29.11.2006

Açma Börek

Börek tariflerine bakarken yufka ile yapılanları tercih ederim sanki açma börek yapamam gibi gelir eğer sizde benim gibi düşünenlerdenseniz bu tarif çok kolay en azından düzgün açmanız gerekmiyor tarifi bloglardan birinden almışım ama hangisinden aldığımı yanına not etmemişim.

Malzemeler
8 su bardağı un
3 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket yaş maya
ılık su
İç Malzemesi
yarım kg. ıspanak
2 tane kuru soğan
tuz
karabiber
150 gr. margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
Mayayı bir su bardağının içinde ılık su ile eritip 2 dakika beklettim ,unu bir kaba eledim tuz ve şekeri ekleyip ortasını açtım bardaktaki mayayı ve suyu unun ortasına döktüm ılık su ekleyerek yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum 2 saat üzeri kapalı halde sıcak bir yerde mayalanması için bıraktım.
İçi için ıspanağı yıkayıp süzdüm ince ince doğradım soğanlarıda yemeklik doğradım tuz ve karabiber ile karıştırdım .
Bir tavada margarini erittim sıvı yağ ile karıştırdım.
Mayalanan hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler koparıp ekmek kesme tahtası büyüklüğünde diktörtgen açtım üzerine hazırladığım yağı sürdüm uzun kenarına ıspanaklı harcı koyup sıkca rulo yapıp tepsiye koydum 20 dakika tepside mayalandırıp ruloları üçe kesip üzerine yumurta sürüp 200 derece fırında yarım saat pişirdim.Afiyet olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazan: diyalogyemekleri | Tarih: 6/12/2006
Konu: slm
sitenizi bugün gördüm,açma börekler çok ilgimi çektiği için buna yorum yazayım dedim,gerçekten kolay ve güzel görünüyor,en kısa zamanda deneyeceğim inş.,bu arada kek tarifiniz de güzel görünüyor ama ne kadarlık bir kalıpta yaptığınızı yazmamışsınız .selamlar
Bağlantı »

Yazan: sedailhan | Tarih: 6/12/2006
Konu: kek kalıbı
Diyalog yemekleri dikkatin için teşekkür ederim her evde bulunan ortası delik teflon kek kalıbında yaptım.Sitesini sıklıkla takip ettiğim birinden yorum gelmesi çok hoşuma gitti her zaman beklerim.
Bağlantı »
« Önceki