1.10.2007

Kevgir'e Takılanlar :)

Nerdeee eski ramazanlar diyebilecek yaşta olmasamda seneler geçtikçe razamazanlardaki görev dağılımım değişmekte küçükken sadece okuldan gelip biraz uyuyup iftar vakti sadece camda ezanı dinlemekti payıma düşen, sonra masa kurulmalarına yardımlar başladı büyüdükçe mutfağa adımlar adıldı yemekler pişirildi servisler yapıldı.Şimdi en büyük zevk ise yaptığım yemekleri başkaları ile paylaşmak ,şehirleşme ile komşulukların azaldığı söylensede bizim apartmanda iftar vakti kimi tabakta sıcacık çorba kiminde dumanı üstünde yemekler komşudan komşuya dolaşır durur, ramazanın en güzel tarafı budur zaten paylaşmak…Bende kevgir’in bu sayısında bir iftar menüsü paylaşmak istedim çorba,et yemeği ve pilav benim payıma düşenlerdi işte tarifler ;

Aintab Çorbası

  • 1 su bardağı ince bulgur
  • Yarım çay bardağı ılık su
  • 1,5 yemek kaşık un
  • Tuz
  • 6 su bardağı et suyu
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 su bardağı erişte
  • 3 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 kaşık un
  • Nane,tuz

İnce bulguru ılık su ile ıslatıp şişmesi için 10 dakika beklettim sonra içine 1,5 yemek kaşığı un ve tuz ekleyerek yoğurdum ufak parçalar koparıp fındık büyüklüğünde yuvarlaklar yaptım.Et suyunu kaynatım içine bulgur köftelerini attım 10 dakika sonra haşlanmış yeşil mercimeği ve erişteyi ekledim erişte yumuşayınca yoğurt,un ve yumurtayı çırpıp kaynayan çorba suyu ile ılıklaştırarak yavaş yavaş çorbaya ekledim kaynayana kadar pişirip nane ile servis yaptım.

Havuçlu Etli Pilav

  • 250 gr sotelik et
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 adet havuç
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı su
  • Tuz,karabiber,çay kaşığının ucu ile tarçın

Pirinçleri sıcak su ile ıslatıp yarım saat beklettim, yağda eti kavurdum üzerine rendelenmiş havucu ekleyip kavurdum sonra prinçleri kavurdum karabiber,tuz ve tarçın koyup üç bardak kaynar su ilave edip pişirdim.Afiyet Olsun.


Kremalı Mantarlı Biftek

  • Yarım kg. biftek
  • Yarım çay bardağı yağ
  • 1 adet soğan
  • 250 gr mantar
  • 1 kaşık domates salçası
  • bir çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı krema
  • Tuz,karabiber,kekik

Tencere yağı koyup biftekleri hafif kızarttım sonra yağdan aldım aynı yağa ikiye bölüp piyazlık yarım ay şeklinde doğradığım soğanı ekledim kavurdum salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar kavurdum mantarları doğrayıp ekledim biraz pişince etleri ve sütü ekledim iyice pişirdim etler pişince tuz ve karabiberi ekledim ,yemeğin içinden etleri aldım kalan kısma krema ekleyip kaynattım servis esnasında bifteğin yanına kremalı karışım koydum kekikle servis yaptım.

23 yorum:

Yaren dedi ki...

Ramazani öyle bir mahallede ve belki öyle bir apartmanda yasamak isterdim,ama malesef burda ramazan oldugu ancak bir sey yemedigin icin anlayabiliyorsun.Biz yeni tasindigimiz yerde tek bir tanidigimiz olmadigindan ve diyer sevdiklerimizden cok uzakta oldugumuz icin yalniz geciriyoruz,malesef.Menü cok harika,cok lezetli görünüyor.Ellerine saglik.

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım,
Çok güzel anlatmışsın canım,gönlüne sağlık.Ayrıca çok lezzetli yiyecekler ve şık sunumunla katılmışsın Kevgir'e,tebrikler!!Ellerine sağlık!

Kocaman öpüyorum seni.

Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

Canım Sedam,

yanımızda olduğun için, bizi kırmayıp tariflerini paylaştığın için çok teşekkür ederim hayatım..

Seni sımmmsıkı kucaklıyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel hazirlanmissin cok lezzetli gorunuyor
ellerine saglik

serinmavi dedi ki...

Çok güzel tariflerle renklendirmişsin bu ayki dergiyi,eline sağlık canım.Zevkle okudum dergiyi....Selamlar.....

Adsız dedi ki...

selam...
bizim payımızada düşermi acaba...yeme konusunda....

ellerine sağlık...hepsi nefis görünüyor..helede pilav...bana gülümsüyor gibi geldi bana...

ozlemhan dedi ki...

cANIM BENİM LEZZETLERİNDEN BİR ŞÜPHEM YOK EMİNİM ÇOK LEZZETLİ OLDUKLARINA. AMA SUNUMUNUDA ÇOK GÜZEL YAPMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM

Adsız dedi ki...

Sedacım uzun zamandır uğrayamadım bir tembellikki sorma msn bile açamıyorum sanırım artık kendime gelme zamanı :) her zamanki gibi lezzetlerin birbirinden güzel olmuş emeğine sağlık canım.selamlar sevgiler.

Adsız dedi ki...

Seda'cım yemeklerin hepsi çok şık ve nefis görünüyor. Ellerine sağlık.Sevgiler, iyi ramazanlar...

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba,

canımcım sedacım kevgire verdiğin güzel desteğin ve bir o kadar güzel yemeklerin için tşkler

ellerine sağlık canım

sevgiler

UMUT BAL dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELİNEDE SAĞLIK AFİYETTE OLSUN

Gönül dedi ki...

hepside birbirinden güzel tarifler..ellerinize sağlık..sevgiler

Adsız dedi ki...

bu dergi öyle keyif veriyor ki bana insanı eski blue jean dönemine götürüyor ayrı bir zevk yani
her şey çok güezel görünüyor
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bu dergi öyle keyif veriyor ki bana insanı eski blue jean dönemine götürüyor ayrı bir zevk yani
her şey çok güezel görünüyor
ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Seda'cigim,
Ellerine saglik, neler yapmissin, afiyet olsun tadanlara.
Sevgilerimi gonderiyorum

Adsız dedi ki...

Kuru ve sevimsiz görüntüden arınmış ve enfes bir ikrama dönüşmüş pilavına bayıldım..Doyurucu ve lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık şekerim

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık Seda, üçü de birbirinden güzel ama ben pilava bayıldım.
Yanlış anlamassan çorbanın tarififni nereden aldığını merak ettim. Sanırım bilmediğim bir Antep yemeği buldum.
eşekkür ederim paylaştığın için.
Sevgileri hayırlı iftarlar...

NiNo dedi ki...

canim ellerien saglik ne guzel bir katilim olmus harika tarifler mmmmmm elelrine saglik canimmm

yaban mersini dedi ki...

seda cnm..dergide de okudum tariflerin birbirinden harika...ramazanla ilgi yazın da çok hoş..selamlar..

Adsız dedi ki...

çok zengin ve leziz bir menü...eline, emeğine sağlık.özellikle çorba hayranlık uyandırıyor.
makarnacik.blogcu

Nilay Cinisli dedi ki...

Sedacığım,
Umarım diğer adet ve göreneklerimizde zamanla gerçekleşen değişim,Ramazanlar ve bayramlarda ki o heyecanı da alıp götürmez bizlerden..Ve dilerim ki çocuklarımız da bizlerin yaşadığı aynı heyecan ve anılara ortak olup kendilerinden sonraki nesillere de bunları layıkıyla aktarırlar..
Sevgiler

Tuba dedi ki...

Seda'cigim, Aintab corbasini mutlaka denemem lazim diyorum. Hem bulgur, hem mercimek cok guzel bir sey olmali, ustelik de cok saglikli. sagolasin guzel tarifin icin. Cok sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

hepsi harika olmuşlar ellerine sağlık bayıldım bayıldım :)))
aslı