5.03.2007

Mayalı Poğaça

Mayalı poğaçaları çok seviyorum aslında çok düzgün şekilleri olan bu poğaçalar pişerken kabardıkça kabardı açıldıkça açıldı ama yumuşacık çok lezzetli poğaçalar oldu tarif için Mutfak Güncesi sevgili Şaziye'ye çok teşekkür ederim.Tarifi vereceğim ama şaziye yapım aşamalarını çok güzel fotoğraflayarak anlatmış sayfasına bakabilirsiniz.

Malzemeler

1.5 su bardağı ılık süt ve su karışımı
2 tatlı kaşığı kuru maya yada 15 gr yaş maya
2 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yumurta (akı içine sarısı üzerine )
aldığı kadar un (yaklaşık yarım kg)
100 gr.erimiş margarin
ve içine peynir.

Hamur malzemelerini bir kaba alıp, un ekleyerek, ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. Kabarmasını beklemeden masanın üzerine alıp, 4 parçaya bölün. İlk parçayı -un serperek- 30-40 cm çapında açın. Kenara alıp, üzerine erimiş yağdan sürün. İkinci parçayı da açıp, yağlanmış olan parçanın üzerine koyun ve ona da yağ sürün. Hamurun yağı biraz çekmesi için 10 dakika bekleyin.(beklemeden rulo yapılırsa yağlar dışarı sızar) Ve hamurları ucundan başlayarak rulo şeklinde sarın. Buzdolabına koyun. Diğer 2 beze için aynı işlemi uygulayın.Buzdolabında bekleyen ilk koyduğunuz hamurları 10-15 dakika sonra çıkarıp 3-4 cm eninde dilimleyin. Her parçayı elinize alıp iki ucunu büzerek tekrar beze haline getirin. Oluşan minik bezeleri elinizle genişletip, içine peynir koyup poğaça şeklinde kapatın.Yağlanmış tepsiye dizip, yarım saat ılık bir yerde mayalandırın.Üzerine yumurta sarısı sürüp ve susam serpin ve 180 derece fırında pişirin.Afiyet Olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

25 yorum yazılmıştır
Yazan: leziz | Tarih: 5/3/2007
Konu: slm
canım pohoça harika görünüyor...ellerine sağlık....
Bağlantı »

Yazan: lezzetavcisi | Tarih: 5/3/2007
Konu: Merhaba
Ellerinize sağlık.Oyuna verdiğiniz cevaplarda mantıklı ve güzel tebrik ederim.
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 5/3/2007
Konu: slm
merhaba poğaçalar harika ellerinize sağlık ayrııca oyunda süper...
Bağlantı »

Yazan: SeldaErcan | Tarih: 5/3/2007
Konu: Selamlar
Sedacım poğaçalar harika duruyor ellerine sağlık. Cevapların içinde çok teşekkür ederim. Eşinle bir ömür boyu mutluluklar dilerim. Sevgilerimle.
Bağlantı »

Yazan: yaseminle | Tarih: 5/3/2007
Konu: selam
canım çok hoş görünüyor bende mayalı poğaçaları çok severim.
Bağlantı »

Yazan: buradaherseyvar | Tarih: 5/3/2007
Konu: :)
Poğaçalar için eline sağlık. Oyuna gelince sorular oldukça eğlenceli. Fb maçından sonra eşinin küsmesine de çok güldüm. Çünkü yaklaşık olarak ben de aynı şeyleri yaşıyorum. :)))
Sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: GüLşAh | Tarih: 5/3/2007
Konu: çok güzeller..
ben bu pağaçadan yemiştim hatta iş yerimede getirmiştim kızlarda çok beğenmişlerdi ellerine sağlık abla.. her zaman bekleriz :))
Bağlantı »

Yazan: mutfaktayim | Tarih: 5/3/2007
Konu: merhaba
Harika görünüyor yine çok güzel yapmışsın ellerine sağlık Seda'cım sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: pembeli | Tarih: 5/3/2007
Konu: .
Ellerine sağlık Sedacım poğaça çok güzel görünüyor.

Bağlantı »

Yazan: lezzetlim | Tarih: 5/3/2007
Konu: slm
poğaçalar harika görünüyor , ellerinize sağlık,
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 5/3/2007
Konu: slm
poğaçalar şahane..ellerine sağlık..oyunda da 5 no lu soruya verdigin cevab çok hoşuma gitti..altını imzalıyorum..selamlar..
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 5/3/2007
Konu: slm
Canım poğaçan harika görünüyor Eşinle birlikte bir ömür boyu mutlu olmanızı diliyorum Sorularını en iyi şekilde cevaplamaya çalışacam canım benim
Bağlantı »

Yazan: leylanmutvakta | Tarih: 5/3/2007
Konu: selam
ellerine sagli sahane görünüyorlar
Bağlantı »

Yazan: 19741974 | Tarih: 6/3/2007
Konu: selam
POĞAÇAN NEFİS VE FARKLI GELDİ BANA ELLERİNE SAĞLIK CANIM ŞU YENİ OYUNDA PEK GÜZELMİŞ
SEVGİLER
Bağlantı »

Yazan: Rabia | Tarih: 6/3/2007
Konu: bebeklimutfak.blogspot.com
Sedacığım bakalım beni bu oyuna kim dahil edecek. Bir öncekini de senden duymuştum :)
Poğaçalar çok güzel. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 6/3/2007
Konu: Merhaba
Seda, poğaçan çok güzel, mutfak güncesinde görüp bende denemek istemiştim, sen benden çabuk davrandın. Eşin için fenerbahçeyi şampiyon etmek istemen beni güldürdü. Ben de bilgisayar oyunlarında, içine girip oyanan bir oyun olmasını isterdim herhalde.:)) Henüz ilkel şekliyle var ama yeterli değil.
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 6/3/2007
Konu: merhaba
Sedacığım, ben bu yazı çıkar çıkmaz okudum. Hatta poğçalara bakıp ağzımın kenarlarını sildim :) Hatta hatta adımı görünce yine sevindirik oldum.
Ama yorum yazmamışım Nasıl yaparım ben bunu :)

Çok teşekkür ederim bitanem...

Dediğim gibi bu poğça şahane... Kafamın tası atacak yüzerek gelicem istanbula dayanacağım kapına sedaaaa bana poğçaaaa yaaaap diye... (hani alkolik erkekler vardır eşleri evdedir ve kapıya dayanıp bağrırlar yaa) Ben de poğça krizine giricem sayende .. :)) Sedaaaaaaaaaa
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 6/3/2007
Konu: merhaba
ya gerçekte nefis poğaçalar bunlar harika
ellerine sağlık
daha ne olsun
bunlar hemen bitmiştir şimdi
ellerine sağlık
sevgiler
Bağlantı »

Yazan: GÜNEBAKANTARLALARI | Tarih: 6/3/2007
Konu: Ellerine sağlık...
Yumuşacık poğaçalar yapılmış,tarifler pek de güzel verilmiş...Hatta vakit kalmış da oyunlar bile oynanmış.Ne güzel Sezenist bir arkadaş daha.)Seviyorum bu oyunları...Ruha iyi geliyor...
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 6/3/2007
Konu: slm
cok guzel olmus elıne saglı 1 tane aldım
Bağlantı »

Yazan: esramutfakta61 | Tarih: 6/3/2007
Konu: merhaba
poğaca çok güzel görünüyor, tıpkı küçük trabzon pidesi gibi :) beni seçtiğiniz için teşekkür ederim. en kısa zamanda cevap vermeye çalışacağım. iyi günler.
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 7/3/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
leziz teşekkürler.

nihal teşekkür ederim.

seldacığım iyi dileklerin için teşekkürler.

ece sanırım bütün erkekler aynı :)

gülşah yeni projelerde buluşmak üzere :)

sibel teşekkürler.

özlem.teşekkürler.

yasemin teşekkür ederim.

lezzetlim teşekkürler.

pembeli teşekkür ederim.

süheyla hepimiz aynı dertten muzdaripiz :)

leyla teşekkürler
.
özlemciğim tadıda çok güzeldi.

rabiacığım en kısa zamanda oyuna dahil ol bakalım senin cevapları da okuyalım.

özlemhan teşekkürler cevaplarını bekliyoruz.

lavantin eğer öyle bir oyun olsa eşim içinden çıkmazdı :)

zerrin bağırmana bile gerek yok sen atla suya ben poğaçaları fırına veriyorum.

esra bitti :)

hülya bende sevdim düşünmeme sebep oldu eğlendim.

filiz al tabi :)

esra cevaplarını bekliyoruz.







Bağlantı »

Yazan: yagmurkokusu | Tarih: 8/3/2007
Konu: oyun
yeni bir oyun daha çıkmış demek:) sorularda çok hoş:)
Bağlantı »

Yazan: Hacer | Tarih: 19/3/2007
Konu: teşekkürler
sevgili seda;
Ben Ayla ablanın oda arkadaşıyım.bilgisayarlarımız sırt sırta olduğundan onun ekranını göremiyordum ilk zamanlar bu kız neler yapmış deyip meraklandırıyordu .Bende kalkıp izliyordum.Artık sitenin adresini aldım kalkmadan bakıyorum.Tariflerin mükemmel hamuri şinde beceriksiz olduğumu düşünüyordum Senin tariflerini uygulamaya başladım sanıyorum bende güzel pastalar yapabileceğim tariflerin sayesinde;Size teşekkür etmek istedim.

Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 19/3/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
yağmur kokusu teşekkürler

hacer hanım; çok sevindim böyle güzel şeyler düşündüğünüz için Ayla abla sağolsun çıktığım bu yolda beni hiç yanlız bırakmadı sizlerede çok teşekkür ederim sayfamı okuyup güzel yorumlar bıraktığınız için eminim harika pasta börekler yapacaksınız.
Bağlantı »