5.07.2007

Mercimekli Muska Böreği

Yeşil mecimeği hem bulgur pilavında, hem çorbada, hemde börekte kullanıyorum çok da lezzetli oluyor denemek isteyenlere işte tarifimiz;

Malzemeler

6 adet yufka
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
2 adet kuru soğan
tuz,kırmızıbiber,karabiber
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
çörekotu

Soğanı yemekli doğrayıp 2 kaşık yağda kavurdum pembeleşince haşlanmış mercimeği ekleyip iki dakika daha kavurdum tuz ve baharatları ekleyip ocaktan aldım.Soğumaya bıraktım.
Süt,yağ va 1 yumurta sarısını karıştırdım,yufkalardan birini masaya serip sütlü harcı fırça ile sürdüm üzerine ikinci yufkayı serdim ve 3 parmakaralıklarla uzun şeritler kestim her şeridin başına mercimekli, harçtan bir kaşık koyup muska şeklinde sardım ve yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim bütün yufkalara aynı işlemi yapıp böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim.Afiyet Olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

16 yorum yazılmıştır
Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 5/7/2007
Konu: merhaba
ellerine sağlık arkadaşım ...pek güzel olmuş böreklerin ...
Bağlantı »

Yazan: http://yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 5/7/2007
Konu: slm
Sedacim bu börekler nefis görünüyorlar ellerine saglik canim sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 5/7/2007
Konu: Hiç denememiştim...
Eminim çok güzeldir tadı da hele senin elinden yersek o müthiş davet sofralarına katılsak nasıl olurdu bilemiyorum artık...
SEVGİLERİMLE...

HAMİŞ:Barış gibi genç bir yüreğin sonsuzluğa yolculuğu bizi her ne kadar üzse de elden gelen yok.O güzel sürmeli gözlerin kapanması nasıl zor gelmiştir ana yüreğine.Ben ailesine çok büyük sabırlar diliyorum izninle.
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 6/7/2007
Konu: slm
borek cok guzel gorunuyor ellerıne saglık
bulusmanız ne hos sevgıler
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 6/7/2007
Konu: slmm
canım arkadaşım börek çok güzel görünüyor,yeşil mercimekle börek yapmayı hiç denemedim,hem de çok sağlıklı olur değilmi..selamlar..ellerine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: http:\\nihanintarifleri.blogspot.com | Tarih: 6/7/2007
Konu: ..
canim ellerine saglik enfes gorunuyor
Bağlantı »

Yazan: Burçin | Tarih: 6/7/2007
Konu: HAYIRLI UĞURLU OLSUNNN
Kızlarrr yeni bloğum açıldı.Hepinizin ziyaret ve yorumlarını bekliyorum.

www.pastarda.blogspot.com

Bağlantı »

Yazan: buradaherseyvar | Tarih: 6/7/2007
Konu: Selam
Sedacığım Merhaba,

Uğramayalı yine harika tarifler yayınlamışsın, bulgurlu köfteni çok beğendim, eline sağlık, hepsi pek güzel yine. Salatalığınız da pek büyümüş maşallah :))))

Ben iyiyim, bebiş de iyi, büyüyor işte. 4 ayı geçti. Şu an dışarıda öyle güzel bir yağmur yağıyorki, huzur buluyor insan.

Sedacığım, görüşmek üzere, arada bir ziyaret ediyorum sizileri, kendine iyi bak, sevgiler.....

Düzenleyen buradaherseyvar gün: 6/7/2007 saat: 11:18
Bağlantı »

Yazan: asLI | Tarih: 6/7/2007
Konu: :)
yeşil mercimeği çok sewerimm.. böreği de.. bide sen yaparsan ooo nasıl yerim :) ellerine sağlıkkk :)
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 6/7/2007
Konu: slm
Börek nefis görünüyor Seda'cım ellerine sağlık, afiyetler olsun..
Barış'ada allahtan rahmet, ailesine ve sevenlerinede başsağlığı diliyorum.Allah mekanını cennet yapsın.
Sevgiler
Ebru
http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: damak tadı | Tarih: 6/7/2007
Konu: ellerine sağlık canım..
Tatlı Seda'cığım,
Börekler harika görünüyor,ellerine sağlık canım..Bende mercimeği senin gibi çok seviyorum canım,hele salatasına bayılıyorum desem yeridir..))Sizlere afiyetler olsun canım benim..

BARIŞ'a da Allahtan rahmet dileyip,toprağı bol olsun diyorum.Allah ailesine ve sevenlerine sabırlık versin..


Sevgiyle kal canım..
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 7/7/2007
Konu: merhaba
Seda'cığım bu nefis böreği kimler yedi, kimler yemedi biliyorum. :)
Ellerine sağlık canım, sevgili Süheyla o gün geler kaçırmış neler bir bilse.
"Misafirlerim ve kuskus Salatası" yazındaki börekler değil mi bunlar?
Canim iyi hafta sonlari diliyorum, iyi gezmeler ;)
Sevgiler
not: Sevgili Barış'a Allah rahmet, yakınlarına ve tüm sevenlerine sabır diliyorum.


Bağlantı »

Yazan: serap uzun | Tarih: 7/7/2007
Konu: merhabalar
Sedacigim cok nefis bir borek olmus,ellerine saglik canim.Baris'ada Allahtan rahmet diliyorum.Allah taksiratini affetsin insallah.

Selamlarimla
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 8/7/2007
Konu: Hic denemedim
Seda'cigim, mercimekli boregi ben de cok duydum ama hic yemek kismet olmadi. Yazin tatile gittigimde ben de yapayim bari. Ellerine saglik.
Baris'in olumu ise yureklerimizi parcaladi.
Sevgilerimle,
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 8/7/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
yermisinyemezmisin teşekkürler

sevaal sağol canım

hülyacığım sen gel ben sana daha neler neler yaparım :)

filiz teşekkürler

süheylacığım evet çok sağlıklı dene bence beğeneceğini umuyorum

nihan sağol canım

burçin hayırlı olsun

ece iyi olmana çok sevindim canım bizi merakta bırakma

aslıcan yaparım ben sana bol bol börekler sen iste yeter

ebru sağol canım

gül ben salatasını hiç yapmadım birde onu deneyeyim sağol canım

ayşeciğim gerçekten yamansın :) gözünden kaçmamış evet bunlar o börekler :)

serap sağol canım

tubacığım kıyma gibi oluyor mercimek börekte dene bence sağol canım.


Bağlantı »

Yazan: Pastarda-Burçin Atmaca | Tarih: 11/7/2007
Konu: Davet
Ellerine sağlık Sedacım ! Senin bloğunu Ustalar Pasta Malzemelerini ziyaretimde öğrendim..Osman bey iyiki senden bahsetmiş !! Sanırım Bakırköy civarlarındasın..Tanışmak-birikimlerini paylaşmak-dost olmak isterim..Benide blogcu arkadaşların arasına kabul edersen sevinirim..Seni de bağlantılarıma ekledim.Sende bu çömeze link verirsen sevinirim.
www.pastarda.blogspot.com