16.03.2007

Fıstıklı Pasta

Ne zamandır aklımda pasta dekorun gofret diskleri ile pasta yapmak vardı Nalan hanımın dükkanında tane ile satıldığını görünce hemen aldım ve denedim hem renkli bir pasta oldu hemde gofretin tadı güllaç gibiydi biz beğendik tavsiye ederim. Gelelim tarife pandispanya için klasik pandispanyayı birgün önceden pişirdim.

Pandispanya İçin

5 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şeker ve yumurtayı köpürene kadar çırptım un kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip 20 cmlil kelepçeli kalıba boşalttım önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim.

Krema ve süsleme için

1 paket Creme Ole
2,5 su bardağı soğuk süt
1 tane gofret disk
kenarları için fıstık
arasına muz

Creme Ole ve sütü çıptım pandispanyayı üçe böldüm ara kata kremayı sürüp üzerine muz dilimleri ve fıstık koydum diğer katada aynı işlemi uygulayıp kalan krema ile pastayı sıvadım.Gofret diskin renkli kısmı suya değecek şekilde ıslatıp renkli ksmı üzete gelecek şekilde pastaya yerleştirdim,kenarları fıstık ile kapatıp renkli şekerler ile süsledim.Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok: