30.08.2007

Kete yada Çörek

Ramazanda sahurda ne yersiniz? Biz bu harika çörekleri yeriz hem çay ile nefistir hemde tok tutar, daha önce bahsetmiştim baba tarafım Bayburtlu bizde sık sık yapılır çörek ama illa gereken zamanlarda vardır mesela ramazanda sahurda yemek için, kına gecelerinde kız evinde gece kalanların yemesi için, küçükken yengem biz yiyelim diye çöreklerin içine şaşırmayın ama bozuk para koyardı tabi sararak aslında şimdi düşününce tehlikeli bulsamda o zaman eğlenceli gelirdi parayı bulabilmek için bütün çörekleri ısırıp bırakırdık :)) Şimdi ramazana sayılı günler kala belki sizde denersiniz diye annem yaparken resimlerini çektim tarifini aldım içine konulan yağdan ağır olur diye düşünmeyin oldukça lezzetli oluyor ,hadi bakalım işte tarif ;

Malzemeler

  • 3 adet yumurta (2 yumurta sarısı üzerine akları içine)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım paket margarin (oda sıcaklığında)
  • yarım su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya (42 gr)
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • aldığı kadar un

İçi İçin

  • 1 paket margarin
  • 2,5 - 3 su bardağı un
Ilık sütün içine mayayı ve şekeri koyup mayanın kabarmasını bekledik sonra margarin, sıvıyağ tuz ve un ekleyerek elimize yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettik sonra kabarması için üzerine kalın birşeyler örtüp beklettik. Bu esnada içini hazırladık yağı eritip üzerine azar azar unu ekledik hafif rengi değişene kadar unu kavurduk. Mayalanan hamurdan bezeler koparıp elimizde yuvarlak açıp kavrulmuş unu bir yemek kaşığı ortasına koyup sıkıca kapatıp kapattığımız yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizdik bütün hamura aynı işlemi yapıp üzerine yumurta sarısı sürdük ve çatal ile üzerine hafif bastırarak şekil yaptık önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdik.Afiyet Şeker Olsun.



20 yorum:

yemek dedi ki...

Seda, en kısa zaman da deneyeceğim, zira kaseri ketesini yedikten sonra, içinde kavrulmuş un olan ketelerin harika olduğun fark ettim. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

mrb Sedacım eminim görnütü gibi tadı da güzel olmuştur. Ellerine sağlık

serinmavi dedi ki...

eline sağlık anneciğinin...Çok lezzetli olmuştur aminim,anne eli değince başka nasıl olsun ki değil mi? Öpüyorum annenin ellerinden canım....Saygı ve hürmetler ....

ozlemhan dedi ki...

Of Of ben bu keteleri biliyorum erzurum erzincan bayburt böyle arasına kavrulmuş un koyarak yapıyor bizse un koymadan erimiş tereyağı koyuyoruz daha kabarık oluyor bizimki.ama bunun tadıda harika değişik ellerine sağlık canım benim seni çok ama çok özledim

NiNo dedi ki...

canim enfes olmus tamda kahvalti vakti :D ama ben yemiyorumki zaten :D nefis olmus nefis yiyemedikten sonra ahh ahhh

yaban mersini dedi ki...

seda cnm.ellerinize sağlık.keteyi çok severim,benim ramazan etkinligimi duymussundur yoksa bu tarifle mi katılacaksın,etkinliklerini sevmezsin biliyorum ama tarifin hazır bile..bekliyorum.slmlar.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Seda yakın zamanda tadını hiç bilmediğim keteden ben de yapmıştım. Kesinlikle o iç harcı hiç ağır gelmiyor hamurişinin lezzetini katmerliyor bence de ;) Bizde de kete içindeki bozuk para misali dolmanın içine yaprak saplarını sararlar, saplı sarmayı yiyen dileği tutar :))
Sevgiler...

fidaneli dedi ki...

seda cım; ananem eskıden karnıyarık yapardı.. ama patlıcanlı deıl:)) hamurdan mınık mınık koparır ıcıne peynır koyar kapatır yan yana dızerdı tepsıye fırınlardı.. bır kacına da aynen para koyardı ki; bız torunları parayı bulucaz dıye nasıl yerdık:)) senın keten de cok lezız görunuyor. ama ıcıne yağ ve un yerıne peynır konulabılırmı dersın??

sevgıler
fıdan

Aybike Ceylan dedi ki...

Seda'cigim,
Cok guzel gorunuyor ve " ye beni" diyor ekrandan. Ellerine saglik.
Iyi bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

merhabalar...tesadüf blogunuzu gördüm. bende erzincanlıyım ve bu keteden bende sık sık yaparım.özellikle ramazanda sahurda çk iyi oluyor tok tutuyor. elinize saglık...

http://hunerlieller.net/

Adsız dedi ki...

Canımın içi Sedam, bu çörekler ne kadar güzel olmuşlar..

Annenin ellerine sağlık canım. çayla ne güzel yemişsinizdir şimd :))
seni öpüyorum hayatım

Adsız dedi ki...

sedacığım merhaba
harika olmuş harika ellerine sağlık süper gözüküyorr..

aslı

Unknown dedi ki...

Seda' cığım bayılırım keteye. Çocukluk yıllarımda karşı komşumuz Bayburtluydu ve onun kete yapmasını iple çekerdim. Şimdi tarifine rastlamak çok güzel bende deneyeceğim kesin. Bu arada ziyaretini özler oldum. Linklerindende kaldırmışssın sanırım sitemi :(
Sevgiler..

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Seda,
Annem yapar bize de sağolsun. Ne lezizdir bilirim. İçindeki o un kavurması müthiş bir tad verir. Ağır da olmaz dediğin gibi. Anneciğinin ellerine sağlık, sen de sağol fotoğraflayıp tarifi verdiğin için:)
Sevgilerimle...

Pasta Saati dedi ki...

Seda, keteyi duymuştum ama tarifini bilmiyordum. Yapabilir miyim acaba merak ettim şimdi? Yapabilirsem eğer pide yerine iyi bir alternatif olacak. Bu arada anneciğinin de ellerine sağlık.Sevgiler,

Adsız dedi ki...

merhabalar bizdede çok sık kete yapılır tabi anneciğimin ellerine sağlık kayseri olduğu için çokda güzel yapar hala vbizim keteler ondandır. yaptıkça hepimizin hissesini ayırır bizde onları buzluğa koyarız ihtiyaç oldukça çıkarır ikram ederiz

Alev dedi ki...

Seda
Cok lezzetli gorunuyor. Simdi denemenin zamanidir dimi :)
Sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

merhaba, blogunuz ve yemekleriniz çok hoş, kete yi görünce kayserilisin sandım ama yanılmışım, kayseri de de çok yapılıyor kete, özellikle de ramazanda , sahurda yemek iyi oluyor. ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

keteyi çok severim ama kendim ilk defa yapmak istiyorum tarif için çok teşekkürler kızlarıma süpriz yapmak istiyorum deneyen herkeşe afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Qualitу poѕtѕ іs the іmportant tο attract the vіewers
to pаy a quick vіsit the wеb sіte, thаt's what this site is providing.

My site SEOPressor V5 review