol canım

güzela evet bizdede bol bol içildi bu havalarda

hande sen gel bir sürü yaparız

sibel teşekkürler

zerrinciğim ben hem yapıcı hem içiciyimm :))

mutfaksaatim teşekkürler

burçin sağol

fatma sağol canım

nihan evet canım çok beğendi

gül bizim evde herşeyle içildi pek sevildi canım sağol

özlem sağol canım

ayşeciğim tekne kazıntısı ya ondan şımarta şımarta kutladık doğum gününü

özlem teşekkürler canım

hülyacığım sağolsun bir arkadaşım almanyadan getirdi ruf marka yazı şekerlerini beğenmene çok sevindim


Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 15/7/2007
Konu: http://serinmavi.blogspot.com/
İrem'e mutlu yıllar diliyorum,çok şeker görünüyor :)
Buluşmanızında güzel geçmiş olmasına çok sevindim.Kendim de katılmış gibi hissediyorum böyle güzel haberler okuyunca..Selam ve sevgiler canım..............

Adsız dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık..bende ucuz kurabiye kalıpları buldum.. herkesle paylaşmak istedim...Tam 25 adet kurabiye kalıbı 12 ytl :) hemde ithal çok kaliteli...2 gün içinde elimde oldu..çok mutlu oldum....Yılbaşında onlarla çok özel kurabiyler pişiricem :)
Umarım sizinkisi kadar güzel olur...
Sizde kurabiye kalıplarından almak isterseniz www.sahibinden.com adresine girip arama bölümüne "Kutusunda 25 adet Plastik İthal Kurabiye Kalıbı!" yazdığınızda satıcının sayfası açılıyor...
sevgiler....