27.02.2009

Yoğurtlu Mercimekli Çorba ve Benden Haberler

Havalar hala buz gibi soğukken içinizi ısıtacak, yoğurtlu çorba sevenlerin beğeneceği bir tarif vereceğim , daha önce yeşil mercimekle çorba yapmıştım ama bu defa içine yoğurt kattım çok leziz besleyici bir çorba oldu işte malzemeler ;
Malzemeler
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • yarım su bardağı erişte
  • 2 su bardağı yoğurt
  • üzerine tereyağı ve nane
  • tuz

Yeşil mercimeği haşladım, sıvı yağda yemeklik doğranmış soğanı kavurdum üzerine sıcak su ekleyip haşlanmış yeşil mercimeği ve erişteyi ekledim erişte biraz pişince yoğurt kesilmesin diye çorbanın suyundan azar azar ekleyip yoğurdu ılıttım sonra karıştıra karıştıra çorbaya ekledim karıştırarak kaynattım en son tuzu ekleyip tereyağını eritip naneyi kavurdum çorbanın üzerine döktüm ocağı kapattm. Afiyet Olsun.

BEN KÜÇÜK BİR CEZVEYİM KÖŞE BUCAK GEZMEKTEYİM ...

Geçen sene ve ondan önceki sene tatil yapmayıp bol bol çalışan eşim ve ben bu sene ya leyleği havada gördük yada işlerin durgunluğu fazlaca sıktı bizi kısa kısa tatillere merak saldık birde kendimiz gibi arkadaşlarımız olunca kısa ama keyifli bir tatil yaptık önce Abant diye yola çıktık karlar altında bembeyaz bir doğada eğlendik okullar otobüslerle çocukları getirmişler nasıl eğleniyorlar anlatamam onlar hazırlıklı gelmişler herkesin elinde bir çöp poşeti karla kaplı yokuşu çıkıp poşet sayesinde yokuştan aşağı kayıyorlar bizde bir poşet bulup onlarla kaydık çok güldük ama çok eğlendik, saat geçtikçe günübirlik tatili bir gece kalmaya çevirdik Abantta sıcak saleplerimizi içerken arkadaşımız Esma sayesinde hep duyup Sapancaya çok gitmemize rağmen gitmediğimiz spa oteline gittik sadece bir gece iki gün kalmamıza rağmen dönüş yolunda gevşeyen vücutlar daha fazla dayanamayıp uykuya daldı bile... Şimdi bir daha ne zaman kaçarız diye düşünmekteyiz.

atesböcegi dedi ki...

corba harika olmus canim, ellerine saglik, olsada icsem simdi. gezi görüntülerinizde harika. Ne güzel bembeyaz. Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Çorba nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Arada böyle kaçamaklar yapmak güzel oluyor.Biz Yağız'ın doğumundan beri hiç yapmadık desem yeridir.Allah içine sindirsin canım.Sevgiler...

Seda dedi ki...

Çorba harika görünüyo çokta besleyici,fotoğraflar süper..ellerine sağlık,sevgiler....

Unknown dedi ki...

Bu havalarda tam içilecek çorba
ellerine sağlık
sevgiler

ozlemhan dedi ki...

Canım benim çorba harika gezdiğin yerler harika ne diyeyim.Allah devamını getirsin.Herzaman çok mutlu olmayı hakediyorsun

Adsız dedi ki...

Bir gün ben de o cezvelerden olmayi diliyorum.:)))
2 yildir biryere kimildayamadim.:(
Senin adina sevindim canim.
Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

işte sen abantda sapancalarda gezerken geldim ben sizin tükkana :))

yiyip içip gezin görün sedam.

çorba enfes

yanaklarından öperim

Ordanburdanhayattan dedi ki...

bizim evin en sevilen çorbasıdır bu,çünkü küçük adam öyle seviyor.hem lezzetli hem de besleyici.ellerine sağlık.bu arada ben okurken bile gevşedim ne güzel etmişsiniz biraz uzaklaşmakla şehirden

Adsız dedi ki...

Seda'cım merhaba, karlar altında oynadıgınız yer tam olarak nere eşimle bizde bu kış yagmayan karı gidip yerinde görmek istiyoruz. Birde Otelin Gecelik konaklama fiyatlarını ögrenmek ıstıyorum zira sitesinde yazmıyor. Sevgilerimle
Deniz _İSTANBUL

İlker Ergin dedi ki...

Canım çorba ve manzara muhteşem.sefanız olsun.Çok çok öptüm.Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Seda'cigim, harika olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum...

yaban mersini dedi ki...

seda hakikaten net aleminde de meşhur oldun bu gezentiliğinle..ne diyelim bize de resimlere bakmak düşüyor..sen devam et..biz de seni izlemeye devam ediyoruz.slmlar..

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Denzi kusura bakma geç cevap verebildim soryna otelin sayfasına
http://www.richmondnua.com/ bu adresten ulaşabilirsin, biz önce abanta gittik karla kaplı yer abant sonra bu otelde kaldık umarım sende gider beğenirsin
Sevgiler
Seda

Unknown dedi ki...

Canımmmm
Ellerine sağlıkkk nasıl severim bu çorbayı anlatamam ....Mis gibi kokar..Ayrıca küçük cezve olarakta çok güzel anlatmışsın canım benimmm.Birde Gönderdiğin ödül içinde teşekkür ederim arkadaşım saolll :)

Adsız dedi ki...

sedacım çorba nefis gözüküyor ellerin dert görmesin
oh ne guzel gezme imkanın varken gez tatlım bizde cocuk var ha dedinmi her yere gidemiyorsun ya üşürse ya hastalanırsa derdi oluyor
eylen balım eylen
sevgiler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

hemen bugün çorbayı deneyeceğim seda'cım.farklı çorbaları seviyorum.ellerine sağlık.

Pasta Perisi dedi ki...

elleirne sağlık çok gusel görünüyor... bu aralar bir kaçamakta bize lazım.. gusel bir zaman geçirmişsiniz saygılar
serap

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık :))nihaet kavuştuk sana.Ne güzel gezip rahatlamışsınız maşallah

zerrin - misss dedi ki...