21.01.2008

Ayva Reçeli


Tatlı seven biri olarak kahvaltının en güzel anı kızarmış ekmek - kaymak ve reçel buluşmasıdır bu güzel tadı kahvaltının en sonuna saklar , kapanışı onunla yaparım damağımda reçel tadıyla masadan kalkarım eşim çok şaşırır çünkü o , reçelle peynir yer hatta en son tuzlu yiyerek kalkar kahvaltıdan.
Ayva çok olunca kış çok sert geçer derlermiş eskiden , ayva ile ilgili başka bir inanışta hamileyken ayva yenirse doğan bebek güzel olurmuş gerçeklik payı ne kadar bilmem ama annem kardeşime hamileyken çok ayva yediği için kardeşimin güzel olduğuna dair bir inancımız olmuştur hep :) şimdi okurken kardeşim pek bir keyiflenir diğer kardeşim ise çok kızar kesin bana :))
Benim en sevdiğim reçeldir ayva reçeli kışın bol bol yapar kavanozlara doldurur yaza saklarım reçel yapmayı blogcu arkadaşlarımızın hepsi biliyordur ama belki yemek dünyasına yeni başlayan sayfamı okuyan reçel nasıl yapılır diyenlere bir yol gösterir işte tarifmiz ;

Malzemeler

  • 1 kg ayva (çekirdekleri çıkarılmış, kabukları soyulmuş halde)
  • 1 kg. şeker
  • 1 çay kaşığı tereyağı (reçel köpürmesein diye)
  • yarım limon suyu
  • 3-4 adet karanfil
  • ayva çekirdekleri
  • kibrit kutusu kadar kızamık şekeri (renk vermesi için)

Ayvaları soyup ayıklayıp ufak ufak doğradım şekeri üzerine ekleyip bir gece beklettim, sabah üzerine teryağı ve bir fileye sardığım ayva çekirdeği ile karanflleri ekledim, kızamık şekerinide katıp kaynayana kadar pişirdim kıvamı koyu olunca ( porselen bir tabağa dökülen reçel çabucak akmıyorsa kıvam olmuştur) limon suyunu ekledim bir taşım kaynatıp ocaktan aldım sıcakken kavanozlara doldurup kapağı sıkıca kapatıp ters çevirdim hem ayva taneleri dibe çökmemiş oldu hemde kapak sıcağın etkisiyle sıkıca kapandı yaza kadar bozulmadan saklanabilir. Afiyet Olsun.

32 yorum:

NiNo dedi ki...

ayy cok guzel olmus bende yapmak istiyorum ama vakitt :( ellerine saglik seker

NiNo dedi ki...

ayy cok guzel olmus bende yapmak istiyorum ama vakitt :( ellerine saglik seker

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben bayılırım ayva reçeline

Disalce dedi ki...

valla benimde en sevdiğim çikolatadır...

en son çokokrem sürerim ekmeğime sonra kalkarım.....ama senin bu güzel reçelinde olur yani..

ellerine sağlık..mis gibi görünüyor...

ozlemhan dedi ki...

Yerim ben o reçeli bende ayva reçelini çok sevenlerdenim.Kayınvalidem sağolsun bana reçel yapma fırsatı hiç vermiyor herçeşit reçalimi yapıyor bana fırsat kalmıyor.

Melek* dedi ki...

aaa bendede var ayva reçeli kış hazırlıkları yazan yerden bakabilirsin aynı benim ki gibi olmuş seninkide kırmızı kırmızı ellerine sağlık

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim,
bende diyorum bu recel bu rengi nasil aldi diye, megerse tarifin sonunda okudum kizamik sekerinden dolayi olmus, harika da olmus, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, eline ve koluna saglik. Cok severim ayvanin her turunu.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta diliyorum.

Unknown dedi ki...

Sedacım bizdede hamileylen ayva yiyenin çocuğu gamzeli olur derler :)) ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canımmmm
elllerine sağlık....o dilimden hart diye ısırasım geldi.....süper gözüküyor...portakal ve ayva reçeli bir numaralı reçellerimden dir heleki senin o güzel ellerinden olursa heralde yemeğe doyamam (aman nereme lazımsa )
sağlıkla ve afiyetle....

Unknown dedi ki...

Canımmmm
elllerine sağlık....o dilimden hart diye ısırasım geldi.....süper gözüküyor...portakal ve ayva reçeli bir numaralı reçellerimden dir heleki senin o güzel ellerinden olursa heralde yemeğe doyamam (aman nereme lazımsa )
sağlıkla ve afiyetle....

Damak Tadı dedi ki...

Seda'm,
Rengi,kıvamı tam yerinde olmuş Ayva reçelinin canım.O güzel ellerine sağlık..Herkes bu rengi yakalayamaz ayrıca..)))Harikasın sen canım benim..Mutlu günlerde ağız tadıyla yersiniz inşallah..

Kocaman öpüyorum seni..

gülizar dedi ki...

Renk va kıvam harika sedacığım ellerine sağlık.

yemek dedi ki...

Canım, renginin güzelliğine bakarken kızamık şekerini okudum.
İlginç geldi bana. Reçel tüketimimiz yok denecek kadar az ama, epeydir aklımda ayva reçeli vardı. Tarifinden istifade ederim inşallah.

Leziz Tarifler dedi ki...

bayılırım ayva reçeline, nefis olmuş, ellerine sağlık.

yaban mersini dedi ki...

sedacığım bence annen sana hamileyken de epey ayva tüketmiştir ..neden dersen,yani dükkanda da her taraf dolu,aynalara biraz dikkatlı bakmanı tavsiye ederim.ben de bu reçelden geçen sene yaptım,çok güzel olmuştu,yine yapayım,hatırlattın ne güzel.slmlar.

ev perisi;) dedi ki...

Ayyyy ne cici bir site emeğine sağlık sevgili seda;)
Muhabbetle...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nasıl da güzel görünüyor rengi... Ellerinize sağlık nefis olmuş reçel :))

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

ay canim ellerine saglik, ayva reçeli super gorunuyor, hele o ekmek dilimi uzerindeki of yani, hosçakal

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

seda bende cok severim receli her turlusune bayilirim,senin recelinde harika gorunuyor canim,ellerine saglik.Gorusmek uzere.sevgilerimle.

Eya dedi ki...

Sedacığım merhaba...

Ayva reçeli bence bir klasik oldu kahvaltılarımızda.Ellerine sağlık,çok leziz...

Sevgiler

zehra

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık çok çok güzel görünüyor. Bizde reçelleri hep kayınvalidem yaptığı için hiç denemedim. Gerçekten çok lezzetli görünüyor :)) Bende denesem hiç fena olmaz.

Pastanı Seç dedi ki...

kahvaltı etmek istedi canım

çook güzel

*Ra dedi ki...

Sedacığım, reçelle aram yok ama bu resimlerden sonra ilk fırsatta ayva alıp yapacağım kesin. Ne güzel bir rengi var öyle. Sevgiler canım. Öptüm.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Beğenizleriniz için çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

ellerinize ve emeğinize sağlık harika görünüyo

medi dedi ki...

bende sizin tarifinizi yapıyordum ki kocamla atıştık biras o annesinin tarifini diretti bende sizinkinde inat ettim, en sonunda cıvık bi şey oldu:((

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel olmuş.Benimde en çok sevdiğim reçellerden biridir.Elinize sağlık.Sevgiler.Mine

Ferda & Russ dedi ki...

İlk kez ayva reçeli yapıcam. Ölçüleriniz içinde su miktarı yok. 1 kg ayva için kaç litre su kullanmamız gerektiğini yazarsanız çok sevinirim.
Sevgiler...
(Blogunuzu beğenerek izliyorum.)

Adsız dedi ki...

Ferda Hn ben geceden sekerle beklettigim icin sulandi hic su koymadim geceden koyarsaniz daha lezzetli olur

Adsız dedi ki...

benimki neden sarı oluyor