19.11.2007

Kıymalı Börek

Bazen kıymalı bazen sosisli börekler pişiyor bizim evde erken saatlerde, sonra mis gibi kokular eşliğinde iş yerine geliyor iş yerinde herkes börek düşkünü sabah geç kalan olursa payına düşeni bulamıyor hepsi tükeniyor:)

Malzemeler
  • 6 adet yufka
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta

İçi İçin

  • 500 gr. kıyma
  • 2 adet soğan
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz,karabiber

Üzeri İçin

  • 2 yumurta sarısı
  • çörekotu

Önce iç harç için soğanları yağda kavurdum üzerine kıymayı ekledim iyice pişince salçayı ekledim kavurdum en son tuz ve baharat ekledim.

Sos için yağ,süt ve yumurtayı karıştırdım.İlk yufkayı masaya serdim üzerine bolca yağlı sosu sürdüm üzerine ikinci yufkayı serdim. Yufkayı önce ortadan ikiye sonra dörde sonrada sekize böldüm geniş kenara iç harçtan koyup sigara böreği gibi sardım yağlanmış tepsiye dizdim. Bütün yufkalara aynı işlemi yaptım bir gece dolapta beklettim sabah üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirdim. Afiyet Olsun.



19 yorum:

Gönül dedi ki...

börek nefis görünüyor hemde kıymalı oh oh ellerine sağlık canikom..sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

kıymalı börek kimine göre eski bir tad,kimine göre fazla klasik.
ama bence ne olursa olsun vazgeçilmez bir tad.
ellerine sağlık,nefisler!..

Adsız dedi ki...

Seda'cım bannerin çok güzel olmuş. Güle güle kullan.Kıymalı börekde nefis görünüyor. Ellerine sağlık. sevgiler, işlerinde kolaylıklar..

Adsız dedi ki...

börekler harika görünüyorlar
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Sedaaaaa, aç işyerinin kapısını :)

bende o misss kokulu breklerden yemek istiyorum :))

yalnız seninle aynı işyerinde çalıştığımızı düşündümde.. Nasıl süpper olur. birbirinden nefis şeyler yapar beslersin beni :)))

ellerine sağlık hayatım

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik enfes gorunuyor

Adsız dedi ki...

slm canım...

ah bizim evdede pişse bizdede kalmayacak ama ah bir pişse.....

üşeniyorum artık....yoruldum pasta börek yapmaktan....
ama yinede birilerinin beğenmesi bütüün yorgunluğu alıyor...

ellerine sağlık...çok sevdiğim bir börek...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım senin gibi güzel börek yapan birisi işyerinde olduğu için ne şanslılar çalışanlar:)ben hep erken saatte gelirdim işe :))eğer sizinle çalışsaydım ee bu böreklerden mahrum kalmak istemem doğrusu..ellerine sağlık cnm..
sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

abartısız söylüyorum kıymalı böreğin harika kıymalı böreği çok seven biri olarak söylüyorum ellerine sağlık görüşmek üzere

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Sedacım, ellerine sağlık börek nefis görünüyor.

Nilay Cinisli dedi ki...

Sedacığım,
Ben de olsam erken gelirdim bu nefis börekleri kaçırmayayım diye...Ellerine sağlık...Tadan arkadaşlara da afiyet olsun..Sevgiler canım

Aybike Ceylan dedi ki...

Seda'cigim,
Ellerine saglik, aldim bir tane, yanina da cayimi.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Bocuruk dedi ki...

Kıymalı börek en sevdiğim börek çeşididir. Ellerine sağlık. Ben de İşyerine sabahları değişik şeyler götürmeye çalışıyorum. Ama keşke senin gibi biriyle de aynı yerde çalışsaydım:)
Sevgilerimle...

yemek dedi ki...

Ellerine sağlı canım. Börek olsunda gerisi teferruat.:))
Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Börekler pek çıtır duruyor, eline sağlık :)

ozlemhan dedi ki...

Tatlım ben bu tarifine bakmıştım ilk yayınladığın gün ama yorum yazmamışım bazen aceleyle bakıp kapatıyorum.Ben senin böreklerinin tadını bilen birisi olarak tadından hiç şüphem yok.ellerine sağlık elaman lazımııı:))

*Ra dedi ki...

Sedacığım yeni banner'a bayıldım. Çok hoş olmuş. Bembinin ellerine sağlık. Tarifler için de senin ellerine sağlık güzelim.Sevgilerimle.

Damak Tadı dedi ki...

Seda'cığım bannerin çok hoş ve sayfanla de çok uyum içinde olmuş.Bengi'nin ellerine sağlık..

Kıymalı böreklerin ise çok nefisler,ellerine sağlık tatlım..

Sevgilerle kal..

Yasemin dedi ki...

sedacim hem borek hemde banner harika! borek icin sana banner icin bembiye tesekkurler :) gozlerimizin basi silindi vallahi :D