28.11.2006

Ayva Tatlısı

Dün ,pazardan aldığım ayvaların yumuşadığını farkettim bunlar tam tatlılık olmuşlar deyip kolları sıvadım bu tarif hem çok kolaydır hemde aile üyeleri ve komşularım tarafından çok beğenilir.

Malzemeler

İstediğiniz sayıda mümkünse ufak ayva (ben 4 tane ile yaptım)
1 tane elma(iri)
şeker
gıda boyası yada kızamık şekeri
1 çay bardağı su
karanfil
kaymak
Öncelikle ayvaları ikiye bölüp kabuklarını soydum ortalarındaki çekirdeklerini çıkarıp tatlı kaşığı yardımıyla ortalarını biraz oydum ayvanın altını azıcık kesip tencereye düz oturmasını sağladım.Bir tane elmayı rendeledim her ayvanın oyduğum iç ksmına dışarıya taşmayacak kadar elma koydum her ayvanın üzerine 2 yemek kaşığı şeker döktüm kürdanın ucu ile kırmızı gıda boyası ,İki üç de karanfi koyup1 çay bardağı suyu ekledim en kısık ateşte bir saat kadar arada bir tencerenin dibinden kaşıkla renkli suyu ayvaların üzerine gezdirip rengin eşit dağılmasını sağladım bir saat sonra pamuk gibi yumuşak tatlılarım oldu kaymakla ve fıstıkla süsledim iki tanesini yan komşuma, iki tanesini karşı komşuma gönderip kalanları eşimle afiyetle yiyeceğiz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazan: ülkü irem ilhan | Tarih: 5/12/2006
ablacımm tariflerin çokkkk güzellllll
seninle gurur duyuyorum ablacım tariflerin çokk güzell başarılar diliyorum