18.01.2010

Görkem Çorbası

Havalar buz gibiyken içimizi ısıtan bir tarif vermek istedim, biz bu çorbayı Görkem isimli bir lokantada içip çok beğenmiştik içindekilere dikkatlice bakıp evde deneme yaptım normalde içinde haşlanmış kuzu eti vardı ama ben koymadım bol ekşili acılı bir tadı var denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 1 adet kuru soğan
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı sumak ekşisi
  • yarım çay bardağı pilavlık bulgur
  • kaynamış su
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı ufak bulgur köftesi
  • nane pul biber

Bulgur Köftesi için

  • 1 su bardağı ince bulgur, su,tuz, 1 yumurta,2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı

Bulguru sıcak su ile ıslatıp beklettim bulgur şişince tuz, 1 yumurta ve tereyağını ekleyip nohuttan biraz büyük bulgur köfteleri yaptım.

Çorba için yağda soğanı kavurdum, kırmızı biberi ince ince doğrayıp soğanın üzerine ekledim biberler kavrulunca biber ve domates salçasını üzerine sarımsağı ekledim kavurdum kaynar suyu ve sumak ekşisi ile birlikte nohut, bulgur ve bulgur köftelerini ekledim köfteler pişince ocaktan alıp üzerine nane ve pulbiber serpip tencerenin kapağını kapattım. Afiyet Olsun.

24 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

:)) çoook güsel olmuş sedam..

ellerine sağlık. ben bayılırım böyle çorbalara içine köftede atılır bunun tadından yenmez...

öperim yanaklarından :)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bol ekşili ve sıcacıkkkk nefisss ellerinize sağlık...
Sevgiler...

yaban mersini dedi ki...

seda nefis görünüyor bu çorba,tam bu havaya uyğun..ellerine sağlık.slmlar

birsence dedi ki...

ellerine sağlık canım benim mutlaka denemek isterim...

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık ,harika gözüküyor
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bol ekşili ve acılı!
harika!
acı en çok düşkün olduğum ekşi değil ama çorbasever biri olarak tarifi kaptım,teşekkürler!

Adsız dedi ki...

ellerine saglik
bu soguk havalarda gercektende mis gibi sicacik corbaya kim hayir diyebilir

www.yenitadlar.logcu.com

ozlemhan dedi ki...

Damak zevkine güvenen birisi olarak eminim çok güzel olmuştur Ellerine sağlık canım

Eya dedi ki...

Sedacigim cok degisik ama bir o kadar lezzetli görünen bir corba...ellerine saglik, sevgiler

zehra

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık içinde yok yok.Hemde çok besleyici.İzmirden sevgiler.Mine

Adsız dedi ki...

Yes indeed, in some moments I can reveal that I agree with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is even now a definitely as you did in the go over like a lead balloon a fall in love with issue of this beg www.google.com/ie?as_q=adobe photoshop cs3 extended 10.0 ?
I noticed the phrase you procure not used. Or you partake of the black methods of inspiriting of the resource. I have a week and do necheg

Peritozu dedi ki...

Eksili seylere bayilirim.
Cok lezzetli gorunuyor.Ellerinize saglik

mutfakteyze dedi ki...

Kahramanmaraşın sulu yağlı köftesine benziyor ellerinize sağlık çok güzel olmuş.. ismi de çok ilginç

Hayattan Azıcık dedi ki...

Ne güzel bir blog,çok ta besleyici bir çorba sevgiler bende beklerim...

GÜLSÜM dedi ki...

İLGİNÇ BİR ÇORBA ELLERİNE SAĞLIK... DENEMEK İSTERİM.
BENDE BEKLERİM

balböcükleri dedi ki...

nefis görünüyor canım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık..sevgilerimle..

birsence dedi ki...

sedacığım bebeğin oldumu çok merak ediyorum seni...

birsence dedi ki...

ayyy Allah analı babalı büyütüsün...benim kızımda çok fena yaramaz:)))nazlı sinirli ve inat:))küçücük ama bir sinirlendimi kollarını titretiyor emmişyor çok fena...ama canları sağolun yeter...2 hafta büyükmüş ömer bebek benim kızımdan...çok çok öpüyorum canım...sağlıkla mutlulukla büyüt bebeğini...

Adsız dedi ki...

Merhaba; çorbanızı görmek beni çok mutlu etti, aslen Sivaslıyım ve annem bu yemeği çok yapar, aslında çorba değil bizim ekşili köfte dediğimiz bir yemek,sizin de belirttiğiniz gibi kemikli et ile yapılır, çorbada eksiklik de yok,maşallah,sadece köfteler yoğurulduktan sonra 1yemek kaşığı kadar un eklenip biraz daha yoğururuz,ama dağılmadan piştiklerine göre böyle de olur.Ellerinize emeğinize sağlık:)

Adsız dedi ki...

hi just registered ,, tinas

yasemin dedi ki...

içimiz ısındı gerçekten görüntüsüyle: ) ellerinize sağlık.. sizi blogumda görmek beni mutlu edecektir... sevgiler.. http://yasemininlezzetleri.blogspot.com/

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
elmalı kurabiye dedi ki...

Yemek Tarifleri

süper elinize sağlık