9.05.2007

Zeytinli Poğaça

Komşumda yiyip beğendiğim bu poğaçaları neredeyse haftada iki defa yaptım pişerken harika zeytin kokuyor ben biraz irice doğruyorum zeytinleri siz zevkinize göre küçültebilirisniz.

Malzemeler

1 çay bardağı eritilmiş margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
1 çay bardağı çekirdekleri çıkarılıp doğranmış zeytin
üzerine sürmek için yumurta sarısı

Eritilmiş margarin,sıvıyağ,yumurta,yoğurt ve sirkeyi karıştırıp tuz ve şekeri ekledim azar azar unu ekledim ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğurdum son olark zeytinleri ekleyip biraz daha yoğurdum.Hamurdan yuvarlaklar yapıp yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim,üzerine yumurta sarısı sürüp 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim.Afiyet Olsun.








2 yorum:

Adsız dedi ki...

20 yorum yazılmıştır
Yazan: acelya | Tarih: 9/5/2007
Konu: selam
Seda'cigim pogacalarin cok nefis gorunuyor,hep yaparim ama hic zeytinli denemdim.Insallah deneyecegim bu pogacalari.Ellerine saglik.Sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: sofra gardiyanı | Tarih: 9/5/2007
Konu: mmmmm.....
zeytin en sevdiğim kahvaltılıktır.hele senin öğretinle pazar kahvaltıları bir başka tat veriyor.her nedense neşe kaynıyor soframızda.büyük anneme resmini gösterdim,diyorki bu kızın yüzü melek gibi,tabiki marifetli olur.sana selamı var,.eline ve öğretine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: GüLşAh | Tarih: 9/5/2007
Konu: poçacıklar :))
Abla dün akşam truflarını denedim akşam olmıcak gibiydi çok üzüldüm sabah bi tanecik küçücük bi top ağzıma attım hıımmm süper olmuştu e nede olsa ablamın kardeşiyim :P Bu poğaçalarıda çok sevmiştim inş. bunuda senin kadar güzel yapabilirim:)) ellerine sağlık mucucucukkk..
Bağlantı »

Yazan: disal | Tarih: 9/5/2007
Konu: selam canım
kahvaltıyıda iyi yapamamışımki görünce midem bağırmaya başladı...

canım harika bir görüntü...ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: ebrulitatlar | Tarih: 9/5/2007
Konu: slm
Seda'cım zeytinlide nefis olur , poğaçalar harika görünüyorlar, ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..
Ebru

http://ebrulitatlar.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: yemegimle.blogspot.com/ | Tarih: 9/5/2007
Konu: slm
günaydin sedacim bu ne güzel bir görüntü sabah sabah inan canim nasil istedi birtane anlatamam kahvaltiya:)) ellerine saglik canim mutlaka deneyecegim,sevgiler...
Bağlantı »

Yazan: lavantin | Tarih: 9/5/2007
Konu: Merhaba
Ellerine sağlık, hep görüpte denemediğim bir poğaça.
Sevgiler, selamlar...
Bağlantı »

Yazan: handeyle | Tarih: 9/5/2007
Konu: :)
tatlıyla aram yok biliyorsun pek fazla pastaya dayanamıyorum sadece...ama favorilerim hep tuzlu olmuştur.çok güzel ve değişik bir poğça olmuş...yandan zeytin yemeyede gerek yok böylece.....yanında sadece bir sıcak çay ve harika bir seda sohbeti yeter....sağlıklaaaa ve afiyetle....sevgilerimle
Bağlantı »

Yazan: zerrin | Tarih: 9/5/2007
Konu: :)
sedacım zeytinli tatlara bayılırım aslında biberli yeşil zeytinde katarak dahada güzel bir hale getirebilir bu poğaça tabi yeşil zeytini sevenler için...

hayatintatlari.blogspot.com
Bağlantı »

Yazan: sofraozlemi | Tarih: 9/5/2007
Konu: selam
adını poğaçacıya çıkarıcam senin .. ne güsel değişik poğça denemelerin var ve nekadar güzel gözüküyor haberin varmı?
ellerine sağlık cnm nefisler zeytinde ne güzel yakışmıştır kimbilir..
sevgiler.
Bağlantı »

Yazan: burcuakhisar | Tarih: 9/5/2007
Konu: ellerine sağlık
seda ablacığım harikasın elerine sağlık ben zeytin hastasıyım ve bunlar çok güzel görünüyorlar gerçekten biliyorum ki tadıda müthiştir şimdi bunun
Bağlantı »

Yazan: cedene | Tarih: 9/5/2007
Konu: slm
Sedacım yine harika bir tarif yine denenecekler listesinde .Tahinli kurabiyeni denedim yayınladım harika oldular teşekkür ederim güzel paylaşımların için sevgilerr damla
Bağlantı »

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 9/5/2007
Konu: slm
ne zaman zeytinli bir tarif görsem aklıma bir arkadaşımın yaptığı bir espri gelir,bunun çekirdeklerini nasıl çıkardın demişti,gülmekten bayılmıştık..sahi sen nasıl çıkarttın..şaka bir yana çok güzel görünüyor pogaçalar ellerine sağlık.
Bağlantı »

Yazan: günebakan tarlaları | Tarih: 9/5/2007
Konu: Mmmmm...
Zeytinli mi?Bayılırım;)Çok nefis görünüyorlar....
Bağlantı »

Yazan: aintabsofrasi | Tarih: 10/5/2007
Konu: merhaba
Merhaba SEda'cığım, poaça pratik ve güzel görünüyor.

Geçen gün özbek pilavını sormuştun ya bana, şans bu ya dün akşam da babam yapmıştı özbek pilavını. Nasıl yaptığını sordum hemen. Önce kıymayı kavurmuş, üzerine küçük doğradığı havuçları atmış onları da biraz kavurmuş, üzerine pirinci atmış kavurmuş. Salçasını da ilave edip biraz da onunla birlikte kavurduktan sonra üzerini su ile tamamlamış ve pişmiş nohut atıp ağzını kapatıp pilavı pişirmiş. Çok lezzetli olmuştu.

Sevgiler..
Bağlantı »

Yazan: siberella | Tarih: 10/5/2007
Konu: :=))
merhaba sedacım zeytinli poğaçan çok güzel olmuş.ellerine sağlık
Bağlantı »

Yazan: isimsiz | Tarih: 10/5/2007
Konu: http://serinmavi.blogspot.com/
Çok güzel görünüyor canım,ellerine sağlık.alba yağımı kullandın? Memnunmusun bu yağdan?



selam ve sevgiler...




http://serinmavi.blogspot.com/
Bağlantı »

Yazan: SeldaErcan | Tarih: 10/5/2007
Konu: Süper
Sedacım harika görünüyor. Bende zeytinli hamur işlerine bayılıyorum bu aralar. Bunuda denemek lazım şimdi ne olucak bu kiloların sonu bilmiyorum :(
Ellerine sağlık. Sevgiler..

Düzenleyen SeldaErcan gün: 10/5/2007 saat: 14:59
Bağlantı »

Yazan: yermisinyemezmisin | Tarih: 10/5/2007
Konu: slm
zeytinli çöreğe bayılırım.ellerine sağlık canım nefis bir görüntü..
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 10/5/2007
Konu: Mutfakta Hoş Seda
açelya dene bence beğeneceksin.

sofra gardiyanı; büyük annene bendende çook selam söyle ellerinden öperim tariflerimi deneyip beğenmen ve fikirlerini paylaşman beni çok mutlu etti inan yorumunu okuduktan sonra bütün gün yüzümde bir gülümseme vardı çok teşekkür ederim.
sevgiler

gülşah boynuz kulağı geçecek galiba :)

disal keşke sana çayın yanında uzatabilsem bir tabak:)

ebrucuğum teşekkürler

s*******ciğim beğenmene çok sevindim

lavantin tavsiye ederim çok leziz

handeciğim bu aralar uzun uzun sohbet edemedik ama ilk buluşmamıza zeytinli poğaçaları yaparım :)

zerrin kesinlikle güzel olurdu bir dahakine deneyeyim

özlemciğim hem tatlı hem tuzlu seviyorum onun için bol bol pğaça yapıyorum beğenmene çok sevindim canım çok sağol

burcu inşallah sende evlenince misafirlerine yaparsın böyle poğaçalar kolaylıklar diliyorum sana

damlacığım tahinli kurabiyeyi seninde beğenmen çok mutluluk verici teşekkürler canım

süheylacığım biraz zorlanarak çıkardım :) teşekkürler canım

hülyacığım bende senin pastalarına :)

naileciğim çok sağol canım uğraşıp tarif yazmışsın deneyip sana sonucu bildireceğim çok teşekkürler ilgine

sibel sağol canım

oya albayı kullandım ve çok memnunum tavsiye ederim

selda keşke yesek yesek kilo almasak :)

yermisinyemezmisin teşekkürler

Adsız dedi ki...

slm seda hanım ,ben esra . bu poğaçaları dün babama yaptım yanlışlıkla içinede 1 yumurta koydum ben tadı güzeldi fakat içi hamur oldu .kızarana kadar pişirdim oysa :(:( acaba neden hamur olmuş olabilir ?