22.01.2007

Lor Dolması

Bayburt yöresine ait bir yemektir lor dolması babam Bayburt'lu bayramlarda babannemlerin evinde pişerdi sonra annemde öğrendi artık bayramı beklemeden sık sık yapmaya başladı eşim çok beğenince benimde bir kaç denemem oldu ama eşim hala ennemin yaptığını daha çok beğenir işte size annemin tarifi

Malzemeler
1 kg pazı
yarım kg lor
2 yemek kaşığı yoğurt
yarım kg pilavlık bulgur
50 gr margarin
100 gr tereyağı
tuz
pişirmek için 1 su bardağı su

Önce bulguru pilav yapar gibi haşladım soğuyunca lor,yoğurt ve tuz ile yoğurdum.Pazıları yıkayıp hafif haşladım sonra hazırladığım iç ile pazıları sardım (etli dolma sarar gibi)fırın tepsisine dolmaları dizip(yağlı fırın kağıdı döşerseniz çok rahat oluyor) margarini ufak ufak kesip üzerlerine yerleştirdim.

Bir su bardağı suyu döküp 150 derecede fırına verdim yaklaşık 35-40 dakika (pazıların rengi siyaha dönecek ve suyunu çekecek kadar)pişirip sonra büyük teflon bir tencereye alıp çok kısık ateşte yakmadan tencereden azıcık çıtırtı gelene kadar buharda pişmesini sağlıyorum.tereyağını eritip pulbiber yakıp servis sırasında dolmaların üzerine döküyorum yoğurtla yenince lezzetli oluyor ama tercih sizin.Afiyet olsun.

2 yorum:

Tuba dedi ki...

Sedacigim annemde bilir bu dolmayi. Ben hic yapmadim. Artik sart oldu blog sahibi olunca. Ellerine saglık canim. Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

27 yorum yazılmıştır
Yazan: mutfaktayim | Tarih: 22/1/2007
Konu: merhaba
Oyy oyy oyyy bu ne güzellik böyle zaten açım bi de bu görüntü bittim ben ellerine sağlık canım
Bağlantı »

Yazan: mutfaksepeti | Tarih: 22/1/2007
Konu: slm
Seda'cım ellerine sağlık dolmalar nefis görünüyor, kolaylıklar sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: gulizce | Tarih: 22/1/2007
Konu: gulizce
lor ve pazı sanırım lezzetler birbirine çok yakışmıştır pazının mayyoş tadı lorla börek gibi allahhh sanırım canım çekti denemem lazım
Bağlantı »

Yazan: yagmurkokusu | Tarih: 22/1/2007
Konu: :)
ziyaretin için teşekkür ederim,bu sayede bende senin güzel siteni görmüş oldum,arkadaş listeme ekliyorum seni canım:)
bende pazıyı çok severim,tarifini denemeyi düşünüyorum,daha sonra tekrar yorumlarımı yazırm,eline sağlıkkkk:)
Bağlantı »

Yazan: misss | Tarih: 22/1/2007
Konu: merhaba
Seda, şahane olmuş bunlar. Fırında pişen dolma ilk kez gördüm. Pazının içinde lor var. :) O da şaşırttı beni... Çok farklı bir tarif. Yöresel yemekleri zaten çok severim. Pek beceremem ama ... Bunu mutlaka deneyeceğim.

Çok teşekkürler. tarif için...

sevgiler
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 22/1/2007
Konu: Harikaa
Canım bizde gümüşhaneliyiz bu dolmayı bizde her ilkbaharda yaparız evelik otuna sararlar ben yapmadım ama annem yapar üzerine tereyağı çok harika olur .Canım ben senin simitlerinden yaptım bugün Çok süper oldular çok teşekkür ederim Tarif için

Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 22/1/2007
Konu: SLM
ne guzel olmus dolmalar ben hıc denemedım tadı guzeldır emınım cok degısık ellerınıze saglık
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 22/1/2007
Konu: merhabalar
dolmalar çok şirin gözüküyor minik minik harika walla ..ellerinize sağlık
Bağlantı »

Yazan: leziz | Tarih: 22/1/2007
Konu: slm
bu dolmalar beni öldürecek...harika olmuş....hepsini yiyebilirim....
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 22/1/2007
Konu: slm
sevgili seda,bu dolmayı ilk kez görüyorum,çok ilginç..tadı nasıl acaba,peynir,bulgur ilginç bir karışım,ellerine sağlık,minik minik sarmıssın bir de çok güzel yaaa....
Bağlantı »

Yazan: elvan | Tarih: 22/1/2007
Konu: merhaba
Çok değişik bir yemek. Ellerine sağlık :) Annem de geçenlerde bize pazı sarması yaptı ama içinde lor yoktu. Ve üzeri yoğurt üstüne salçalı tereyağlı sosla servis yapılıyor. Fotoğraflarını çektim. Annem tarifini yazdırınca yayınlayacağım kısmetse. Böyle değişik tariflere bayılıyorum. Ama vakitsizlikten genelde hep bilindik tarifleri yapıyorum. Görüşmek üzere :)

www.bocuruk.blogspot.com


Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 23/1/2007
Konu: Merhaba
Ellerinize sağlık Seda hanım, nekadar değişik bir sarma bu. Pazıyı buralarda bulsam çiğ bile yerim. :)
Bağlantı »

Yazan: serap1980mutfakda | Tarih: 23/1/2007
Konu: lor dolması
emeğine yüreğine salık benim memlekimde yaprak meşurdur.banada beklerim sevgiler
Bağlantı »

Yazan: lalecik | Tarih: 23/1/2007
Konu: Merhaba
Harika bir yemek, zaten her türlü dolmayı severim birde bu kadar güzel ve albenili görünen bir dolma olurda beğenmezmiyim. Ellerinize sağlık.
Bağlantı »

Yazan: borulce | Tarih: 23/1/2007
Konu: merhabaa
çok güzel olmuş bunlaarr... fırında pişmesi de çok ilginç eminim çok güzeldir Sedacım ellerine kollarına sağlık...
sevgileerrr
Bağlantı »

Yazan: ebru | Tarih: 23/1/2007
Konu: slm
merhabalar seda hanım ne kadar değişik ve güzel bir yemektir bu böyle,ellerinize sağlık,ayrıca çamlıca simitinide çok severim denemeye çalışcam,tarif için teşekkürler sedacım
sevgilerle...
www.denizesintisi.com
Bağlantı »

Yazan: buyuleyenmutfakkokusu | Tarih: 23/1/2007
Konu: oy oy
bu ne muhteşem bir görüntü
içine koyduklarını okuyunca koptum zaten
ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: 19741974 | Tarih: 24/1/2007
Konu: SELAM
bir kere dolmanın bu şekilde piştiğini ilk defa senden gördüm rahmetli ananem dolma tenceresine yoğurtun kaymaklarını koyardı görüntüyü ona benzettim ama seninkinin içeriği farklı eminim tadıda süperdir ellerine sağlık
nefis görünüyor
sofra özlemi
Bağlantı »

Yazan: Rabia | Tarih: 24/1/2007
Konu: Selam
Sedacığım lor dolması ne kadar ilginç. Blogları bu nedenle çok seviyorum. Hergün ne çok şey öğreniyoruz. Kendimi başka arkadaşların(mesela komşularımın) yanında yemek konusunda çok bilgili hissetmeye başladım açıkcası.
Ellerine sağlık canım.
http://bebeklimutfak.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: SeldaErcan | Tarih: 25/1/2007
Konu: Selamlar
Sedacım çok farklı ve çok lezzetli görünen bir yemek. Bende mutlaka denemek istiyorum ama anlamadığım bazı şeyler var. Mesela bulguru pilav gibi haşlamak derken neyi kastediyorsun. Ne kadar suyla haşlanıyor ayrıca? Birde lor hangi lor çeşidinden bizim burda tulum loru, kaşar loru, tatlı lor gibi çeşitler var ve hepside farklı tadlarda hangisini kullanmalıyım??
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 25/1/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
özlemciğim teşekkür ederim beğenmene sevindim.

ebru teşekkür ederim.

güliz dene beğeneceğine eminim.

esra teşekkür ederim bende seni ekledim arkadaş listeme.

zerrin yapabileceğine eminim dene bence.

özlem hemşeri sayılırız :) simitleri beğenmene çok sevindim.

filiz değişik ama çok lezzetli.

yumurta sepeti ; teşekkür ederim.

leziz afiyet olsun:)

süheylacım tadına kefilim dene bence.

elvan ziyaretin için teşekkürler eminim annenin yaptığı dolmalarda çok lezzetlidir.

lavantin; hem gülümsedim hem üzüldüm yorumuna türkiyeye gelince yersin olur mu :)

serap; sizin memeleketin dolmasına doyum olmaz :)

lale teşekkür ederim ziyaretin için :)

ayşe hem fırında hem tencerede ama çok lezzetli.

ebru teşekkür ederim,dene bence çok lezzetli.

esra teşekkür ederim.

özlem yöresel bir yemek değişik ama biz çok severiz.

rabia haklısın bende kendimi uzman gibi hissetmeye başlıyorum ama blogları gezince hiç birşey bilmiyor gibi oluyorum.

selda haşlamak derken pişirmeyi kastettim yani pilav gibi lor da süt loru yada çökelek adıyla satılıyor.







Bağlantı »

Yazan: zeynep | Tarih: 27/1/2007
Konu: olmaz ki ama:)
Merhaba Seda bugun ilk defa sitenden haberim oldu ve neler var diye bakarken lor dolmasini gordum. Rahmetli babaannemin en cok sevdigim yemeklerinden biriydi. Burada (avustralya) yaz olmasina ragmen bugun hava cok karanlik, icimde bir huzun vardi, gurbet o kadar zor ki diye, senin lor dolmani goruncede aglamaya basladim. Biz Bayburtlular bayiliriz bu dolmaya hele ustu soyle citir citir olana kadar kizaracak ve bolca eritilmis tereyagi gezdirilecek (hatta babam nerdeyse yuzdurecek kadar),,,ay ne yaptin bana boyle seda yaaa cocuklar bile garip garip bakiyorlar anneme ne oldu diye:)
Bağlantı »

Yazan: Devletşah | Tarih: 27/1/2007
Konu: Tarifi deneme yolu..
İlk sarma yaptığımda içine 1-2 tane de lorlu sarıp koyacağım. Kime çıkarsa küçük bir hediye de hazırlayıp vereceğim... Hem tarifi denemiş hem de eğlenmiş olacağız.
www.devletsah.com
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 27/1/2007
Konu: merhaba
zeynep; eskileri hatırlamak ne güzel değilmi bana bazen bazı kokular yada müzikler birilerini hatırlatır babanneni ve babanı hatırlatıp gurbet ellerde seni biraz hüzünlendirdim ama hemşerimle diyalogta bulunmak çok hoşuma giiti her zaman ziyeretini beklerim :)

devletşah fikir çok güzel ve eğlenceli ben çocukken yengem çörek yapar içine sarılmış bozuk para koyardı o parayı bulmak için kuzenlerimle bir sürü çörek yerdik :)
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 2/2/2007
Konu: slm
çok güzel dolmalar harikasın
Bağlantı »

Yazan: tuğba ayhan | Tarih: 5/2/2007
Konu: lor dolması
bizim yöresel yemekleride yapıyosun maşallah çok marifetlisin yaaaaaaa aşmışsın sen olayı seda abla siten hoşuma gidiyor yorum yazmayıda seviyorum
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 8/2/2007
Konu: merhaba
isimsiz arkadaşım teşekkür ederim.

tuğba evde ne pişerse yayınlamaya çalışıyorum yorumlarını beklerim.
Bağlantı »