2.12.2008

Komşu Keki

Yeni taşındığımız evimizde yeni yeni komşular edindik, eşlerimiz hafta bir gün kendi aralarına maç yapmaya bile başladılar, erkeklerin maça gittiği bir akşam biz hanımlarda Burcu komşumuzda toplandık çayın yanına nefis şeyler hazırlamıştı adaşı diğer komşumuz Burcuda bu nefis keki yapmıştı yer yemez hepimiz tarifini istedik hemen ertesi gün denedim iş yerine götürdüm tamamı bitti denemenizi tavsiye ederim.



Malzemeler


  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 şişe soda
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı un
  • 2 paket vanilya (ben 1 paket kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • göz kararı kakao (ben yarım su bardağı kullandım)

Yumurta ve şekeri kabarana kadar çırptım üzerine soda ve sıvıyağı ekledim, un kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tahta kaşıkla karıştırdım. Karışımı ikiye ayırıp yarısına kakao ekledim karıştırdım. Ortası delik kek kalıbına önce sade kek karışımını ardından kakaoluyu ekleyip çatalla hafif karıştırdım. Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim Afiyet Olsun.

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım bu devirde iyi komşular edinebilmek hem çok zor hem de çok önemli gerçekten de. Bu açıdan adınıza çok sevindim.
Kek de müthiş görünüyor hani, ne güzel de kabarmış:). Burcunun ve senin ellerinize sağlık.
Sevgileer:).
aslı

Unknown dedi ki...

Valla ne güzel hemen komşu edinebilmişsin.Ben 4 senedir apartmanda karşılaşıp selam vermek dışında çok istemiş olmama rağmen komşularımla böyle diyaloglar içine giremedim :(
Kek tutkunu biri olarak tarif çok değişik geldi görüntüde süper tarifi vereninde seninde ellerine sağlık deneyeceğim sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ev alma komsu al bosuna dememisler canim cok onemli,insana akrabasindan once komsu yetisir cok sanslisin.Kekin tarifini aldim super gorunuyor eline saglik soda ile yapilmasi ilgimi cekti sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çokkk leziz görünüyorrr...


Selamlarrr....


Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim, bu arada komsularla iyi anlasmaniniza cok sevindim :) bence bu cok önemli bisey..

Adsız dedi ki...

canim komsu bakimindan cok sanslisin

kekin harika gorunuyor bende bir kek hastasi olarak bayildim goruntuye
bende cok sIK sodali kekler yaparim tadlari bir harika olur

afiyet olsun...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba.Kek çok lezzetli görünüyor.Tadına bakanlara, özellikle size ve Oya'ya afiyet olsun :)

serinmavi dedi ki...

Hayırlı bayramlar canımmm....Sevgiler.....Selamlar...

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Kekiniz çok nefis, ellerinize sağlık.

Sağlık dolu nice bayramlar..

ebrulitatlar dedi ki...

Seda'cım iyi bayramlar dilerim canım. Sevgiler..

ozlemhan dedi ki...

Bayramın mübarek olsun sevdiklerinle beraber daha nice güzel bayramlar diliyorum

Adsız dedi ki...

BIRLIK VE BERABERLIGIMIZI, KARDESLIK VE DOSTLUGUMUZU EN SICAK SEKILDE HISSEDECEGIMIZ MUBAREK KURBAN BAYRAMINIZI TEBRIK EDER, MUTLULUKLAR DILERIM.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Hayırlı bayramlar olsun..

Adsız dedi ki...

sedacığım geç oldu burdan kutlamakta biraz ayıp oldu ama hayırlı ve mutlu bir bayram diliyorum.slmlar...

Hülya dedi ki...

Yeni arkadaşlıklar,güzel paylaşımlar ne güzeldir.Bak sen ondan birşey öğrendin,biz de senden.Bu zinciri seviyorum.Mutlu oluyor insan...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Seda'cigim, hersey cok guzel, ugramayali cok guzel seyler hazirlamissin,hangi birine yorum yazacagimi sasirdim.
Ayrica gecmis bayramini kutlarim, sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba
Geçtiğimiz günlerde www.renklibloglar.com sitesi altında blogger bünyesinden çıkıp kendine alan adıyla daha profesyonel bir blog kurmak isteyenler için bir hizmet başlattık ,eğer sende düşünür isen yardımcı olmak isterim.Sitedeki iletişim kısmından bize kolaylıkla ulaşablirisin.

Referans bloglarımız
www.hayatintatlari.com
www.semraninmutfagi.com
www.kristalkelebek.com
www.pastardia.com

Hizmet bedelimiz 59 ytl dir.

yemek dedi ki...

Komsuluk ne güzel sey...
Allah muhabbetinizi artirsin canim.
Muhabbetle...

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
BEDİA KUKUL dedi ki...

seda hanım; komşu kekinizi bir kaç kez pişirip blogumda sodalı kek olarak yayınladım, linkinizi de verdim. Küçük oğlumda süt alerjisi olduğu için bu kek tarifi çok işime yaradı. teşekkür ederim.