4.04.2007

Tosun Böreği

Havaların sıklıkla değişmesi bizim eve hastalık getirdi önce eşim grip oldu şimdide ben oldum kendimi oldukça yorgun hissediyorum, aman kendinize dikkat edin havalara aldanmayın bizim gibi hasta olmayın.Bu defaki tarif arşivden geçen haftalarda yaptım , bakmayın uzun aşamalarla anlattığıma hem kolay hemde çok lezzetli oluyor bizim gibi mercimek sevenlerdenseniz bu tarifi denemenizi öneririm.

İçi İçin

1 kase haşlanmış yeşil mercimek
1 adet soğan
2 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz,karabiber,krmızıbiber
Hamuru İçin
2 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı ılık su
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Hamurun İçi İçin

125 gr. eritilmiş margarin
2 çorba kaşığı haşhaş tohumu

Üzerine

yumurta sarısı
haşhaş tohumu
Soğanı sıvıyağda soteledim üzerine mercimeğide ekleyip sotelemeye devam ettim üzerine tuz,karabiber ve kırmızıbiber ekleyip ocaktan aldım soğumaya bıraktım.

Hamur için yağ,su kabartma tozu ve unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur elde ettim 15 dakika dinlendirdim.Ufak bezeler koparıp oklava ile tepsi büyüklüğünde açtım, eritimiş yağın içerisine haşhaşı ekleyip hamurun içine sürdüm ve hamuru 3 parmak kalınlığında kestim, kestiğim parçaları tek tek rulo yapıp buzdolabına koydum 10 dakika beklettim.

Dolaptan çıkan ruloları tekrar yuvarlayıp merdane ile tabak büyüklüğünde açtım içine mercimekli harcı koyup önce iki kenarı sonrada iki üst kenarı birleştirip ek kısmı alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim.Üzerine yumurta sarısı ve haşhaş sürüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirdim.Afiyet Olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

33 yorum yazılmıştır
Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 4/4/2007
Konu: bayıldım
bayıdım osun böreğe harika olmuş
ellerine sağlık süperr

Bağlantı »

Yazan: sencansen | Tarih: 4/4/2007
Konu: SLM
MERCİMEKLİ BÖREĞE BAYILIRIM HATTA BİDAHA AYILAMAM :) ELİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL
Bağlantı »

Yazan: nihaninmutfagi | Tarih: 4/4/2007
Konu: :)
yerim ben o tosun boregini :D ellerines aglik canim harika gorunuyor gece gece karnimda ac yerimmmmmmm
Bağlantı »

Yazan: hurmacekirdegi | Tarih: 4/4/2007
Konu: mmm
elinize sağlık çok güzel görünüyorlar
Bağlantı »

Yazan: yesimmutfakta | Tarih: 4/4/2007
Konu: mrb
bu börekler aynı bana benziyor. Bende böyle tosun gibiyim
eline sağlık Seda çok güzeller
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
gecmıs olsun,kendinie iyi bak borek cok guzel
olmus afiyet olsun
Bağlantı »

Yazan: hayatintatlari | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
sedacım her zamanki gibi börek harika olmuş bu böreği ilk defa duyuyorum denemek isterim ellerine sağlık..
Bağlantı »

Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 4/4/2007
Konu: günaydın
Ellerine sağlık canım sabaha sabah yerim ben bu tosunları yaaa
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
Seda'cım çok güzel olmuşlar, adı gibi tombik tombik ellerine sağlık, geçmiş olsun, kendine çok iyi bak,sevgiler sıhhatler...

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: burcuakhisar | Tarih: 4/4/2007
Konu: bayıldım
çok güzel olmuş gerçekten ellerine sağlık harika görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
merhaba sedacım bende bir yeşil mercimek tüketen biri olduğum için bu böreği çok severim.ellerine sağlık...
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 4/4/2007
Konu: slmm
seda canım bugün ikimiz de ilginç isimli börekler yayınlamışız ..hastalğına çok üzüldüm..yapabileceğim bir şey varsa haber ver..selamalr..
Bağlantı »

Yazan: karaates | Tarih: 4/4/2007
Konu: merhaba
çok geçmiş olsun,tam hastalık havaları gerçekten,erzurumda bir gün güneş açıyor diğer gün kar yağıyor,ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: buradaherseyvar | Tarih: 4/4/2007
Konu: Eline sağlık
İsmine bayıldım, tosunnn, tosuncuk böreği de diyebiliriz belki. İçinde mercimek olması nasıl bir tat verdi merak ettim.
Bu arada geçmiş olsun, sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 4/4/2007
Konu: Merhaba
Değişik bir tarif, börekte mercimek benim gibi bilmeyenlere garip geliyor. Ama böreğin içinin görüntüsüde oldukca iştah açıcı. Ellerin dert görmesin canım.

Sevgiyle kal...
Bağlantı »

Yazan: lezzetlim | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
Bizler tüm noter personeli olarak beş çayında bu böreklerden istiyoruz. Ellerinize sağlık
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 4/4/2007
Konu: :)
Canım Sedam, öncelikle geçmiş olsun.. Bol vitamin, bol sıcak çorba iç. Umarım bir an önce toparlanırsın çook üzüldüm.

Ayrıca aşağıdaki kurabiyeye yorum yazdım diye hatırlıyorum. Alalala acaba neden yok. Uçtumu?

Tosun böreğinin adını pek sevdim. Bizde mercimeği pek severiz yapıp yemeli :) Tosun gibi olmalı :))
Bağlantı »

Yazan: pastacimutfakta | Tarih: 4/4/2007
Konu: selam
mercimekli börek hiç tatmadım tadı güzeldir eminim böreklerin leziz görünüyo ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: Yemek Senligi Hulya | Tarih: 4/4/2007
Konu: www.yemeksenligi.com
Canım çok geçmiş olsun, bende yeni atlattım. İnsanın enerjinin bitmesi çok kötü birşey... En kısa zamanda iyileşmen dileğiyle...
Bağlantı »

Yazan: ufuksitki | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
Seda'cığım geçmiş olsun. Umarım iyisindir. Börek fevkalade güzel görünüyor, görüntüsü lezzetini işaret ediyor, ellerine sağlık. Sevgilerimle......
Bağlantı »

Yazan: leziz | Tarih: 4/4/2007
Konu: slm
canım çok geçmiş olsun...mevsim geçişleri çok tehlikeli...ben bu böreğe bittim..ellerine sağlık...

Düzenleyen leziz gün: 4/4/2007 saat: 18:30
Bağlantı »

Yazan: illedeyemek | Tarih: 4/4/2007
Konu: selam:)
Canım harika ellerin dert görmesin....
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 5/4/2007
Konu: selam:)
hay maşşallah.....

çok güzel olmuş yaaaa......

eziyet etmeyin insana.....acıktım ama.....

ellerine sağlık.....
Bağlantı »

Yazan: TUBA | Tarih: 5/4/2007
Konu: Gec kaldim
Seda'cigim, su mercimekli boregi bir ben yiyemedim valla:)) Biran once yapip, yemesem hasta olacagim yani:)), tadini o kadar merak ediyorum. Ellerine saglik, sevgilerimle,
http://tubaninpenceresinden.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 5/4/2007
Konu: slm
Merhaba güleryüzlü sıcak kanlı bir okadarda becerikli arkadaşım çok ilginç bir börek kesinlikle denicem ellerine sğlık canım benim
Bağlantı »

Yazan: yasemin | Tarih: 5/4/2007
Konu: himmm
nefis gorunuyor tombul kurabiyeciklerrr :) bende yapicam :) ellerine sagllikk...

yasemin
http://yaseminmutfakta.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: Hesna | Tarih: 5/4/2007
Konu: slm
merhabalar
börekler gerçektende tosuncuk olmuşlar.mercimekli olmasıda değişik olmuş. lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık.

Hesna
www.mordeniz.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: www.tabakta.blogspot.com | Tarih: 5/4/2007
Konu: Merhaba
Böreğin gayet güzel kızarmış nefis görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler..

Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 5/4/2007
Konu: ?
Sedacığım, nasıl oldun?
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 5/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
aslıcığım beğenmene sevindim

sencansen bayıl ama sonra ayıll :)

nihancığım ye valla :)

hurmaçekirdeği teşekkürler

yeşim laf aramızda benide andıryor :D

filiz çok teşekkür ederim iyileşiyorum yavaş yavaş

zerrin dene ben beğeneceğine eminim

yermisinyemezmisin galiba yersinn :D

ebrucğum teşekkür ederim canım çok naziksin

burcu teşekkür ederim dene bakalım :)

sibel çok da faydalıymış sık sık tüketmek gerek

süheylacım sorman bile yetti canım sağol çok iyisin :)

hatice evet bizi bu güzel havalar mahvetti :)

ece çok güzel bir tat veriyor dene bak beğeneceksin kefilim ben :D

lavantin ben normal yufka ile de yaparım mercimekli börek genelde çok beğenilir damak tadlarımız yakn seninle bence sende beğenirsin

lezzetli hemen yaparım lafımı olur :)

zerrinciğim öncelikle teşekkürler sıcak çorbaları lup lup içiyorum inşallah iyi gelir, kurabiyeleri görmiş ama yorum yazmayı unutmuşsun bence yazsan burada olurdu yorumlar onaylanmadan sayfaya geçiyor hem ne önemi var yazmış kadar oldun :D

pastacı mutfakta teşekkür ederim

hülyacığım sağol canım gerçekten enerjim bitti :D

ufukcuğum teşekkürler arkadaşım.

leziz evet bir sıcak bir soğuk hasta etti beni :)

hilal teşekkürler

disal uzatabilsem bir tane eziyet biterdi ama :D

tuba keşke sanada bir tabak verebilsem :)

özlemciğim sağol canım o senin sıcaklığın

yasemin hadi yap bakalım :)

hesna teşekkürler beğenmene sevindim

tabakta (malesef sayfanda ismini bulamadım) teşekkürler

zerrinciğim çok incesin canım taaa oralardan beni merak etmen iyi geldi bana :)



Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 5/4/2007
Konu: merhaba
bunu yiyen tosun oluyor mu?
ellerine sağlık canım
deneyeceğim
sevgiler
Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 5/4/2007
Konu: slm
geçmiş olsun Sedacım .. Böreğinde harika görünüyor ellerine sağlık
ALDIM KULLANDIM MEMNUNUM OYUNU İÇİN SONUNDA YAZDIM GECİKTİRDİĞİM İÇİN KUSURA BAKMA SEVGİLERR DAMLA
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 5/4/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
esracığım olmaz inşallah :DD

damlacığım teşekkürler