11.01.2007

Meyveli Pasta

Bu pastanın pandispanyasının tarifini lezzet dergisinden aldım yumuşacık çok güzel kabaran harika bir pandispanya oldu bundan sonra pastalarımda bu tarifi kullanmaya karar verdim.Pasta çok beğenildi hem hafif hem de leziz bir tadı vardı, süslemem arefe gecesi geç vakitlere kaldığı için acele oldu ama yeni bir karar aldım bu aralar yeni pastalar deneyip acele etmeden sakince süslemeye çalışacağım.
Pandispanyayı bir gün önce pişirip streçleyip buzdolabında beklettim.

Pandispanya için
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kreması için:
3 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 yumurta
3 çorba kaşığı un
yarım paket vanilya

İçi için
Muz
Kivi
1 paket muzlu jöle
1 paket krem şanti
1 paket krema sertleştirici
1 su bardağı süt
Fırını 180 derecede ısıtıtım pandispanya için şeker ve yumurtayı iyice köpürtene kadar mikserle çırptım , unu kabartma tozunu ve vanilyayı eleyip yumurtalı karışıma ekleyip (mikserle değil)tahta kaşıkla karıştırdım 24 cm lik kelepçeli çember kalıbımıın altına yağlı kağıt serdim pandispanya karışımını döküp 180 derecede 30 dakika pişirdim.

Krema için bütün malzemeleri karıştırıp kaynayana kadar pişirdim kıvamlı bir krema elde ettim.

Pandispanyayı üç kat kesdim jöleyi üzerindeki tarife göre hazırladım katları jöle ile ıslattım arasına krema sürüp meyveleri dizdim meyvelerin üzerine jöle sürdüm diğer katıda üzerine ekledim aynı işlemi uyguladım en üst katı kapatıp jöle ile ıslattım kremşanti ile sütü çıptım sonra krema sertleştirici ile çırptım ve pastayı sıvadım dolapta bekletip tekrar düzelttim ve üzerini meyvelerle ve krema ile süsledim krema ile kenarlara yaptığım süslemelerin üzerine kiraz şekeri koydum hazır süslerle süsledim.
Afiyet Olsın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

16 yorum yazılmıştır
Yazan: borulce | Tarih: 11/1/2007
Konu: Elinize sağlık
Ellerinize sağlık pasta çok güzel görünüyor, eminim tadı da öledir.. Ben de her zaman kullancağım bir pandispanya tarifi istiyordum.. bunu deneyeceğim.. ama hiç jöle kullanmadım pastalarımda.. umarım becerebilirim:)
Pasta konusunda çok hevesliyim sizin tarifleriniz yol göstericek:)
Sevgiler
Bağlantı »

Yazan: fatoscb | Tarih: 11/1/2007
Konu: merhaba
muhteşem bir görüntü tadı da öyle olmalı ....denemeye değer ...görüşmek üzere...yeni tariflerde bekliyorum...
Bağlantı »

Yazan: GüLşAh | Tarih: 11/1/2007
Konu: pasta budurr..
ben yedim gerçekten çok güzel bi pastaydı.. abla sayende bayramda bayram ettik :)) ellerine sağlıkk..
Bağlantı »

Yazan: Rabia | Tarih: 11/1/2007
Konu: selam
Sedacığım ne çok severim böyle meyveli ve kremalı pastayı anlatamam.
Ellerine sağlık. Pek güzel görünüyor.
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 11/1/2007
Konu: slm
Canım benim güzel yorumun ve dileklerin için çok teşekkür ederim senin pastanda harika plmuş. Ellerine sağlık. Sizi yeni keşfettim artık misafirin olacağıma emin olabilirsin canım
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 11/1/2007
Konu: :)
Sizin aceleyler süslediğiniz pasta buysa benimkileri hiç görmeyin :) Gerçi görün de ne kadar güzel bir pasta olduğunu farkedin :)

ellerinize sağlık ...
Bağlantı »

Yazan: nikoçara | Tarih: 11/1/2007
Konu: özür
Ay Sedacım çok çok özür diliyorum ben bi senin bloğuna bi Zuhalin bloğuna bakarken yanlış kişiye yanlış yorum atmışım!Çok utandım..ama utancım truffleri hala kıskanmama engel değil!
Bağlantı »

Yazan: aintabsofrasi | Tarih: 11/1/2007
Konu: ellerine sağlık
merhaba seda, bu pandispanya benim de en çok kullandığım pandispanya tarifi. Güzel oluyor gerçekten, yumuşacık ve hafif oluyor. Yağ içermemesi de cabası. Hazırladığın krema ilgimi çekti, yüzünde de o kremadan var değil mi? Aynı krem şanti gibi duruyor? Tadı nasıl diye merak ettim, ben en sonra yumurta kullanamdan, nişasta ve unla krema hazırlamıştım ama sadece pastanın arasına kullanmıştım. Yüzüne kremşanti yapıyorum herzaman. Ama seninki de kremşanti kadar güzel görünüyor.

Naile
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 11/1/2007
Konu: Hoşgeldiniz
Ayşe merhaba ; pandispanyayı tereddütsüz deneyebilirsin ,jöle ise bende ilk defa kullandım ama lezzeti çok iyiydi meyvelerin kararmasını da önlüyor.

Fatoş teşekkür edrim her zaman beklerim.

Bacım afiyet olsun tatlı yiyelim tatlı konuşalım.

Rabiacım ,teşekkür ederim bende çok severim hele de muzlu pastayı

Özlemciğim hoşgeldim her zaman beklerim.

Zerinciğim süsleme çalışmalarım devam ediyor senin balkabaklı kestanelerine de bayıldım.

Nikoçara ; hiç önemli değil canım olur böyle şeyler truff yorumun için teşekkürler.

Naileciğim; kremanın tarifini oktay ustadan almıştım ama sadece arasına kullandım üzerine krem şanti ve kremşanti sertleştiricisini çırpıp sıvadım.
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 11/1/2007
Konu: slm
merhaba pasta harika görünüyor,ellerine sağlık,bence haklısın pasta süsleme konusunda acele etmemek lazım,maalesef bende hep acele ederim,ama ben senin yaptığın bu pastanın çok güzel görndüğü konusunda ısrar ediyorum..
not..kurabiyenin yağı ile ilgili soruna yorumlar bölümünde cevab verdim,en kısa zamanda fotoğraf eklemeye çalışacağım..selamlar..
Bağlantı »

Yazan: zeysa | Tarih: 12/1/2007
Konu: kutular
ellerinize saglik harika gorunuyor ben kutu fiatlarini merak etmistim bizim burda cok yuksek fiatlar beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinirim tesekkurler
Bağlantı »

Yazan: 19741974 | Tarih: 12/1/2007
Konu: PASTA
MERHABA canım,
bende iadeyi ziyarete geldim ,adını duymuştum ama bloğuna hiç gelmemiştim, bütün tariflerin çok güzel ,pasta dahada güzel.
Ben bir pasta sever olarak çok beğendim ve izin verirsen seni arkadaşlarıma eklemek istiyorum ,
şimdiden teşekkürler .....
sevgilerimle Sofra özlemi

Düzenleyen 19741974 gün: 12/1/2007 saat: 22:20
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 13/1/2007
Konu: oy oy
pasta olsunda çamurdan olsun
ellerine sağlık çok güzel
aslında bu kadar çok sevmeme rağmen
1 dilimi zor bitiriyorum
pasta yeme özürlüyüm ben
sevgiler
Bağlantı »

Yazan: mutfaktayim | Tarih: 13/1/2007
Konu: merhaba
Bloğunuzu yeni gördüm. Pastaya da bayıldım canım çekti vallahi :)) Benim bloğumada yorumlarınızla birlikte beklerim. Sizi arkadaş listeme ekliyorum. Hoşça ve dostça kalmanız dileğiyle...
Bağlantı »

Yazan: SeldaErcan | Tarih: 14/1/2007
Konu: Selamlar
Sedacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Seni resimlerde böyle buluşmalarda görmekde ne güzel. Dostluğunuz daim olsun.
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 14/1/2007
Konu: merhaba
süheylacım teşekkür ederim yağın resmini bekliyorum.

zeysa ;ben kutuları eminönünden aldım fermonun yanındaki kutucuda kalitesine göre fiyatları değişiyor ithaller daha pahalı ama 3 ytl ile 7 ytl arasında çok güzel kutular var ben bugün ikea dan kutu aldım 2 kutu bir arada 5 ytl. umarım yardımcı olabilmişimdir.

özlemciğim teşekkür ederim bende seni arkadaş listeme ekledim.

esra ne kadar şanslısın ben pastayı çok seviyorum hele de hafif bir pastaysa bir dilim asla yetmiyor :)

özlem teşekkür ederim bende seni ekledim.

seldacım teşekkürler umarım uzun soluklu bir arkadaşlık olur.