25.01.2007

Bebek Pastası

Burcu ve Zuhal ile eminönüne gittiğimizde fermodan, yeni gelen çikolatalı şeker hamuru almıştım normal şeker hamurunun tadını beğenmemiştik birde bunu denerim diye düşünmüştüm ne zamandır kullanmak istiyordum en sonunda tembelliği üzerimden atıp bir gün önce pandispanyayı pişirdim ve çikolatalı şeker hamurunu kullanarak bir pasta yaptım şeker hamuru ile çalışmak çok zevkliymiş süslemek için daha çok alana sahip oldum sanki süslemeye doyamadım o sırada eşim telefon etti ve iş arkadaşlarından Serdal'ın sevgili eşi Leylanın hamile olduğu haberini verince bende pastamın ortasına bir bebek kondurup pastayı alıp eşimin iş yerine gidip Serdal'ı kutladım hep beraber pastayı yedik,inşallah leyla rahat bir hamilelik geçirip sağlıkla dünyaya getirir bebeklerini.

Pandispanya için
5 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Kreması için
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt
yarım paket labne peynir
1 paket krema sertleştirici
iki adet muz

Üst süsleme için
300 gr. çikolatalı şeker hamuru (benim aldığım çilekliydi)
süslemek için 50 gr kadar sade şeker hamuru
renkli şekerler
Pandispanya için şekerle yumurtaları köpürene kadar mikser ile çırptım ayrı bir yerde unu,kabartma tozunu ve vanilyayı eledim ve yumurtalı karışıma ekleyip tahta kaşık ile karıştırdım.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirdim.
Krema için kremşanti ve sütü çırptım labne peyniri ve krema sertleştiricisini ekleyip katı bir kıvam olana kadar çırptım.
Pandispanyayı üç kat kesip aralarına krema sürüp muz dilimleri yerleştirdim,en son bütün pandispanyayı krema ile ince bir tabaka sıvadım ve buzdolabında beklettim.
Çikolatalı şeker hamurunu merdane yardımıyla açtım pastanın üzerin kapladım fazla gelen yerleri yuvarlak uçlu pizza keseceği ile kestim sade şeker hamurundan kurabiye kalıpları ile laleler yapıp altlarını azıcık su ile ıslatıp pastayı süsledim kenarına kurdela bağladım.Serdal pastayı çok beğendi.Bebeğin cinsiyeti için daha erken ama benim pastam pembeydi :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

29 yorum yazılmıştır
Yazan: buradaherseyvar | Tarih: 25/1/2007
Konu: Enfes
Görüntüsü harika, kız çocuklarının bayılacağı bir doğumgünü pastası gerçekten, tadı da hafif gibi, ellerinize sağlık.
Sevgiler....
Bağlantı »

Yazan: leziz | Tarih: 25/1/2007
Konu: hııımmm
ççççoooookkkkk şık olmuş...ellerine sağlık canım.....
Bağlantı »

Yazan: ozlemhan | Tarih: 25/1/2007
Konu: süpeeer
Canım harika olmuş pastan ellerine sağlık ben hiç denemedim şeker hamurunu Denicem Hangi şeker hamurunu tavsiye edersiniz
Bağlantı »

Yazan: GÜNEBAKANTARLALARI | Tarih: 25/1/2007
Konu: Çok cici olmuş pastan:)
Çok beğendim,simlerine ise bittim...Onlarda mı Fermo'dan?
Bağlantı »

Yazan: lalecik | Tarih: 25/1/2007
Konu: Merhaba
Ellerine sağlık ço güzel olmuş pastan. Çikolatalı şeker hamurunu hiç duymamıştım sanırım benimde fermoya gitmem şart oldu. Bende görüntü olarak şeker hamurunu beğeniyorum ama tat olarak çok beğendiğim söylenemez.
Sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: serdal | Tarih: 25/1/2007
Konu: tabiki lezzet
merhabalar seda hanım ben bu mutlu haberi aldığımda inan havalarda uçuyordum hoş gerçi hala inmedim ama neyseee ;);) müjdeli haberi alıp sizlerle paylaştığımda benim sevincimi samimi olarak paylaşmanız sevincime sevinç kattı gelelim o günkü, ben pasta demek istemiyorum lezzet demek yerinde bir yakıştırma olsa gerek gerçekten mükemmel ötesiydiii gerçi akşam eve gidip sevgili eşim LEYLA ya konuyu açtığımda kendisini bu büyük lezzetten mahrum ettiğim için ufak bır tatsızlık oldu ama o yasanan yatsızlık pastanın tadına golge dusuremedi neyseki tariflerin var ben tadını tarif etmeye çalıştım ama sadece çalışmakla kaldımm işin ehli mevzuusu varya işte sen bu işi aşmıssın ehlisin valaa ellerine sağlıkkkkkk
Bağlantı »

Yazan: Leyla | Tarih: 25/1/2007
Konu: BEBEK PASTASI
Seda Merhaba Blog çok hoş olmuş fotoğraflar ve pastalar mükemmel hatta pastalardan biri bebeğimin kutlamasında bulunmuş, çok sevindim Teşekkür Ederim... Şu aralar yemek resimleri bulunan yerlerde fazla dolanmasam iyi olucak resimlere baktıkça pasta yiyesim geliyor...ama yinede fırsat buldukça bütün tariflerini denemeyi düşünüyorum ... kolay gelsin ... ( Bu arada Denenmiş iyi Keşkek Tarifi Bilen varsa bana mail atabilir mi ?) leylazengin@hotmail.com :)
Bağlantı »

Yazan: filizinmutfagi | Tarih: 25/1/2007
Konu: slm
pasta cok guzel seker hamurunu bende alıp deneyım artık bayılıyorum bu pastalara ellerıne saglık
Bağlantı »

Yazan: pastacı | Tarih: 26/1/2007
Konu: çok güzel
Sedacığım,
pasta çok çok güzel görünüyor..çikolatalı şeker hamurundan memnun kalmana ise çok memnun oldum..

ellerine sağlık..

sevgiler

Burcu
Bağlantı »

Yazan: ayseyaman | Tarih: 26/1/2007
Konu: merhaba :)
Sevgili Seda, ne güzel bir süpriz yapmışsın ve yapılan süpriz buradan da anlaşılıyorki çok mutlu etmiş karşı tarafı. Çifte mutluluk.
Pastanın tadı süsü gibi güzeldir eminim.
Ellerine sağlık.
Sanki lezzet bana gelmiş gibi mutlu oldum.
Sevgilerle
Bağlantı »

Yazan: 19741974 | Tarih: 26/1/2007
Konu: selam canım
pastayı çok beyendim şu fermeoya gitmek şart oldu
imreniyorum çok güzel gözüküyor
ellerine sağlık
sofra özlemi
Bağlantı »

Yazan: lezzetlim | Tarih: 26/1/2007
Konu: slm
Beni ziyaret etmişsiniz, teşekkür ederim. Benim gibi cicik blogcu'yu sevindirdiniz. :)) Harika şeyler yapıyorsunuz. Pastanıza bayıldım. Dün Pastacı Burcu hanımın bloğunu da didik didik ettim. Sanıyorum arkadaşsınız. Burcu Hanımın kilosunu merak etmiştim.:)) Pişirdiği pastaları yiyor düşüncesi ile, Ama resimlerinizi gördüm, Çok cici bayanlarsınız. Sizleri kutluyorum. Bloglarınızın takipçisiyim, Zuhal Hanımı da yakından takip ediyorum. Sizi de hemen bloğuma ekliyorum. Benden kurtuluşunuz yok :))
Bağlantı »

Yazan: kiraze | Tarih: 26/1/2007
Konu: tebrik ederim
Çok lezzetli gözüküyor vallahi.
Arkadaşını kutlarım. Umarım pasta gibi tatlı bir doğum süreci olur.
Bende sipariş verdim fermoya çeşit çeşit şeyler yapmayı istiyorum.
Bakalım zaman gösterecek.
Sevgiler
nermin
Bağlantı »

Yazan: mutfaktayim | Tarih: 26/1/2007
Konu: merhaba
Sedacım ne kadar marifetlisin bayıldımm bayıldımmmm ellerine sağlık çok cici görünüyor elciklerine sağlık. Görüşürüz canımcım
Bağlantı »

Yazan: Rabia | Tarih: 26/1/2007
Konu: Kıskandım
Bana böyle güzel süprizler yapacak bir arkadaşım yok. Üzüldüm. :(((
Sedacığım ne kadar tatlısın. İçtensin.
Pastan çok cici olmuş. Ve kimbilir ne kadar mutlu olmuştur hediye ettiğin arkadaşın. Ellerine sağlık canım. Sana bir şey sormak istiyorum canım. Küçük çiçek kalıpları var ya. Sen de lalerin üzerine kalp koymuşsun onun gibi. Onların fiyatını merak ediyorum canım. Bana bilgi verirsen çok sevinirim.
Sevgilerimle.
bebeklimutfak.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 26/1/2007
Konu: DAMLA'YLA YEMEK YAPMAK
canım harika bayıldım bu pastaya görüntü muhteşem eminim tadıda öyledir.
sen bu işi tam kaptın yaa bravoo
çikolatalı şeker hamurunun tadı nasıl bende sade şeker hamurunun tadını pek sevmemiştimde
sevgilerr damla
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 26/1/2007
Konu: Hoşgeldiniz
burada herşey var ; beğenmene sevindim teşekkür ederim.

leziz teşekkürler.

özlemhan; ben fermodan aldım 1 kg hazır olarak satılıyor tek bir marka var zaten pastry clup yazıyor kutuda nüanstada var 12 ytl şeker hamuru çikolatalı olanda 13 ytl.

hülya simleri nüanstan aldım ufacık şişelerde tenk renk 2,5 ytl çok sağlıklı değil ama biz hamurunu yemediğimiz için kullandım.

lale bizde sevmedik şeker hamurunun tadını ama görüntü için arada bir yapıyorum.

serdal afiyet şeker olsun.

leylacığım umarım bebeğiniz pasta kadar tatlı olur.

filiz; şeker hamuruyla çalışmak çok zevkli ama ben sabırsızım sen kimbilir ne güzellikler yaparsın.

burcucuğum ben bu kadar basit bir pasta süslemesinden bile çok keyif aldım kimbilir sen ne kadar mutlu oluyorsundur o şahane pastaları yaparken beğenmene çok sevindim.

ayşe bende senin yorumla çook mutlu oldum herkes birbirini mutlu etti ne güzel çok teşekkür ederim.

özlemciğim teşekkür ederim fermoya gidince insan ne alacağını şaşırıyor çok zevkli

lezzetlim senin tariflerinde çok güzel bundan sonra sık sık görüşürüz :)

kiraze;ziyaretin için teşekkür ederim senin pastalarınıda bekliyoruz.

özlemciğim teşekkür ederim beğenmene çok sevindim.

rabiacım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim üzülme sanada yaparım istersen :) kalıplara gelince malesef bende o ufak kalıplardan istiyorum ama onlar ithal geliyorlar şeker hamuru ile çiçek yapma kalıpları ve çok pahalılar benim lalelerin üzerine koyduklarım nüanstan aldığım renkli şekerlemeler ufak şişelerde satılıyor 2,5 ytl gibi hatırlıyorum fiyatını.

damlacığım aslında çok bariz fark yok aralarında ama daha aromalı çikolatalı olan bir dene istersen fiyat fark çok az.


Bağlantı »

Yazan: seda | Tarih: 26/1/2007
Konu: çok şirin :)
Seda pastan çok şirin olmuş ve ne güzel bir güne denk gelmiş. Ellerine sağlık. Sevgiler...

seda
tarifname.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: Serinmavi | Tarih: 27/1/2007
Konu: eline sağlık
Ellerine sağlık Sedacım...Çok şeker olmuş :)
Şeker hamuru ile hiç çalışmadım,daha zamanı gelmedi sanırım :) bu üzerindeki simler yenilen simlerden mi? Ama ben Fermo da sormuştum yok demişlerdi..Sen nereden aldın canım???

Selam ve sevgiler
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 27/1/2007
Konu: www.cilekli.blogspot.com
Merhaba hos seda:)
Pasta cok guzel gozukuyor, ozellikle bebek pastalari cok sirin oluyor, ellerine saglik...
Bağlantı »

Yazan: yumurtasepeti | Tarih: 28/1/2007
Konu: selamm
harika nefis gözüküyor ellerinize sağlık ...
Bağlantı »

Yazan: toprak özleeem | Tarih: 29/1/2007
Konu: ellerine sağlık
seda abla ben eskişehirden özlem.ya pasta mükemmel görünüyo daha önce yolladığın kurabiye ve kek tecrübelerime dayanarak pastanın görüntüsü kadar tadınında güzel olduğuna eminim.KOLAY GELE!buralı kardeşine selam...
Bağlantı »

Yazan: pembeli | Tarih: 30/1/2007
Konu: slm
Bence pasta harika olmuş, ellerine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: yemegim | Tarih: 1/2/2007
Konu: slm
iyi aksamlar,bende cok seviyorum seker hamuruyla ugrasmayi pastaniz süper gözüküyor ellerinize saglik,
sevgiyle kalin...
Bağlantı »

Yazan: fusununmutfagi | Tarih: 4/2/2007
Konu: süper...
ellerine saglık harika gorunuyor.basarılı bir deneme olmus.BİZEDE BEKLERİZ
Bağlantı »

Yazan: tuğba ayhan | Tarih: 5/2/2007
Konu: tabiki güzel görünümlü pastan
seda abla sitene bakıyorum çok hoş şeyler var ama tabiki bakmakla yetiniyoruz.bizde inş deneriz vede başarılı oluruz.pastan çok hoş tadıda eminim öyledir? öyle olduğundan eminim.
Bağlantı »

Yazan: gülşah | Tarih: 6/2/2007
Konu: şeker hamuru
merhaba pasta süper hatta süper ötesi olmuş hem çok şık hemde leziz görünüyo bende eşimin doğum günü için yapmak istiyorum ama şeker ahmurunu urfada bulabilirmiyim yada nerde bilmiyorum malzemelerini arayacağım inşallah bulurum ...urfadan sevgiler
Bağlantı »

Yazan: 290405 | Tarih: 6/2/2007
Konu: mrb
Çok başarılı..Ellerinize sağlık..
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 8/2/2007
Konu: merhaba
sedacığım teşekkür ederim beğenmene sevindim.

serinmavi simleri nüanstan aldım ufacık şişelerde tenk renk 2,5 ytl çok sağlıklı değil ama biz hamurunu yemediğimiz için kullandım.

çilekli teşekkür ederim.

yumurta sepeti teşekkür ederim.

pembeli saol canım.

s******* şeker hamuru ile uğraşmak çok zevkli.

füsun olur canım gelirim.

tuğba çok zor değil dene bence eminim seninkilerde güzel olur.

gülşah inşallah bulursun.

290405 teşekkür ederim