16.04.2007

Zeytinyağlı Kuru Dolma

Çok sık yaptığım etli kuru dolmayı bu defa zeytinyağlı yaptım hem çabucak hemde çok lezzetli oldu tabii bu dolmayı yaparken Antepli bloglarada göz attım Lavantin'in arşivinden faydalandım tarife göre suyuna ekşi koydum gerçi evde sumak yok diye limonlu yaptım ama bir dahakine sumakla deneyeceğim.

Malzemeler

istediğiniz sayıda kuru patlıcan ve biber
her patlıcan ve bibere 1 yemek kaşığı dolusu pirinç
2 tane kuru soğan
9 diş sarımsak
2 tane domates rendesi
1,5 yemek kaşığı biber salçası
zeytinyağı
tuz,karabiber,nane
pişirme suyuna 1 limon suyu (yada sumak)

Kuru patlıcanları bol suda haşladım (çatal içine rahat girecek kadar)biberi sıcak suda 1 saat kadar beklettim.Soğanı ince yemeklik doğradım,sarımsaklarıda doğradım,pirinci ekledim,domatesi rendeledim ve salça ekledim baharatlarıda ekleyip zeytinyağı ile yoğurdum patlıcan ve biberleri üstten birer parmak boşluk kalacak şekilde içlerine bastırmadan doldurdum.Bir miktar sıcak suyun içine limonu sıkıp tuz ekledim dolmaların hizasına kadar doldurdum.En üste bir tabak koyup kısık ateşte pişirdim.Afiyet Olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

24 yorum yazılmıştır
Yazan: isimsiz | Tarih: 16/4/2007
Konu: eee NE diyim.....:))))
el çabukluğu marifet....:)dolmayı çok seven biri olarak ağzım sulana sulana baktım işte.....çok etlisini yedim kuru patlıcandan ama gerçekten zeytinyağlısını yemedim...çok güzel gözüküyor...(çok ciddi bir yorum yazdım ....)ellerine sağlık...sağlıkla ve afiyetle...
Bağlantı »

Yazan: lezzetlim | Tarih: 16/4/2007
Konu: günaydın
Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 16/4/2007
Konu: :)
Canım Sedam, ellerine sağlık. Ekşili dolamyı bende pek severim.. :)

Oh pek güzel görünüyor.
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 16/4/2007
Konu: slm
günaydın sedacım ellerine sağlık kuru biber dolmasını bende çok severim ama sumak ayrı bir lezzet verir birdahakine mutlaka dene:))sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 16/4/2007
Konu: slm
Seda'cım ellerine sağlık, dolma nefis görünüyor, bende nar ekşili yemiştim, gerçekten çok lezzetli oluyor, kolay gelsin, sevgiler..

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 16/4/2007
Konu: selam canım
bilirim ben bunun tadını...harika oluyor...aslında iç anadoluda çok fazla kurutma adeti yoktur ama sağolsun arkadaşların kültüründen yararlanıyorum...

ellerine sağlık...çok lezzetli görünüyor
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 16/4/2007
Konu: canım mrb
bilirim ben bunun tadını...harika oluyor...aslında iç anadoluda çok fazla kurutma adeti yoktur ama sağolsun arkadaşların kültüründen yararlanıyorum...

ellerine sağlık...çok lezzetli görünüyor
Bağlantı »

Yazan: Günebakan Tarlaları | Tarih: 16/4/2007
Konu: Pek bir güzel olur bu dolma;)
Ama bir de yapabilsem;)
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 16/4/2007
Konu: slm
ellerıne saglık super bır goruntu
cok severım canım afıyet olsun
Bağlantı »

Yazan: acelya | Tarih: 16/4/2007
Konu: selam
sedacigim dolmalarin cok guzel gozukuyorlar,vallahi canim cekti cok hos bir lezzet.Canim ellerine saglik.Gorusmek uzere.selamlar
Bağlantı »

Yazan: pratikbayanlar | Tarih: 17/4/2007
Konu: mrb
Bayılırım kuru biber dolmasına, kusura bkamazsanız iki tane aşırdım :-))
Bağlantı »

Yazan: hayatintatlari | Tarih: 17/4/2007
Konu: :)
sedacım bayılırım zeytinyağlı dolmaya ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 17/4/2007
Konu: Merhaba
Harika bir görüntü, ellerine sağlık. Dolmanın kurusuda tazeside hepsi güzel kardaşim.
Sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: DAMAK TADI | Tarih: 17/4/2007
Konu: muthiş bi'şey..
Canım bu çok cılgın bi'şey olmuş,buradan öyle gözüküyor..Maşaallah sana hemde 41 kere tatlım..Çok marifetlisin Seda'cığım hemde çook..Tekrar ellerine sağlık e afiyetler olsun canım..Kocaman öpüyorum seni.

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal..


Bağlantı »

Yazan: Serinmavi | Tarih: 17/4/2007
Konu: ...
Ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor.Bizim mutfakta da(Kilis) çok yapılır bu dolma.Selam ve sevgiler
Bağlantı »

Yazan: sofraozlemi | Tarih: 17/4/2007
Konu: selam
benimde komşucuğum sağolsun o yapıp bana getirir çok severim..bu da nefis güzel duruyor canım ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 17/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
handeciğim ben sana zeytinyağlısını yaparım birde onu tadarsın.

lezzetlim teşekkürler

zerrinciğim teşekkürler canım.

sibel mutlaka deneyeceğim

ebrucuğum sağol canım

disal bizdede yok ama antepli arkadaşlarım sağolsun

hülyacığım sen gel ben sana yaparım :)

filiz teşekkürler

açelya sağol canım

pratikbayanlar hiç bakarmıyım afiyet şeker olsun

zerrin teşekkürler

lavantin haklısın herhali güzel

gül sağol canım beğenmene çok sevindim

oya sizinkiler kadar lezzetli olmaz benimki idare eder :)

özlem teşekkürler canım
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 17/4/2007
Konu: selamm
bayılırımmmmm ellerine sağlık süper olmuş süperr
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 17/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
aslı teşekkür ederim
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 17/4/2007
Konu: slm
bayılırım kuru dolmaya..nasıl olursa olsun.ama iki tane çok az olmuş..ben şöyle dolu bir tabak alayım..selamalr..
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 17/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Süheylacım kocaman bir tabak yaparım ben sana :)
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 20/4/2007
Konu: Kuru dolma
Kuru dolma bulsam ben de yapacagim da, dolma bulamiyorum. Bir tabak alayim diyecegim, ama onu da diyemiyorum. Simdi ben aglamayayim da kimler aglasin:(((
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 20/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
Tuba ağlama sen gel ben sana hem kurusunu alayım götür hemde dolmasını yaparım :)
Bağlantı »

Yazan: Pınarın Kulubesi | Tarih: 8/5/2007
Konu: nefiss
Bu dolmalar baştan çıkarıcııııııııııııııı
daha fazla bakamıycam..
ellerine sağlık