31.12.2009

Ada Bebek Hoşgelsin Buluşması ve Patatesli Buzluk Böreği

Sevgili arkadaşım Zerrinciğim hem hamile ,hem İstanbula taşınmış; zaman durmak zamanı değil deyip Zerrin için bir bebek kutlaması organize ettik detaylı bir çalışma olamasada evi süsledik Özlemciğim erken geldi kardeşim Gülşahla beraber süslemeleri yaptılar ben bir gün önce çikolataları, çikolata ağacını ve süslü harfleri sipariş ettim Süheyla ve Oya elleri boş gelmeyip harika kurabiyeler yapmışlar Özlemin poğaçaları ve Sironuda eklenince masamız doldu taştı bol sohbetli kahkahalı bir gün geçirdik. İnşallah Ada sağlıkla doğup mutlu bir yaşam sürsün anneciğini hiç üzmesin...
PATATESLİ BUZLUK BÖREĞİ

Bu böreği eskiden çok yapmama rağmen bir kaç senedir hiç yapmamışım tarifi Portakal Ağacında görünce tekrar denedim.
Malzemeler
  • 3 adet yufka

Harcı İçin

  • 4 adet patates (haşlanıp rendelenecek)
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı süt
  • istege bağlı miktarda ufalanmış beyaz peynir
  • 125 gr tereyağı (eritilip ılınmış)

Üzerine

  • ufak parçalarda tereyağı
  • kaşar peynir rendesi
  • pul biber

Patatesleri haşlayıp rendeledim üzerine peyniri ekledim yumurtaları kırdım sütü ve tereyağını ekleyip karıştırdım. her yufkanın arasına bu harçtan sürüp üç kat yufkayı rulo yaptım streçe sarıp 15 dakika buzlukta beklettm sonra dilimleyip her dilimin üzerine tereyağı kaşar ve pulbiber ekleyip 190 derecede pişirdim. Afiyet Olsun.

9 yorum:

birsence dedi ki...

Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

ebrulitatlar dedi ki...

Herşey harika olmuş Seda'cım. Ellerinize sağlık. Yeni yılın sana ve ailene neşe ve mutluluk getirmesi dileğiyle.En içten sevgilerimle. Herşey gönlünce olsun. Mutlu yıllar..

Melek* dedi ki...

aaa Zerrin doğurdumu:) Allah hayırlı güzel evlat olup anne ve babasına bağışlasın....menünüzde çok güzel yiyenlere afiyet olsun

Küçük Sofra dedi ki...

Ellerinie sağlık, hoşgelsin sefa gelsin Ada bebek...

Börek çok güzel görünüyor, inşaAllah denerim...

Seni izlemeye aldım, bana da beklerim ;)

yaban mersini dedi ki...

cnm ellerine sğlık,harika bir gündü,ayrıca bu sayede de olsa yeniden yazdığını görmek çok güzel,slmlar

ozlemhan dedi ki...

Canım benim Biraz gecikmeli olarak yeni yılını kutluyorum Sağlıklı mutlu daha nizce güzel yıllar diliyorum. Dilediğin herşey gerçek olsun.O gün için tekrar teşekkür ediyorum.

zerrin-misss dedi ki...

Sedacıım, ne kadar teşekkür etsem az. AĞzım kulaklarımdaydım tüm gün sayenizde. Harika bir gün geçirdim.

Mükemmel bir sofra , harika süslenmiş bir ortamdı.

Tekrar teşekkürler.

oğlumla seni sımmsıkı kucaklıyoruz.:)

murat dedi ki...

Elinize sağlık .

tez hazırlama merkezi dedi ki...

harika, ellerinize sağlık